Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Půjdu do kriminálu za to, že dám svému dítěti přes zadek?

Půjdu do kriminálu za to, že dám svému dítěti přes zadek?

Vládní zmocněnkyně pro lidská práva Monika Šimůnková chce prosadit zákon, podle nějž bude možné děti tělesně trestat až od věku pěti let. Alespoň tak jsem si to v sobotu přečetla na portále iDnes.  Docela by mne zajímalo, jak se na to díváte vy, čtenářky, které jste již samy matkami nebo babičkami. Mně totiž tento návrh přijde úplně zcestný a mimo realitu, ačkoli sama nejsem přívržencem tělesných trestů.

Nicméně jsou chvíle, kdy plácnutí přes zadek nebo přes ruku na svých dvou synech ve věku dva a čtyři roky použiju. A nepřipadám si jako nějaký tyran. Samozřejmě, že se jim nejdřív snažím vše vysvětlit, ale když to nepomůže, tak to jedna „dobře mířená“ většinou rychle vyřeší a kluci se srovnají.

Nevím, jak vám, ale mám pocit, že takový zákon by dost zasahoval do mých práv jako rodiče, připadá mi šílené, že by mi někdo měl diktovat, jakým způsobem mám vychovávat své děti. Prosím, nezaměňujte to s tím, že bych souhlasila s týráním, to v žádném případě. Ti, kteří děti nepřiměřeně týrají, to budou dělat dál, zákon nezákon, a na takové lidi bych uplatňovala ty nejpřísnější tresty.

Jedná se mi o normální, běžnou výchovu v rodinách. Jsou děti, které prakticky nezlobí a bez problémů si nechají fackavše vysvětlit a poslechnou. A pak jsou takové (a ty mám doma), které zkoušejí, kam až můžou zajít. Když nepomůže první ani druhé varování, co s tím? Přece nejde dětem donekonečna xkrát za den vysvětlovat milión věcí pořád dokola. Mí synové jsou v tomto ohledu velmi vytrvalí. Jsou schopní některé věci zkoušet opakovaně, aby se přesvědčili, jestli jim to tentokrát třeba neprojde.  Nechci si připadat jako bezradná matka, která se bojí adekvátně zakročit, když uzná, že je to v danou chvíli jediné správné řešení.

Jak to máte s dětmi vy? Plácnete je občas? A připadá vám to normální? Nebo patříte k rodičům, kteří by v životě na své dítě nevztáhli ruku? A jaké výchovné metody používáte? Já jsem zkoušela různé zákazy a podobně, ale to se nikdy s trvalejším účinkem nesetkalo. Když klukům zakážu třeba večerníček, tak místo toho akorát zlobí.

Co si o zákoně, který vám bude diktovat styl a způsob výchovy vlastních dětí, myslíte?

Iveta


5.3.2012   Rubrika: Děti. Výchova, škola   |   Komentářů 50   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Půjdu do kriminálu za to, že dám svému dítěti přes zadek?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-50
janamilan
janamilan - 12.3.2012 12:00

Nejsem pro fyzické tresty, ale jak jinak vysvětlil 8-měsíčnímu batoleti, že do zásuvky se ruce nedávají? Domlouváním? Párkrát dostal po prstech a pamatuje si to, a to už je mu o rok víc. Ale když stahoval ubrus ze stolu, tak pokaždé dostal přes prsty, nebo jsem ho jen okřikla, to ale vůbec nepomáhalo, tak jsem se tvářila, že to nevidím a ono ho to přešlo - jen provokoval a měl radost, že se máma zlobí. Každá situace potřebuje jiné řešení, ale hlavně pevné nervy.

 
Hanča
Hanča - 5.3.2012 19:01

babkatapka: tak s tebou souhlasím, vidím, kam to vede u ségry, u kluků nemá vůbec žádnou autoritu a dneska když už jim je 5 a 7, tak na to plácnutí nereagují

 
mam-ča
mam-ča - 5.3.2012 18:00

sharon: Äáááá, máme Tě, matko Herodesko ! smajlik - 68
Máš kliku, že už je to promlčený...smajlik - 56

 
babkatapka
babkatapka - 5.3.2012 17:37

Podle mě je to blbina, některé dítě se prostě musí plácnout a čím dřív tím líp. Díky bohu, že už malé dítě mít nebudu. Při našich zákonech člověk nikdy neví a je v krimu ani neví jaksmajlik - 68

 
sharon
sharon - 5.3.2012 17:32

mam-ča: to jsem udělala holce taky.....na troubu lehce přiložila pacičku.....a taky obcházela obloukem .....................smajlik - 26

 
mam-ča
mam-ča - 5.3.2012 16:55

Můj bývalý kolega vychovával svou dceru drsně, názorným příkladem. Jeho hyperaktivní 2,5letá dcerka Štěpánka např. neustále kroužila kolem kamen, a "jako" na ně sahala, aby vyvolala bouřlivou reakci rodičů. Žádné vysvětlování, že kamna pálí, na ní nezabíralo, nikdy jí ani neplácli. Tak jí jednou při tom natahování prstíku na kamna táta za ten prstík popad, a přilepil jí ho na kamna. Spálenina to byla maličká, ale od té doby Štěpánka chodila kolem kamen velkým obloukem a hlásila, že "pálí, pálí". Pořád lepší, než aby si třeba sama spálila celou ruku.
Dnes by ho za jeho výchovné způsoby nejspíš zavřeli.

 
sharon
sharon - 5.3.2012 16:23

jelítko: já nehleděla kam bacím když mě vytočily....a následky nemají, to už by se projevilo...smajlik - 68smajlik - 68

 
sharon
sharon - 5.3.2012 16:22

jelítko: do hlavy néééééééé............smajlik - 68

 
jelítko
jelítko - 5.3.2012 16:14

Myslím, že výchovné plácnutí neuškodí. Jenom do hlavy bych je nebila. Facka nebo pohlavek se mi nelíbí. Jedna přes prdel nebo přes ruku ovšem ano, když to zabírá.

 
Lissie
Lissie - 5.3.2012 16:10

orinka: smajlik - 68 Super s těmi hyperaktivními dvojčaty, souhlas.

 
Lissie
Lissie - 5.3.2012 16:09

Děti ještě nemám, ale taky to vidím jako naprostý nesmysl. Předpokládám, že se budu snažit tělesným trestům vyhnout, ale nějaké to plácnutí ve vyhrocených situacích, výjimečně použité jen dítěti úkáže, že je to skutečně vyhrocená situace a že silně překročilo čáru. Někdy to prostě poslouží líp než tisíc vysvětlování a zákazů. Zajímalo by mě taky, jak přišli zrovna na hranici pěti let. Jakože do té doby se to nesmí, dítě to bolí a nemá to smysl a pak už ano? Je to celé úplně postavené na hlavu. Souhlasím s ostatními, že právě v tomto období to má největší smysl, později už dítě lépe chápe vysvětlování, lépe slouží motivace, trest, oměna, aj.

 
Petruša
Petruša - 5.3.2012 15:57

HelenaPa: to znám, já teď na přelomu leden/únor měla pravačkuv sádře. Hádej co jsem dělala...? smajlik - 68

 
sharon
sharon - 5.3.2012 15:52

mam-ča: s tou bradavkou myslíš Issovou ...smajlik - 68smajlik - 68

 
modroočka
modroočka - 5.3.2012 15:38

mam-ča, denda04: jasně že zákon sadistům nezabrání v jejich "radostných aktivitách"... ale politikové našli takové řešení.
Kdyby trochu více přemýšleli, možná by objevili něco moudřejšího. Např. aby rodiče nemuseli pracovat 50 h a více týdně (nutnost pro zajištění chodu domácnosti), ale aby vystačilo třeba "jen 35 - 40 h" a hlavně, aby byl čas na výchovu dítěte. Protože unavený člověk, permanentně ve stressu, potřebuje odpočinek... a k tomu vzpouzející se dítě... atd.
Stabilita, prosperita, adekvátní práce každému člověku... když máme to, co milujeme a baví nás to, nebudeme dělat tolik lumpáren. :)
Ať vymyslíš cokoliv, vždycky se najde někdo, kdo to překrouží a využije ve svůj prospěch. Dospělý i dítě. Je to o morálce jako takové...

 
Verera
Verera - 5.3.2012 15:14

mam-ča: Když ono se za volnou výchovu a nepotlačování osobnosti schovává kde co. Ona k tomu ale patří i výchova k vlastní zodpovědnosti. Ať se dítě rozhodne samo, ale samo taky ponese následky (přiměřeně k věku). Když může všechno a ať udělá cokoli, někdo to za něj vyžehlí a zachrání ho, tomu bych výchova neříkala.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-50
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77178.
    Archiv anket.