Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Malinová roláda

Malinová roláda

Snadná a lehká jako vánek...

pošlete nám recept

Magazín pro Šťastné ženy

 

Život kamioňáka – stále na cestách

Život kamioňáka – stále na cestách

život kamioňákaPotkáváme je denně – tisíce kamionů, které jedou z Čech nebo do Čech anebo jenom přejíždí naši republiku. Jako malý kluk jste se toužil stát se jedním z nich – řidič kamiónu. Jejich životní styl je ovšem těžký. Dlouhé dny nebo týdny pryč si vybírají daň i v těch nejpevnějších vztazích a k překonání svízelí na cestách je potřeba hodně trpělivosti, odhodlání a porozumění.

Před dvěma sty lety trvalo několik měsíců, aby se koni tažený vůz dostal od jednoho moře k druhému… Dnes ta samá cesta bývá kamionem ujeta za pár dní. S tím, jak se změnil způsob přepravy nákladů, rostla a roste i poptávka. Prakticky vše, co vidíte, čeho se dotknete, vše, co používáte, bylo v určitém okamžiku převezeno kamionem.

Malí kluci si hrají na řidiče kamiónů a mnoha z nich se ta hra stane životním zaměstnáním. Některým se láska ke kamiónům a k ostatním autům přetaví v koníčka. Lepit modely kamionu, letadla, auta nebo lodě se může stát dobrým relaxem po práci, když máte zaměstnání jako lékař, manager anebo třeba zahradník.

Jaký je život řidiče kamionu? Co je potřeba k tomu stát se jím? Je to těžká práce a není pro každého, důležité je podívat se na klady a zápory toho, stát se řidičem kamionu, potom se můžete rozhodnout.

 

Výhody být řidičem kamionu:

Flexibilita: Řízení nákladních vozidel nabízí mnoho prostoru pro rozhodnutí, kdy začnete a kdy skončíte svůj pracovní den. Jediným omezením je zajistit včasné vyzvednutí a odevzdání nákladu.

Nižší požadavky na vzdělání

Vysoká vstupní mzda: Vstupní mzda pro řidiče nákladních vozidel je ekvivalentní ostatním profesím, které vyžadují vyšší vzdělání. Řidiči mohou vydělat více než 46 000,- za mezinárodní přepravu, za vnitrostátní přepravu nejméně 37 000,- korun.

Podpora zaměstnavatele: Společnost jako DHL podporují řidiče tím, že nabízejí pojištění, finanční odměnu za doporučení zaměstnance, výhodné tankování pro celou rodinu a další.

Řidičské limity: Nepřerušená doba řízení nesmí přesáhnout 4,5 hodiny. Po 4,5 hodinách jízdy musí mít řidič přestávku po dobu nejméně 45 minut, ta může být rozdělena do dvou částí, z nichž první nejméně 15 minut a druhá nejméně 30 minut. Týdenní doba řízení nesmí přesáhnout 56 hodin. Kromě toho řidič nesmí přesáhnout 90 hodin řízení za dva týdny po sobě následující.

Nevýhody být řidičem kamionu:

Čas mimo domov: Řidiči nákladních vozidel mohou strávit tři nebo více týdnů mimo domov. Kvůli vysoké poptávce po řidičích kamionů je čas strávený doma často omezen na dva až čtyři dny, než budete muset znovu odjet.

Vstupní náklady: Celkové náklady na řidičské průkazy B,C, C+E a profesní způsobilost C a C+E spolu s dopravně-psychologickým vyšetřením stojí více než 70 000,- korun.

Osamělost: Většina řidičů kamionů jezdí sólo, čas strávený daleko od rodiny a přátel může trvat dlouho.

Jiný způsob života: Když řídíte, žijete v kamionu, který je velký jen pár metrů čtverečních. Ve srovnání s jinými zaměstnáními může řízení trvat dlouhé hodiny a ne vždy si můžete vybrat, kam pojedete pro nakládání a vykládání nákladu.

Komerční článek


26.9.2022   Rubrika:   |   Komentářů 1   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 1/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Život kamioňáka – stále na cestách

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
sharon
sharon - 26.9.2022 22:16

každá práce nese svoje plusy i mínusy....smajlik - 26

 

Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

Anketa

Covid

Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

Celkem hlasovalo 56868.
Archiv anket.