Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Manželské neshody kvůli zděděné chalupě

Manželské neshody kvůli zděděné chalupě

Nemůžeme se s manželem shodnout ohledně řešení problému s jeho zděděnou chalupou. Oba máme na vzniklou situaci rozličný názor, moc by mne zajímalo, jak byste se na to dívaly vy, zdejší čtenářky.

Jsme s manželem sami, bohužel i bezdětní. Já jsem děti ze zdravotních důvodů mít nemohla, sice jsme se několik let pokoušeli o adopci, ale pak jsme to vzdali a smířili se s tím, že zůstaneme sami dva. Teď je nám oběma něco přes čtyřicet.

Před časem manžel zdědil po svých rodičích chalupu v Krkonoších. A to je pro nás ten kámen úrazu, o kterém píšu. Chalupa je něco jako rodinný majetek, děděný z generace na generaci více než sto let. Díky tomu je udržovaná, skvěle obyvatelná v létě i v zimě. Manželovi rodiče se tam na důchod odstěhovali a v podstatě tam celoročně bydleli. V průběhu posledních tří let oba zemřeli a jelikož je manžel jedináček, stal se jediným dědicem.

A teď v čem je problém. Bydlíme v Praze, na hypotéku jsme si pořídili vlastní dům. Kdo bydlí v domě ví, že je kolem něj pořád spousta práce, tím spíš, že se nejedná o nějaký satelit na předměstí, ale starší domek ve vesničce kousek od Prahy. Jezdí sem ale pražská linka, proto říkám, že bydlíme v Praze. Tam také oba dojíždíme do práce. Na domku je pořád hodně práce, postupně ho vytrvale zvelebujeme a rekonstruujeme. Dá se říct, že nám zabere veškerý volný čas.

Na chalupu do Krkonoš jsme za rodiči, později už jen za tatínkem, jezdili tak jednou do měsíce, v zimě od Vánoc do Silvestra na lyže a v létě na dva týdny dovolené. Jenže teď, když je chalupa opuštěná, je to, dle mého názoru, pro nás zbytečný luxus si ji držet. Starat se o náš dům a k tomu ještě o vzdálenou chalupu, je nereálné, pokud se nechceme totálně uštvat. Já bych byla pro ji prodat, z výtěžku doplatit naši hypotéku a dokončit rekonstrukci našeho domu a ještě by nám patrně zbylo něco jako rezerva na stáří.

Manžel s tím však nesouhlasí. Na jednu stranu ho chápu, má k té chalupě citový vztah, jezdil tam od dětství, trávil tam veškeré prázdniny a často i víkendy u svých prarodičů. Říká, že pro něj to není jen nějaká chalupa z mnoha, ale něco jako historie jeho rodu. To je pravda, každý kousek tam nese stopy po jeho předcích, zařízení je z velké části původní (samozřejmě ne všechno), nicméně ta chalupa opravdu dýchá životem a kouzlem starých časů. I mně se tam líbí, ale snažím se uvažovat pragmaticky. Zastávám názor, že majetek má lidem sloužit, nemělo by to být naopak.

Hodně se kvůli tomu dohadujeme a ani jeden z nás nechce ustoupit, každý máme svou pravdu. Dospělo to až do stádia, kdy jen se zmíním o chalupě, manžel startuje jako čertík z krabičky a o jejím prodeji nechce slyšet ani slovo. Každý druhý víkend tam jezdí sekat trávu a dělat základní údržbu, do toho má hodně práce kolem našeho domu. Vidím na něm, jak ho to zmáhá, má i fyzicky dost náročnou práci a bojím se, aby to neodnesl zdravotně.

Navrhla jsem kompromis, že zkusíme chalupu na nějaký čas pronajmout, ale ani s tím nesouhlasí, nesnesl by, aby tam bydleli cizí lidi. Připadá mi, že má k té chalupě až patologický vztah a asi jsem málo empatická, ale nerozumím tomu.

Zajímal by mne na tuto situaci váš názor. Jaké řešení byste na našem místě volily vy? Možná budete mít nějaký návrh, nápad, který nás nenapadl.

Pavla


12.8.2013   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 46   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Manželské neshody kvůli zděděné chalupě

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-46
PEGG
PEGG - 14.8.2013 14:54

Nečetla jsem ostatní příspěvky,tak se možná budu opakovat, ale co prodat dům, koupit si pěkný byt a na víkendy jezdit na hory? Děti nemáte, pro koho ten dům zvelebujete a z bytečně se na něm dřete?smajlik - 105

 
Stanik
Stanik - 14.8.2013 10:50

Petruša: mama zdedila ten barak ve stejnem stavu, nechala udelat jadro, strechu a potrebne, jsme moc rad,a ze neprodala, Nemeli bychom akam z hnusne Prahy aspon na par dnu utect a ona z meta taky ne.

 
Kassy
Kassy - 12.8.2013 21:38

Já bych neprodávala. Dokud se o chalupu staral někdo jiný, jezdili jste si tam úžívat rádi. Když se máte i starat, najednou je to zbytečné? Tvůj muž má k tomu místu prostě vztah, není to jen majetek, ale i vzpomínky. Nicméně chápu i tebe, že máš chalupy, kam se jezdí hlavně makat, a kvůli které nezbývá čas, energie a peníze na jiné aktivity, plné zuby. Dohodněte si s manželem nějakou únosnou míru, asi by se mi taky nelíbilo, kdyby tam trávil každý víkend od pátečního odpoledne až do nedělního večera, chtěla bych, aby věnoval kus volného času i mně a společné zábavě (ne jen našemu domu!). Taky bych stanovila nějaký finanční limit. Ale jinak bych mu do toho nekecala.
A tipy, co s chalupou:
1. nepronajímat dlouhodobě, ale jako chalupu na dovolenou vždycky po týdnu. Nebude tam nikdo cizí trvale bydlet a vy tam pořád můžete pravidelně jezdit, na Vánoce pronajímat nemusíte a v létě si můžete vyhradit 2 týdny pro sebe. Za získané peníze zaplatit někoho, kdo se postará aspoň o to sekání trávy, abyste se vy mohli jezdit rekreovat a ne jenom makat.
2. zvát tam na víkendy kamarády, případně s dětmi nebo vnoučaty, máte-li nějaké takové. Pomůžou s nějakou prací a pak si společně zalyžujete nebo posedíte na zahradě u ohýnku.

 
Petruša
Petruša - 12.8.2013 20:21

nedočetla jsem reakce, ale...mamka a její 3 sourozenci zdědili před třemi lety chalupu. Jeden bratr tam nejezdí, sestra občas a pravidelně mamka s druhým bratrem. Tedy naši do jara do podzimu obvíkend. Bohužel ale nikdo nemá na to, aby barák udržoval, je tam vše staré, byla by potřeba nová střecha, okna,zteplení, je tam suché wc a studená voda v kuchyni...mamka ví že toj ednou budou muset prodat, jinak jim to spadne na hlavu, ale nemluví o tom a "brání" se tomu. táta tam tak často jezdit nechce (pominu-li fin. stránku, jsou v důchodu, je to obvíkend 400-500 za benzín), těší se na zimu kdy tam tolik nejezdí a když, tak jen "na otočku" na pár hodin. Mamka naopak, nesnáší zimu kdy tam nejezdí.... no asi zbytečně jsem se rozepsala, ale jádro je stejné...nechala bych manžela být, prostě k tomu má to pouto, s tím nic nenaděláš smajlik - 26

 
Gorawen
Gorawen - 12.8.2013 20:07

Ja bych to videla jako manzel - proste to pro nej neco znamena to neco se neda koupit, vycislitsmajlik - 66 Rodinna historie..Koreny, nekam patris...Prodas - spoustu penez schlamstne banka, zbytek proleti rukama ani nebudete vedet, ceny vseho jdou stale nahoru...Podle me ta chalupa tam je kus jeho duse ..Pokud Vas to finance neruinuje zkuste drzet oba domy...tu chalupu v Krkonosich urcite...

 
Piafka
Piafka - 12.8.2013 19:43

monia: My jsme s umořením hypotéky tímto způsobem problém neměli, proto mě tvůj názor připadal v rozporu s tím, co je možné. To je vše.

 
monia
monia - 12.8.2013 19:33

Renee: smajlik - 47

 
monia
monia - 12.8.2013 19:32

Piafka: Díky za poučení. Máš pravdu, v této branži pracuji teprve 14 let, takže tomu vůbec nemůžu rozumět. smajlik - 68

 
Renee
Renee - 12.8.2013 18:08

Jak už tady zaznělo, nechat ho být, zásadně mu do toho nemluvit. Je to jeho majetek, jeho věc. Souhlasím se stonožkou, naježila bych se pouze v případě, že by nutil i mě jezdit tam makat - to bych tedy nejezdila smajlik - 66 V tomhle případě bych k tomu přistoupila tak, že má o "zábavu" postaráno a osamocené víkendy bez něj bych si dokázala krásně užít smajlik - 47 Když nejsou manželé pořád jen spolu, má to taky něco do sebe.
Jelikož jsem něco podobného zažila u nás v rodině, jsem si téměř jistá, že po čase ho to cestování a péče o dva domy přestane bavit a sám přijde s nějakým řešením. Rozhodně bych na něj ale netlačila, to je cesta do pekel. Ne tedy bezvýhradně k tomu, že si najde plodnou mladou milenku, se kterou založí rodinu, jak tady zaznělo smajlik - 42, ale určitě to nepřispěje k vaší domácí pohodě. Úplně stačí si tu situaci představit obráceně. Vy byste si Pavlo nechala od něj do takové věci mluvit? Nechala byste se do něčeho nutit? Já tedy ani náhodou. Já bych ho hnala smajlik - 42
Dávám tomu tak rok, ten bývá v těhle záležitostech zlomový.

 
Piafka
Piafka - 12.8.2013 17:52

monia: S bankou nemáš moc pravdu, mnoho bank umožňuje splacení i mimo fixaci a i kdyby ne, žádná fixační doba neběží donekonečna. Případně lze hypotéku převést k bance, která nabízí lepší podmínky (refinancovat).

 
Piafka
Piafka - 12.8.2013 17:48

Fascinuje mě, jak tady často argumentujete tím, že jakmile vzniknou neshody, partner si najde mladší. To jsou podle vás všichni chlapi tak ubozí, že veškeré konflikty nebo odlišnosti v názorech řeší tímhle způsobem?
Péče o dům není totéž co péče o byt, takže paní v tomto směru celkem chápu. Kdo nezažil, nepochopí. Na druhou stranu bych netlačila na pilu, třeba se nějaký kompromis časem vynoří nebo na to manžel sám přijde, že je to časově při práci dost velký zápřah. Z mého pohledu je to péče o dva baráky a pokud nejsou v důchodu, tak zákonitě budou šidit buď jedno nebo druhé a svým způsobem to otročina bude.

 
sharon
sharon - 12.8.2013 16:41

Stanik: to ani není tak o nějakém taktu ale o domluvě, myslím že to chce čas a uvidí se......pán to sám nezvládne a jsou poměrně mladí - důchod daleko aby se tam odstěhovali.....není to jednoduché když už jeden dům budují.....údržba a ůklid musí být tam i tam.....a potom kdo to všechno zdědí po nich když nikoho nemají....smajlik - 26
lepší je nedědit nic a vybudovat si všechno sám......

 
Stanik
Stanik - 12.8.2013 16:31

sharon: no jo, ale asi si mu nechtela prodavat chalupu po staleti dedenou po prdcich....tak netktni bys and nebyla, ne?smajlik - 76

 
sharon
sharon - 12.8.2013 14:40

Pavla možná taky vidí že bude otročit na baráku a i na chalupě....táhnout sama dvě domácnosti není žádný med.....manžel taky dědil dost peněz z jeho strany za dům a jelikož jsme manželé tak to vidí jako společné peníze.....smajlik - 26
Pavlo, vše je na domluvě mezi váma , pokud chcete aby to mezi váma klapalo musíte zvážit všechna pro a proti.....

 
Stanik
Stanik - 12.8.2013 14:13

Kozoroh18: na vsechno je lip jinde nez v Praze, pokud zrovna nejsi workoholik.smajlik - 56

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-46
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77047.
    Archiv anket.