Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Problémy s rodiči tchán tchyně

O naší svatbě rozhodují rodiče a nemohou se dohodnout

O naší svatbě rozhodují rodiče a nemohou se dohodnout

Pocházím ze silně věřící rodiny, vychovávali mě velmi přísně. Rodičům se nikdy neodmlouvalo, co řekli, to byl zákon. Teď je mi 22 let, se svým přítelem chodím už tři roky a rozhodli jsme se, že se vezmeme. Chceme být spolu a mí rodiče by nepřežili, kdybychom žili společně a přitom nebyli oddáni. Vojta proti tomu nic nenamítá, má mě rád. To, že se vezmeme, považuje za přirozené.

Problém je s našimi a jeho rodiči. Zatímco my dva si s rozdílným náboženským cítěním nelámeme hlavu a dokážeme se respektovat, oni nám nedají pokoj. Naši se hodně dlouho smiřovali s tím, že Vojtova rodina je ateistická. Snažili se mi ho vymluvit, ale já se nedala. Tehdy jsem se jim vlastně poprvé výrazněji vzepřela. Když viděli, že s tím nic nenadělají, nějak se s tím vyrovnali. Jedinou podmínku mají ohledně svatby. Trvají na tom, že musí být v kostele.

Když jsem to Vojtovi řekla, dost se zděsil. Prý na něco takového jeho rodiče nepřistoupí, mají ke všem „pánbíčkářům“ dost odtažitý vztah. Navíc Vojta není pokřtěný. To by nebyla největší překážka, pokřtít se může nechat i teď, ale úplně chápu, že se mu do toho nechce, když v sobě víru v Boha necítí. Navíc přiznal, že do takové svatby by se mu moc nechtělo.

Kolem našeho sňatku je tedy doma pěkné dusno. Moji rodiče trvají na Vojtově křtu a svatbě v kostele (jestli mě má rád, tak to prý udělá) a jeho rodiče nějakou „kostelní šaškárnu“ kategoricky odmítají (jak se doslova vyjádřili).

My dva se mezi nimi mydlíme ze strany na stranu a nevíme, co s tím. Už nás dokonce napadlo, že se vezmeme tajně, třeba v cizině, a oznámíme jim to jako hotovou věc. Možná je to jediné řešení. Jenže já mám strach, že naši by to nezvládli a vztahy mezi námi by se narušily. Vojtovi rodiče by to asi přijali lépe.

Jsem z toho zoufalá. Nevím, co mám udělat a jak se zachovat, aby byly spokojené všechny strany. Přece nemůžu svého kluka nutit k tomu, aby mi lásku dokazoval podstupováním něčeho, co se mu příčí. Na druhou stranu rodičům vděčím za svůj život, starali se o mě, vychovali mě, zasloužili by si pěkně prožít a celý život vzpomínat na chvíli, kdy odcházím z domova.

Draha


19.10.2007   Rubrika:   |   Komentářů 54   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - O naší svatbě rozhodují rodiče a nemohou se dohodnout

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-54
Gorawen
Gorawen - 21.10.2007 16:52

Stanik: ten film jsem videla, ale uz je to davno - pamatuji si jak mi bylo lito jejiho manzela...Podle me je to zajimava, kontroverzni osobnost, vysoky intelekt..., ale... Prijde mi, ze ono to v zivote neni vsechno o rozumu jenom, nekdy je to i o citu at chceme nebo nechceme...A.R. na me (zduraznuji) pusobi jako zelvasmajlik - 78 hodne tezky krunyr, slupka, ale uvnitr kam si asi nikoho moc nepustila mekka - takova obrana a mozna cim tvrdsi na povrchu tim jemnejsi uvnitr, kdo vi?? Myslim, ze ji sifruje dodnes dost lidi a kdo v tom ma jasno? Navic ono se to opravdu zajimave cte, protoze je to vlastne opak toho co vetsinou stale slysime - altruismus (protiklad egoismu), empatie, utrpeni kam se podivas, nedokonalost nasi bytosti a najednou prijde nekdo, kdo rika jdi si za svym stestim je to Tvuj nejvyssi moralni cil, komu by to hezky neznelo....Podle me pokud chces byt v zivote stastny je to o rozumu a o citu oboji to nejak dostat do rovnovahysmajlik - 46...

 
Pusina
Pusina - 21.10.2007 9:56

efča: nemůžu s tebou souhlasit...smajlik - 11 mně taky nikdy nenapadlo, že budu mít svatbu bez rodičů, ale představa, že mi matička udělá hysterickou scénu na svatbě - dík, tak to jsme si teda fakt hodlali odpustit. Takhle to byl krásný, celkem neformální den, na který rádi vzpomínáme my i pozvaní hosté...smajlik - 68
prostě to jinak nešlo....smajlik - 55

 
Stanik
Stanik - 20.10.2007 13:07

efča: aha, takze ultimatum od rodicu ti prijde v poradku.. to me tedz ne.. je to normalni citove vydirani...smajlik - 26
kubikm: stim rovnez souhlasim.. svatbou to zacina.. ankonec budou zvanit i do toho , jestli decka pokrtit, birmovat... a nedejboze, kdyby byly treba homosexulani.... to bych snad ani nechtela vedet, jaky peklo by se pak strhlo....smajlik - 76

 
Stanik
Stanik - 20.10.2007 13:05

Gorawen: videla jsem o te dame moc pekny film.. hrala ji Helen Mirrenova ten film byl uplne neskutecny... na nekter veci jsem hledela s vzvalenyma ocima.. ale priznam se, ze nektere jeji myslenky mi byly blizke, ackoli si spousta lidi mysli, ze to byla tak trochu zruda...

 
kubikm
kubikm - 19.10.2007 22:20

řekla bych, že svatbou to začíná....tam budou rozpory stále....to by měli všechno rozhodout před svatbou

 
efča
efča - 19.10.2007 21:31

Já nesouhlasím s tajnou svatbou.smajlik - 11 Pokud je takto vychovaná má s rodinou úzký vztah měla by výčitky že zklamala rodiče a ty by to moc mrzelo. Já bych jim otevřeně řekla ať to nechají na nás aby mě k té tajné nepřiměli. Myslím že by si to rozmysleli. Znám takové co jen ona je pokřtěná a řekla bych že i dost věřící, on si ji bral jako nekřtěný. Chodili spolu na takovou tu přípravu a společně se tomu řezali a výcucem nesmyslů nás fakt bavili.smajlik - 16 Jeho nevěřící stana byla na svatbě naměkko, děti určitě pořtit nechají, ale tolerují se vzájemně. Její rodiče jsou happy že dcerka je spokojená.smajlik - 62

 
Gorawen
Gorawen - 19.10.2007 18:48

Ja jsem mozna trosku pod vlivem jedne damy Ayn Rand od ktere jsem cetla takove zajimave uvahy o objektivismu...Ona puvodem z Ruska byla strasne proti kolektivismu, vsemu co zavanelo necim hromadnym, davala hodne na individualitu...Pise treba, ze jednotlivec prestava byt prvotni = je podrizen kolektivu...Je zastankyni rozumu - obhajit schopnost rozumu. Pise o tom, ze vira zpusobuje oslepeni cloveka...(=kdyz ctu jak Tvoji rodice jednaji tak mi opravdu prijde, ze maji takove klapky na ocich...). A.R. vyslovuje takovou myslenku se kterou asi hodne lidi nebude souhlasit ..."Dosahovani vlastniho stesti je nejvyssim moralnim cilem cloveka"....Vis tak mi prijde, ze Tvuj pribeh je o tom - pouzij svuj mozek, jakou viru mas Ty v co Ty veris co Ty chces...??? Kdyby bylo po mne tak si udelam svatbu na zahrade, bosky s veneckem kopretin na hlave, budem se drzet na ruce, prstynky jendoduche...Modre nebe, stromy...smajlik - 46 Tak si to vyres Ty sama pro sebe... smajlik - 25smajlik - 46

 
Viv :o)
Viv :o) - 19.10.2007 18:39

Pusina: smajlik - 47

 
Pusina
Pusina - 19.10.2007 18:22

hele, Draho, pokud to s rodiči fakt nejde - řeknu ti, co jsem udělala já. Naši byli tak proti přítelovi,¨že mi dali vybrat - buď oni, nebo on. Co myslíš, že jsem po tomhle jejich ultimátu udělala?? Sebralal jsem se a odešla, naštěstí jsem měla kde bydlet. Dva roky jsem rodiče neviděla, odmítli se mnou komunikovat jak oni, tak bratr. A jak to dopadlo??? po necelých dvou letech jsme se s přítelem vzali, rodiče o tom nevěděli, na svatbě byli jen naši nejbližší přátelé a oznámení o svatbě jsme posílali dodatečně.
Já se totiž taky vzepřela silně věřícím rodičům, víš???

nenech rodiče rozbít tvůj vztah. Kdybych to rodičům já dovolila a poslechla je, neměla bych teď hezké už jedenáctileté manželství a krásnýho devítiletýho syna. S rodiči jsou vztahy stále trochu narušené, mého manžela nemají moc rádi, ale to je JEJICH PROBLÉM, ne můj. Já jsem si zařídila život po svém a tobě to radím taky... Pravda, nevíš, jestli to s tvým přítelem v manželství vyjde nebo ne, risk je to vždycky, ale jde o to, že o svém životě si musíš rozhodnout TY SAMA....tak moc držím palce..smajlik - 45

 
Viv :o)
Viv :o) - 19.10.2007 16:47

Stanik: tak to jsme na tom podobne smajlik - 58

 
Stanik
Stanik - 19.10.2007 16:15

Viv :o): souhlasim se vsim co pises.... to stim sexem pred svatbou me napadlo jen tak mimodek... nebylo to ani rejpavy...
sama jsem pokrteny evangelik.. ktereho ale k vire nikdo nenutil,tu cestu jsem sama nenasla, verim spise na lidi, prirodu a osud...

 
Viv :o)
Viv :o) - 19.10.2007 15:47

Stanik: myslim, ze dneska se sex pred svatbou resi jen v nekterych cirkvich... nekde to vyzaduji, nekde to predpokladaji, ale nepatraji a nekde to neresi vubec... smajlik - 26 Zalezi do jake cirkve verici patri... ale mozna se pletu... tohle je hrozne tezke tema. Ale ja si stejne myslim, ze jadro pudla tkvi v tom, ze jeji rodice vubec nechtej rozdejchat, ze si bere nevericiho a budou ve vsem hledat a delat problem...
Ja teda Draho fakt moc drzim palce, protoze si myslim, ze svatba bude jen spicka ledovce toho co vas jeste ceka, takze pevne nervy, hodne stesti a drzte jako manzele pri sobe a nenechte si do niceho mluvit, musite se vzdy domluvit vy dva (a zaroven se nenechat jeden druhym donutit do neceho co sam clovek nechce)... ostatni muzou maximalne rict svuj nazor, ale nemaji pravo do niceho zasahovat nebo cokoliv prikazovat a zakazovat... smajlik - 45

 
Stanik
Stanik - 19.10.2007 15:11

Draho , tak me napada.. kdyz by rodice nezkousli, ze byste spolu zili na hromadce... co sex pred svatbou? vis vubec, jestli vam to bude klapat v posteli?
sice prepokladam, ze uz jste spolu neco meli... ale kdyz rodice tolik resi tu svatbu, zda civilni ci cirekevni.. asi prepokladaji, ze te vychovali tak, ze jsi s pritelem jeste nespala....nebo se pletu?

 
Ota
Ota - 19.10.2007 14:51

Hawa: myslím, že skutečným veřícím ve skutečnosti nikdy nejde u čistě účelový křest .
Nemluvě o tom, že slušný farář prostě nepokřtí nikoho dospělého s kým nepromluvil o víře.
A pokud chce ten křtěný lhát o svém probuzení tak s tím nikdo nic neudělá.

Zvláštní je, že u většiny změn ateista k víře, nebo u změn ritu nebo přímo víry jsou "obětí" ženy.... muži na víru ženy přestupují jen výjmečně ...

 
Hawa
Hawa - 19.10.2007 14:22

...stále mi hlava nebere to, jaký význam může mít pro rodiče a církev fakt, že jejich ateisticky smýšlející nastávající zeť se nechá pokřtít, ale jen čistě účelově, aby byl klid. Ve středověkém Egyptě po invazi muslimů z Arabského poloostrova takto místní obyvatelé přestupovali na Islám proto, protože muslimové neplatili daně.....
...a viděli jste film "Moje tlustá řecká svatba" - to je variace na dané téma, ovšem poněkud humorně a odlehčeně pojatá

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-54
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77194.
    Archiv anket.