Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Děti.Výchova, škola, kamarádi

Jakého psa k dětem? Ve městě v paneláku.

Jakého psa k dětem? Ve městě v paneláku.

Dobrý den, jdu si k vám pro radu, určitě se tady mezi vámi najde dost zkušených pejskařek. S manželem jsme se rozhodli, že vyslyšíme přání našich dětí a pořídíme jim pejska. Dětem je 12 a 8 let a už delší dobu o pejska škemrají. My jsme zdatně odolávali, ale nakonec jsme změnili názor. Jelikož jsme ale v tomto ohledu úplně nezkušení, rádi si vyslechneme názory lidí, kteří pejska mají.

Co nás nejvíce od pořízení pejska odrazovalo je skutečnost, že bydlíme ve městě, konkrétně v Praze a sídlišti v paneláku. Psů je tady kolem hodně, všechny možné rasy, ale my se nějak nemůžeme rozhodnout, jakou pořídit právě pro nás. Záleží nám hlavně na tom, aby byl pes hodný k dětem, žádný poděs. Zjistili jsme že ideální v tomhle případě by byl labrador nebo retrívr, ale nejsme si jisti, že tak velké plemeno je vhodné do bytu. Představovali bychom si spíš něco menšího, ale zase ne nějakého gaučového pinčlíka. Jsme hodně aktivní rodina, chodíme na výlety, jezdíme na kolech, tak bychom k nám potřebovali nějakého zdatného parťáka. Napadl nás kokršpaněl, ale ti jsou prý často kousaví. Máte někdo zkušenost s tímto plemenem?

Taky nevíme, jak psi snáší samotu přes den. Přece jenom, škola, kroužky, my s mužem do práce, velkou část dne by byl pejsek sám doma. Není to týrání? Starší dcera by ho sice po návratu ze školy kolem druhé hodiny vyvenčila, ale pak má skoro každý den nějaký kroužek, takže by pejskem byl zase sám. Mladší vyzvedávám v půl páté v družině a pak už bychom byli doma.

Je to pro nás docela dilema. Na jednu stranu bychom toho pejska dětem chtěli dopřát, ale cítíme zároveň odpovědnost k tomu živému tvorečkovi, aby se nějak netrápil.

Budu moc ráda, když mi napíšete vaše zkušenosti, předem děkuji. Pište cokoli, co vás v souvislosti s chovem pejska v bytě při našem režimu napadne. Jak jsem psala, jsme nezkušení, určitě nás toho spousta ani nenapadla.

Petra


6.10.2016   Rubrika: Děti. Výchova, škola   |   Komentářů 77   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Jakého psa k dětem? Ve městě v paneláku.

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-77
Vasilikova
Vasilikova - 26.2.2022 11:41

Když se naší sousedce zatoulal pes, tak jsem začala hodně přemýšlet a koupila jsem pro toho našeho psa gps lokátor na obojek https://www.smartomat.cz/smartomat-gps-lokator-pro-psy-a-kocky-smt02/ Nedokáži si tohle totiž vůbec představit, je to člen rodiny a kdyby se někde zaběhnul, tak bych to opravdu těžce nesla.

 
Anče
Anče - 11.10.2016 12:07

smajlik - 105Mám jorkienku a neobtěžuje štěkáním-nemá důvod.Je to ideální pes do paneláku,i když to není ,gaučák, - je to dobrý hlídač,ostražitý pes,navíc nelíná=nepouští chlupy.smajlik - 105

 
hrosinka72
hrosinka72 - 9.10.2016 22:15

masara: nesouhlasím s tvrzením, že york musí být uštěkaný. Mám 7letého křížence yorka a jezevčíka a navíc je to útulkáč. Je to ostražitý, dominantní pes s nejasnou minulostí, ale štěkat si dovolí pouze pokud má můj souhlas. Jaké si to vychováte, takové to máte. Jsem milovník velkých plemen, malá se mi vždy tak nějak "připletla" do cesty. Přesto po 30ti letech se psy (je mi 45) nemohu říct, že je některý pes více uštěkaný než druhý....Jako není jeden kousavý více než druhý....
Velmi ale souhlasím se zvolením psa jakéhokoli plemene s PP. Tam je alespoň "jakás takás" záruka toho, že pes je bez fyzických a psychických vad.... Ale ani to není 100% záruka. Mám zářný příklad ve svém okolí. Majitelé si pořídili v dobré víře málopočetné plemeno z dobré CHS a dnes přesto řeší strach psa z deště, tmy, hlasité rány, mokré trávy atd.... A chovatelé jsou přitom se svou smečkou na výstavách na prvních místech.
Nepřispívám nijak často na různá diskusní fóra, ale ta neznalost psovité šelmy mě někdy dost ubíjí, a nutí mě se ozvat. Pes opravdu není o tom : Přines, lehni, dej pac, neštěkej, žer granule z kauflandu, lehni, místo, teď si hraj, nekousni 8leté dítě, slepě ho poslechni a hlavně se chovej jako přizpůsobený malý člověk tomu velkému, který tě potřebuje pořídit tomu středně velkému člověku - dítěti....
Už jenom označení psa (nejen psa!) jako domácího mazlíčka, je debilní.... Žádný pes ani králík není povinen se mazlit....Buď chci, aby bylo jakékoli zvíře součástí mého života, a proto se mu přizpůsobím, nebo si koupím plyšáka....

 
masara
masara - 9.10.2016 19:15

my máme, jak jinak, labradorského retrívra. V současné době máme 2 psy, fenu a psa, vždy od štěněte a 2 jsou již v psím nebi. Jsou to chytří psi, výborní parťáci, snadno a rádi se učí. Jsou, dle standardu, mírumilovní, přátelští k dalším zvířatům a lidem, oddaní svému pánovi. V době naší nepřítomnosti převážně spí, ani sousedi si nestěžují na štěkání nebo vytí. Z web kamery víme, že jsou v pohodě. Milují dlouhé procházky, milují vodu. Oba psi jsou šampioni práce, mají mnoho ocenění z výstav, je jim věnována velká péče a hodně času. Ze zkušenosti několika přátel, bych si rozhodně nepořídila yorka, nebo nějakou podobnou rasu, která je temperamentní a uštěkaná. Tam, kde tito psi štěkají jak o život, to labísek bere s nahledem :-). Přeji Vám šťastnou ruku při volbě psího člena rodiny, aby byl přesně takový, jakého očekáváte. Pokud bych se měla znovu rozhodovat, tak zase labíska, štěně s průkazem původu, v čemž vidím téměř jistotu, že mi ze štěněte vyroste pes, jakého očekávám, pokud se pes nezkazí svým pánikem, ale to je riziko u každého zvířete.

 
YXH
YXH - 9.10.2016 18:03

Kaliban1: smajlik - 47
Verera: No prave u velkych psu jde o tu vychovu a na tu nebudou mit cas, jenze i maly nevychovany pes muze byt problemem.

 
Kaliban1
Kaliban1 - 9.10.2016 15:24

Pes je člen rodiny, ne něco, co čeká, až se děti vrátí ze zájmových kroužků. On je ten kroužek. Takže, jak jsem psala, místo keramiky agility. Místo fotbalu cvičák. Ale myslm, že to morče bude lepší ....

 
Verera
Verera - 9.10.2016 12:37

gemini66: Tohle není dobrý nápad. Ale stejně by jim ho asi nikdo nedal. Do dočasky se z útulku dávají psi, kteří vyžadují zvláštní péči, kteří jsou těžko umístitelní nebo by třeba útulek nezvládali z důvodu stáří.
Všechno tohle vyžaduje někoho, kdo už má se psy zkušenosti. Opuštěný pes už má za sebou jedno trauma a nemůže být ještě pokusný králík pro někoho, kdo se rozhoduje, jestli psa chce nebo ne. Taky by se neměl vracet, pokud se rodina rozhodne,ale být tam tak dlouho než se mu najde trvalý domov. Pes nechápe, že je to jen na chvíli, naváže citový vztah a takovéhle přehazování sem a tam mu ubližuje.

Ale mohli by zkusit hlídat psa třeba kamarádce, která je na dovolené.

YXH: Jasně, že jsou v útulku psi všech velikostí a sem tam vrací lidi z adopce taky všechny, ale občas vrátí velkého psa jen proto, že si neuvědomili, co to obnáší , a že nevychovaný roční pes velkého plemene nejde dohromady s dítětem do 10 let nebo starou babičkou, i když je jen divoký a rozjívený a jinak hodný, ale vítá je tak, že může dojít k úrazu.

 
gemini66
gemini66 - 9.10.2016 7:26

dovetok: skuste si zobrat do docasnej opatery psika z utulku a uvidite, ci sa budete o neho vediet postarat. docasna opatera nie je zavazna a psika mozete vratit naspat. naviac vsetky poplatky za veterinu a krmivo hradi utulok.

 
gemini66
gemini66 - 9.10.2016 7:26

dovetok: skuste si zobrat do docasnej opatery psika z utulku a uvidite, ci sa budete o neho vediet postarat. docasna opatera nie je zavazna a psika mozete vratit naspat. naviac vsetky poplatky za veterinu a krmivo hradi utulok.

 
gemini66
gemini66 - 9.10.2016 7:24

pes skoro cely den sam - trapenie. skor mi to pripada, ze chcete hracku pre deti. ved ktore dieta nechce psa? ak na neho nemate cas, nezaobstaravajte si ho.psa treba pravidelne cvicit a viest, aby bol poslusny a vysviceny.kedy sa mu budu deti a vy venovat, ked mate este kopu zaujmov? cez vikendy? nestaci. pes potrebuje pravidelnu vychovu. a len vencit 3x denne to nestaci. naviac treba na zaciatku pocitat s nehodami, pohryzenymi vecami, neraz aj s nabytkom. ked nieco urobi - vyhodite ho?nejde o to, ze byvate v panelaku, ale ste plne zamestnana rodina a a nebudete mat naneho jednoducho cas. nechcem sa opakovat, ale zatial vam psika vobec neodporucam. treba si najprv rozmysliet - budem mat cas samu plne venovat? a az potom nad rasou. kazdy pes je vizitkou svojho pana. ziaden nie je zly, je tolen dosledok vychovy - aky je. aj z retrivera moze byt gaucak. a navy se, treba pocitat aj s chlpami, ktorych bude pozehnane.budete denne vysavat? vycesavat psa? nechcem poukazovat len na negativa, ale toto si treba v prvom rade uvedomit, kym si ho vobec zaobstarate. a to som urcte nespomenula vsetko. ano, pes je radost, ale v prvom rade starost. a obavam sa toho, ze deti omrzi, ked vyrastie a ostane cela starostlivost na vas - rodicoch.

 
hrosinka72
hrosinka72 - 8.10.2016 22:54

Verera: Já se z toho 1+1 stěhovala do mnohem většího, ale moje psy to vůbec nezajímalo. Chovali se nejen ke mně (a já samozřejmě k nim) naprosto stejně jako na malém prostoru bytu 1+1.
Já si nikdy nepořídila jakékoli zvíře "úměrně" ploše bydlení.
Paní jsem doporučila raději morče - nikoli psa jakékoli velikosti právě proto, že chce chudáka psa pořídit malým dětem nezávisle na prostoru....

 
Kozoroh18
Kozoroh18 - 8.10.2016 22:02

Jakého?
Hodného a hlavně by to nebylo jako hračka, ale jako přítel.
Kokrů jsem znala dost, jen jeden byl ,,prevít,, nevím, zda to bylo jeho povahou či špatnou výchovou.

 
YXH
YXH - 8.10.2016 19:35

Verera: Ono je v utulcich malych pejsku taky dost ale spis je nekdo adoptuje. Mne se osobne libi velci psi jako husky nebo vlci spic, ale mam mini verzi spicu. Vim, ze by bylo nefer k huskymu, ktery potrebuje hodne pohybu kdyz nemuzu moc chodit, zahada jim nestaci. Navic vim, ze kdyby se velkemu pejskovi neco stalo, tak ho neunesu. Neni to kvuli prostoru v dome ale kvuli tomu, ze bych nemohla byt rovnopravnym clenem jeho smecky a v pripade nouze bych ho ani nemohla donest do auta na cestu k veterinari. Prave hodne lidi uvazuje vic o zviratcich jako o necem a ne o nekom. smajlik - 65

 
krasaka
krasaka - 8.10.2016 17:10

hrosinka72: Verera: smajlik - 47smajlik - 47smajlik - 47smajlik - 47smajlik - 47smajlik - 47smajlik - 47

 
Verera
Verera - 8.10.2016 16:15

hrosinka72: Samozřejmě když už psa máš, tak neřešíš, jestli při nutnosti přestěhovat se do menšího bereš psa s sebou. Našeho briarda jsem s láskou překračovali a nijak nás to neobtěžovalo.

Když ale někdo pořizuje psa nově a netuší ani, které plemeno by mu vyhovovalo, tak proč pořizovat retrívra, o kterého bude celá rodina zakopávat a děti ho neudrží na procházce, pokud nebude chtít, když si můžou pořídit psa podstatně skladnějšího a lépe zvladatelného dětmi. (ne, že bych podporovala samostatné venčení dětmi, ale pokud si to tady nerozmyslí, jinak to nepůjde).

Do útulku kolikrát lidé vrací psa z adopce, protože na něj nemají sílu nebo si neuvědomili, že je nevychovaný a skáče na děti. A kupodivu tam z tohoto důvodu nevrací pudlíky a malé křížence, ale retrívry a ovčáky.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-77
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77046.
    Archiv anket.