Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Otec na mateřské. Jsme exoti?

Otec na mateřské. Jsme exoti?

Zanedlouho se nám narodí první dítě. S manželem jsme se dohodli, že hned po šestinedělí převezme starost o miminko a domácnost on a já se vrátím do práce. Můj příjem je totiž dvakrát vyšší než jeho a není jisté, že bych se na svou pozici mohla vrátit i za delší dobu.

Ačkoli to celé považuji za naši věc a myslím si, že do našeho uspořádání nikomu nic není, reakce okolí a hlavně širší rodiny mě uzemnila. Podle nich jsem krkavčí matka, která myslí víc na kariéru než na dítě. Mají plnou pusu řečí, že malé mimino potřebuje především mámu, dělají si starosti, jak budu kojit.

Nechápu, proč jsou u nás stále zažité tyhle starosvětské modely, kdy je matka a manželka povinna všeho se vzdát a obětovat se pro blaho svých dětí. Děti mají přece oba rodiče. Když se může starat matka, měl by být téhož schopen i otec, aniž by to na dítěti zanechalo jakékoli následky. Ani v kojení nevidím žádný zádrhel. Myslím, že když budu své dítě plně kojit šest týdnů a pak bude dostávat mateřské mléko ráno a večer, až budu doma, nic tak hrozného se mu nestane. Sama jsem měla umělou výživu od narození a jsem zdravá.

Co si o tom myslíte? Dosud jsem se nesetkala s jedním jediným kladným ohlasem. Komukoli sdělím naše plány s rodičovskou dovolenou, každý je z toho vedle a začne na mě pohlížet jako na kariéristickou, vypočítavou potvoru. To ale není pravda, na miminko se moc těším, všechno už mám připravené. Co je špatného na tom, že si chceme zachovat slušnou životní úroveň? Přece to nedělám jen pro sebe, ale i pro to dítě.

Nemá někdo z vás osobní zkušenosti s otcem na rodičovské dovolené?

Mirka


12.11.2013   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 117   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Otec na mateřské. Jsme exoti?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Nessie
Nessie - 12.11.2013 13:45

Křeček: Jo a mám dvě děti, s oběma jsem byla doma skoro 3 roky a nějak ti nemám pocit, že bych jim "obětovala mládí" - a to ani tomu prvnímu, který se narodil když mi bylo 21 let....spíš teda mám neodbytnej pocit, že jsem nejmíň třetinu života obětovala práci v různých zaměstnáních, z nichž ani jedna mě rozhodně nenaplňuje a nebaví tolik, jako být doma s dítětem a se psem. smajlik - 64

 
Monik
Monik - 12.11.2013 13:44

Stanik: 10:09 Ta nastavajici matka ty pocity JESTE nema. Neznamena, ze to tak bude i po porodu, hormony jsou mrchy smajlik - 42

 
Nessie
Nessie - 12.11.2013 13:40

Křeček: Ty jo - tak nazvat ten neopakovatelný čas strávený se svým malým dítětem pakárnou - tak to mi teda fakt hlava nebere smajlik - 76

 
Monik
Monik - 12.11.2013 13:39

Bellana: 9:46 smajlik - 47smajlik - 47smajlik - 47
Zrovna vcera jsme byli na Martinske slavnosti, co poradala nase skolka a jeden uzasny pan, jeji reditel. Spocivalo to v tom, ze se vypravel pribeh, pak se slo ven na jedno misto, cestu ukazovaly svicky a tam prijel Martin na koni s loučí, byla tma a bylo to naprosto mysticke smajlik - 60
A ten Martin tam nechal kosik dobrot (pecene rohlicky upekly mistni duchodkyne) s tim, ze pribeh rikal detem, ze se maji delit s ostatnimi a vzajemne si pomahat.
Jak jsme sli v te tme, cesta lemovana ruznyma lucernickama a do toho pribehy a ty oci deti, kdyz vyjel Martin na koni....
Byl to nepopsatelny zazitek a v podstate za minimalni naklady. (Lucernicky co nesly, si deti samy vyrobily minuly tyden ze zavarovacich sklenicek a barevnych papiru.)
A je fakt, ze vsem detem bylo asi opravdu v te chvili jedno, zda maji znackove obleceni smajlik - 64
Deti mnohem vic oceni cas a kvalitu spolecne stravenych chvil.
Ja si teda taky pamatuju z detstvi spis zazitky nez materialni veci.

 
Monik
Monik - 12.11.2013 13:27

Nessie: 9:36 S tim nespavcem mas pravdu. Nase prvorozena bohuzel po ockovani mela tzv. encefaliticky krik a poruchy spanku mimo jinych, dalsich problemu smajlik - 65 takze spala v kuse cca pul hodiny. My jsme ve dne v noci nosili totalne rvouci dite na stridacku. Nastesti manzel nema zase tak narocnou praci, takze si to v te dobe mohl dovolit. Ale bylo to o usta.
Chodili jsme oba jak zombie. Srovnalo se to az po homeopatickem detoxu trochu a ditko teprve pak zacalo jakz takz spat smajlik - 26

Jinak jsem tak v pulce procitani prispevku a se stanik souhlasim naprosto take smajlik - 75smajlik - 47

 
PEGG
PEGG - 12.11.2013 13:01

Já myslím, že se tady přeme zbytečněsmajlik - 68 ráda bych věděla jak to bude fungovat, až Mirka porodísmajlik - 86 Třeba bude opravdu schopná a ochotná po šesti nedělích naklusat na plný úvazek nebo zjistí, že je to absolutní nesmysl a posune to o půl roku nebo i délesmajlik - 26smajlik - 68
Hlavně zdravé miminko i maminku a ostatní se nějak poddásmajlik - 61smajlik - 45

 
caira
caira - 12.11.2013 12:59

Verera: Mohly bychom uzavřít sázky, zda to DÁ anebo NEDÁ smajlik - 58

 
caira
caira - 12.11.2013 12:58

Monik: :-D páni odcucnout :-D
připomněla si mi výlet od miminka 5 týdnů - odskočila jsem si na koncert Apocaliptiky do Prahy, na cca 6/8 hodin z domu, a bylo to utrpení. Nikdy nezapomenu, jak ssem na dámských toaletách odsávala odsavačkou a vedle nějaká dívčina zvracela. Při druhém sem pečlivě zvažovala, zda se hnu a nnebo nehnu z dosahu, a zda tam bude nebude možné odsát smajlik - 75

 
Verera
Verera - 12.11.2013 12:58

Monik: No, kdyby o to hodně stála, tak může mlíko odstříkávat párkrát denně v práci, pak kojit hned po příchodu a ještě večer. Ne, že by to bylo nějak pohodlné, ale možná by to šlo. Kdyby manžel krmil lžičkou, tak by si na flašku dítě nezvyklo. Jen si neumím představit tohle v noci, to spíš taky kojení a to se zas nevyspí.

No, bude mít 6 týdnů na praktické zkoušky.

 
Verera
Verera - 12.11.2013 12:51

Křeček: Chce to najít rozumnou míru. Není potřeba se kolem motat spoustu let, ale taky není možné jeho narození brát jako něco nepodstatného, čím si nenecháme narušit svůj zaběhlý režim a budeme čekat, až z něj vyroste něco, s čím se dá bavit.

Tím, že si pořídíme dítě, bereme na sebe závazek dbát o jeho oprávněné potřeby, což není jen jídlo, oblečení a zábava, ale taky a možná hlavně kontakt a čas. Je možné, že tohle všechno zvládne tatínek, jen si role prohodí, není důvod aby ne, ale přesto to tak moc často nebývá. V takovém případě je asi věc Mirky, že dobrovolně nahradí čas s dítětem prací.
A nebo nezvládne a pak tím dítěti uškodí.

kareta: Smířila bych se s výpadkem jakéhokoli příjmu, pokud bych na něm nebyla závislá. Někdo s takovým příjmem je schopen si našetřit a pokud se rozhodne pořídit si dítě, měl by to brát se vším všudy. Všechno má klady a zápory. Je třeba to zvážit, rozhodnout se a pak už se nezabývat tí, co by mohlo být.
A jestli ji práce baví?? Život není jen zábava. Když se bude bavit v práci, možná ji uteče někde něco jiného důležitějšího.

 
Stanik
Stanik - 12.11.2013 12:48

Křeček: proc hned mladi? myslim, ze kdyby s nim byla aspon rok.. a pak teda mocimermo musela do prace... tak by ji nikdo ani z jejiho okoli ani zde exotem nenezyval.

 
kareta
kareta - 12.11.2013 12:46

Sam+3: já tvrdím, že to jde skloubit a užívat si dítěte. já si teda děti užívám, ačkoliv jsem vlastně klasickou MD neměla, klidně přiznám, že mne servis okolo miminek moc nebaví. Moc nechápu, s jakou radostí se kamarádky vzhají na mou posranou dceru a škemrají, aby ji mohly přebalit...smajlik - 19smajlik - 68smajlik - 68

 
Monik
Monik - 12.11.2013 12:45

Ted tady tak pomalu procitam prispecky a musim rict, ze ten plan s tim kojenim me taky dost pobavil smajlik - 68
Vzpomnela jsme si, jak jsem kojila prvorozene dite. Kdyz treba parkrat spala dele nez obvykle, tak mi prsa lezly krkem a to doslova. Boule se mi valily az ke klicni kosti a bylo to opravdu utrpeni. Bylo mi normalne fyzicky spatne. Kdyz jsem sundala podprdu, strikalo mliko samo do dalky, takze bez prsnich vlozek ani ranu.
Mirko, muzes byt bud budes ve stavu, ze se rozkojis a pak to opravdu, ale opravdu bude VELKY problem, kdyz budes kojit rano a pak az vecer. Taky se ti muze stat, ze rano dite ke kojeni neprinutis zrovna v hodinu, jaka by se hodila tobe.
Takze se bud nebudes moct cely den na nic soustredit krom svych prsou, jez budes mit pod bradou (jednou jsem byla nekde pryc pul dne a byla jsem v takovem zoufalstvi, ze uz jsem pokukovala po ruznych panech, s tim,ze snad nekteremu reknu, aby mi to odcucnul, pak jsem si to odstrikala rucne nekde na verejnem wc, ale nic moc zazitek) a nebo mliko ztratis, pripadne se mimino odstavi, jak psaly holky.
Ona totiz tvorba mlika se taky prizpusobuje potrebam ditete. Takze cim vic kojis, tim vic ho mas. Takze pokud budes chtit od sesti tydnu najet na rezim kojeni rano a vecer, to abys tak minimalne dva-tri tydny predtim zacala na tenhle rezim pomalu najizdet. No, to snad ani nema smysl zacinat smajlik - 26

A nesouhlasim s nazorem, ze od pul roka kojeni diteti nestaci a musi se zacit prikrmovat. Obe jsem kojila plne az skoro do roka a pokud by jim okoli neco nezacalo cpat, tak by to bylo jeste dele a hlady rozhodne netrpely ani jedno, takze to v pohode jde.
A ten rezim co Mirko pises, kojeni rano a vecer mame ted. Akorat s tim rozdilem, ze synovi neni sest tydnu, ale 30 mesicu smajlik - 26

 
Stanik
Stanik - 12.11.2013 12:45

Křeček: ja si zas myslim, ze pokud ji v praci tak nutne potrebuji, homeffice nebude problem... a tudiz tam nemusi metelit hned z porodnice. U nas takhle fungujou pravnicky.. odbudou sestinedeli a delaji z domova.. jednou tydne se stavi v praci... a zamestnavatele, ktery je potrebuje, pokdu jsou dobre by ani nenapadlo je hne dpo sestinedli honit do kanclu, kdyz praci stejne odvedou z domova.

 
dadka
dadka - 12.11.2013 12:43

Proč byste byli exoti? Dítě bude jak tvoje, tak i manžela a záleží jen na vás. Jestliže jste zhodnotili všechna pro a proti a takhle vám to vyhovuje, je to v naprostém pořádku.
Ještě to u nás není zcela běžné, ale mužů na MD stále přibývá.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77182.
    Archiv anket.