Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Otec na mateřské. Jsme exoti?

Otec na mateřské. Jsme exoti?

Zanedlouho se nám narodí první dítě. S manželem jsme se dohodli, že hned po šestinedělí převezme starost o miminko a domácnost on a já se vrátím do práce. Můj příjem je totiž dvakrát vyšší než jeho a není jisté, že bych se na svou pozici mohla vrátit i za delší dobu.

Ačkoli to celé považuji za naši věc a myslím si, že do našeho uspořádání nikomu nic není, reakce okolí a hlavně širší rodiny mě uzemnila. Podle nich jsem krkavčí matka, která myslí víc na kariéru než na dítě. Mají plnou pusu řečí, že malé mimino potřebuje především mámu, dělají si starosti, jak budu kojit.

Nechápu, proč jsou u nás stále zažité tyhle starosvětské modely, kdy je matka a manželka povinna všeho se vzdát a obětovat se pro blaho svých dětí. Děti mají přece oba rodiče. Když se může starat matka, měl by být téhož schopen i otec, aniž by to na dítěti zanechalo jakékoli následky. Ani v kojení nevidím žádný zádrhel. Myslím, že když budu své dítě plně kojit šest týdnů a pak bude dostávat mateřské mléko ráno a večer, až budu doma, nic tak hrozného se mu nestane. Sama jsem měla umělou výživu od narození a jsem zdravá.

Co si o tom myslíte? Dosud jsem se nesetkala s jedním jediným kladným ohlasem. Komukoli sdělím naše plány s rodičovskou dovolenou, každý je z toho vedle a začne na mě pohlížet jako na kariéristickou, vypočítavou potvoru. To ale není pravda, na miminko se moc těším, všechno už mám připravené. Co je špatného na tom, že si chceme zachovat slušnou životní úroveň? Přece to nedělám jen pro sebe, ale i pro to dítě.

Nemá někdo z vás osobní zkušenosti s otcem na rodičovské dovolené?

Mirka


12.11.2013   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 117   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Otec na mateřské. Jsme exoti?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
hrosinka72
hrosinka72 - 12.11.2013 10:16

Já byla se synem na mateřské čtyři roky a velmi jsem si to užívala. Poslední rok jako neplacené volno, takže jsem byla šťastná, že mi to manželův plat tehdy umožnil. Vůbec nechápu, že se někdo chce dobrovolně připravit o možnost vidět své dítko vyrůstat právě v těchto prvních překotných letech.
Snad bych to chápala, kdyby byl otec bez práce a jednalo se opravdu o těžkou finanční tíseň.
Čas bláznivě letí, dnes je synovi deset pryč, má milion svých zájmů, kamarádů a své rodiče bude potřebovat čím dál méně. A protože se nám jaksi nepodařilo pořídit mu sourozence, jsem šťastná, že jsem si alespoň tu jednu mateřskou pořádně užila se všemi klady i zápory.
Nerada nechávám doma samotné i hafany a kočičky, tak si cením toho, že nám práce s manželem vychází tak, abychom se téměř střídali.
Rozhodně ale pisatelku neodsuzuji, každý to máme nastavené jinak, tudíž přeji mnoho štěstí. Jen je dobré v tom plánování třeba počítat i s jinými variantami.

 
Sam+3
Sam+3 - 12.11.2013 10:15

Stanik: souhlas, pes se musí vychovat, aby vydržel být sám doma několik hodin. Náš to taky vydržel, on spí, i když jsme doma:-))

 
Sheeni
Sheeni - 12.11.2013 10:14

Pardonsmajlik - 21

 
Sheeni
Sheeni - 12.11.2013 10:13

Mirko, zkuste to. Uvidíte, jestli a jak to bude fungovat. Vždycky se to dá změnit.

 
Bellana
Bellana - 12.11.2013 10:13

Linda: V USA sice mají jen krátkou mateřskou, ale neznamená to, že se ženy hned vracejí do práce. Mám dojem, že zůstávají doma s dětmi, pokud to finanční situace dovolí. I po rozvodu tam žena může být doma s dětmi, protože většinou dostane dostatečné výživné nejen na děti, ale i pro sebe. Ale nežiju tam, tak nevím...
A máš pravdu v tom, že dítě potřebuje člověka, který je ochoten ho vyslechnout a který nebagatelizuje jeho problémy. Může to být matka, otec, babička, prateta. Jinak si najde někoho na netu, a to může být teprve těžký problém.

 
Sheeni
Sheeni - 12.11.2013 10:13

Mirko, zkuste to. Uvidíte, jestli a jak to bude fungovat. Vždycky se to dá změnit.

 
Stanik
Stanik - 12.11.2013 10:12

IVUSKA 56: jelikoz jsi takovy odbornik na psy, jiste vis, ze prospi 18-20 hodin denne.

 
Sheeni
Sheeni - 12.11.2013 10:12

Mirko, zkuste to. Uvidíte, jestli a jak to bude fungovat. Vždycky se to dá změnit.

 
Stanik
Stanik - 12.11.2013 10:09

IVUSKA 56: psi jsou zavreni 8 hodin a ten cas prospi.. overeno webkamerou... i kdybych doma byla.. prospi tzech osm stejne, jako kdyz jsem v praci. To ze s emi nelibi nechavat je samotne je o tom, ze se mi styska po nich, ne jim po me. Ale pokud ta nastavajici matka takove pocity nema.. uz ted je mi toho decka lito.

 
Stanik
Stanik - 12.11.2013 10:07

IVUSKA 56: nezlob s ena me prirodu nepřečůraš. Chalp byl vzdycky lovec, co musel zabezpecit rodinu, pokud to neumel, nebylo mu dovoleno se množit.
Dost chlapu si taky poridi ditko, protoze na ne zena tlaci.. nebo oo noch poslecnost ceka.
Ale ti slusni, co znam ja, i kdyz se do toho kolikrat nerhnuli, by se tedy stydeli, dkyby jejich zesnka musela klusat hned po porodu do prace, protoze je bud tak hloupa, ze si mysli, ze s eto v praci bez ni neobejde ) tudiz jeste nepoznala, co ma v zivote skutecnou hodnotu), nebo se nedokaze na chvili urkmonit.. nevim co je pat horsi.smajlik - 65

 
Sheeni
Sheeni - 12.11.2013 10:05

Každého věc a rozhodnutí, které si ma uhajit jen sám před sebou. Samozřejmě společné rozhodnutí rodičů.
Pisatelka si to maluje v těch lepších barvách, jak to bude fungovat.. Po prvním porodu jsem byla víc než půl roku psychicky rozložená a práci jsem zvládla jen kolem dítěte a domácnosti. Mateřskou si max užívám, dosmajlik - 47 prace bych sla jen v případě, ze by nám hrozil hladsmajlik - 68jinak nemáme problém se uskromnit. Kdyby byla možnost pracovat z domu, využila bych ji, ale děti jsou chtene a domácí pohoda je pro me to nej!
Stanik

 
IVUSKA 56
IVUSKA 56 - 12.11.2013 10:04

Stanik: a proč si pořizují chlapi dítě a potom jdou na celý den do práce? to už tu sklouzáváme do zcela něčeho jiného. Člověk nemůže v životě dělat jen to co chce ale většinou to co musí. proč ty sis pořizovala psy, když sama píšeš, že je musíš nechávat samotné. To se mě osobně teda nelíbí, že nechám psy zavřené někde v paneláku 10 hodin. Miminko samo nebude bude se svým otcem.

 
annie
annie - 12.11.2013 10:03

Ale tak já se přiznávám, že jsem věděla, než jsem měla dítě o výchově všechno, že jsem jasně věděla, jak se mu budu věnovat a co všechno zvládnu a stihnu...smajlik - 99
A pak jsme si ten uřvaný uzlík přinesli domů, po porodu nic moc, do toho problémy s kojením, v roce mu teprve začaly růst zuby, zato ale šest najednou... a všechna předsevzetí a představy byly...ano, tam...smajlik - 68
No, ale ať si každá těch představ užije, nikoho nepřesvědčuju o opaku.smajlik - 68

 
Haninka
Haninka - 12.11.2013 9:58

Stanik: smajlik - 47 smajlik - 5

 
Linda
Linda - 12.11.2013 9:58

Stanik: ve svy podstate mas pravdu. Osobne nevidim duvod proc menit zivot jenom proto ze mam dite, ale jaksi ono to dite obrati zivot naruby me at chci nebo nechci. V roce je opodle me ok ho "nekam strcit" a jit do prace, v pul roce je brzo, ale jaksi zapadni spolecnosti je to sumak a model USA 6 tydnu a vic ani n je kravovina na entou.ALe taky to jde a lidi se tam mnozeji.
Podle me dite potrebuje zazemi, nekoho kdo je u nej kdyz zabreci, jistotu, urcity pevny bod a skutecne je mu sumak jestli ten pevny bod je mama nebo tata nebo sousedka. Ale at si to kazdy udela jak mu to vyhovuje. Me spis pripada, ze Mirka neni az taaaak silene presvedcena o spravnosti sveho rozhodnuti, protoze kdyby byla tak by sla do prace a kaslala na blby reci okoli a zila si svuj zivot a neresila ze ji kazdy kamenuje. A jestli dite za rok, dva, tri ci deset pobezi s rozbitym kolenem nebo spatnou znamkou za tatou nebo za mamou je dneska uplne sumak, prtoze to nezalezi na tom kdo mu v 7 tydnech utiral zadek, ale na tom kdo je vzdy a vsude pripraven ho vyslechnout. A jestli rodic ma vic energiie na detsky problemy po praci a nebo v domacnosti zalezi na jednotlivci!

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77194.
    Archiv anket.