Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Dcera chce jít na potrat. Mám šanci jí to rozmluvit?

Dcera chce jít na potrat. Mám šanci jí to rozmluvit?

Řešíme s dcerou velmi těžkou situaci, která je pro nás obě velmi bolestná. Jsem toho plná, nemůžu spát, strašně se trápím. Tím víc, že na konečné rozhodnutí je velmi málo času a já se obávám, že to dopadne špatně.

Jsem rozvedená, jedinou dceru jsem vychovala v podstatě sama, její otec nás opustil když chodila do školky. Já jsem si nikdy žádného stálého partnera ve smyslu že bych ho přivedla domů, nenašla. Občas jsem měla nějakou známost, ale nikdy to nepřerostlo v něco víc.

Dceři je teď třiadvacet let, je moc šikovná, má dobrou práci, která ji baví a dálkově studuje vysokou školu. Mám z ní opravdu radost. Před rokem začala chodit s jedním mladým mužem, hodně se do něj zamilovala a prožívala opravdu krásnou lásku. Přála jsem jí to.

No a teď se stalo něco, co s námi oběma pořádně zacloumalo. Před týdnem se mi dcera svěřila, že je těhotná. Zatím v úplném začátku, u doktora ještě ani nebyla, ale opakovaně si dělala těhotenský test a vždycky jí vyšel jasně pozitivní. Musím přiznat, že v první chvíli mě to zaskočilo, ale hned vzápětí jsem pocítila obrovskou radost. Jenže ta netrvala dlouho.

Pár dní na to přišla dcera domů s pláčem, že se s ní její přítel rozešel, že se prý na dítě ještě necítí a byl by radši, kdyby šla na potrat. A ona o tom začala opravdu uvažovat, i když předtím se na miminko těšila a z těhotenství měla radost. Teď si myslí, že když půjde na interrupci, dají to s přítelem zase dohromady a všechno bude jako dřív. Pořád je do něj moc zamilovaná a rozchod ji hodně zasáhnul.

Dlouho jsme o tom spolu mluvily, říkala jsem jí, že jít na potrat není jen tak, že ji to může psychicky a možná i fyzicky poznamenat, že si myslím, že by jim to pak už stejně neklapalo, dávala by mu za vinu, že ji k tomu donutil. Ptala jsem se jí, co cítí ona při představě potratu a bylo vidět, že jí to jedno není. Ona je teď strašně zmatená, bojí se, jak by sama zvládala dítě, neví, jak s prací, se školou, nejvíc ze všeho ale trpí tím, že ji přítel opustil.

Slíbila jsem jí, že pokud se rozhodne si miminko nechat, budu jí pomáhat jak jen to půjde, že sama s ním nebude a ve mně bude mít vždycky oporu. Ale ona to prý takhle nechce, vždycky chtěla založit rodinu jak se patří, aby mělo její dítě správného tátu.

Já jí rozumím, chápu ji, ale její rozhodnutí dát miminko pryč mi doslova drásá srdce. Je to pro mne něco absolutně nepředstavitelného. Vím, že nutit jí k ničemu nemůžu, je to její život, její rozhodnutí, je dospělá. Ale přesto, jsem její máma, prožila jsem si v životě dost, mám o ni strach. Bojím se, aby svého rozhodnutí nelitovala.

Myslíte, že je nějaká šance že si to ještě rozmyslí? Co bych proto já mohla ještě udělat? Jsem z toho úplně na dně.

Helena


21.6.2018   Rubrika:   |   Komentářů 158   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Dcera chce jít na potrat. Mám šanci jí to rozmluvit?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
sharon
sharon - 24.6.2018 19:28

UVita: jo, jo,máme takového zmetka co neplatí a dluží desetitisíce ve svém okolí........soudy , policajti , nikdo ho nedonutí, sám si jezdí k moři ale že by ho zavřeli o tom zatím nevím......smajlik - 26
v dnešní době zůstat sama s děckem je na pováženou......raději tři kondomy na sebe...smajlik - 36

 
UVita
UVita - 24.6.2018 17:22

sharon: nedonutí je nikdo. Že vezmou řidičák také není řešení, nemají všichni auta. Ale pořád je myslím víc tatínků, co platí než neplatičů, tak proč jim to ještě ulehčovat. Je to prostě těžké. Stejně se ale slečna rozhodne sama a nějak to dopadne.

 
sharon
sharon - 23.6.2018 13:28

UVita: jak toho "tatínka" donutíš platit ????,........nedávno říkali kolik takoví tatínci dluží......a stát na ně páky nemá , ted snad odebráním řidičáku , ale takovej hajzlík jezdí klidně i bez něj...smajlik - 36

 
sharon
sharon - 23.6.2018 13:26

Arna: máš pravdu ,já jich znám pár co se jim ulevilo když šly na potrat.....hlavně dříve kdy se muselo před komise, pamatuju jak mi známá říkala že otěhotněla po čtvrté a šla před komisi a tam jí bylo řečeno že když uživí tři tak i to čtvrté......že říkala ano , tak zařidte at nám město přidělí pořádný byt a ne ten sklepní kde žijem a já si dítě nechám.....takže byl potrat a ona si oddechla , je to už dlouho a přesto si to pamatuju , i takový byl tehdy důvod....

 
YXH
YXH - 23.6.2018 7:22

Vycitky svedomi jsou potvora, at uz kvuli tomu, ze sla na potrat, a pak by si rikala co by kdyby, nebo by je mohla mit i kdyz by dite mela, protoze by ji pripominalo vztah s nekym, kdo o ni a dite nestal. Nejednou se stava, ze pak matka ty zle pocity prenasi na dite a vybira si to na nem ....
Clovek nemusi byt splachovaci, ale proste se rozhodne, ze za jednou kapitolou zavre dvere, a uz se tam nevraci, nebo to neumi a pak se v tom mele nekdy cely zivot. smajlik - 65

 
UVita
UVita - 22.6.2018 23:48

kubikm - 18.6.2018 10:08: dcera nepotřebovala žádný podpis, když šel malý do školky. A často babičky takových otců, jak je popsán v příběhu ani moc nezasahují do života vnoučat, protože nemají ani zájem nebo i o vnoučeti neví. Od státu moc jako svobodná matka nemůže očekávat, tak ať hezky platí tatínek. Ten by si jen užil a vyšel by z toho moc lehce.

 
Arna
Arna - 22.6.2018 21:25

Nějak ale nechápu ty celoživotní psychické následky něčeho, pro co se žena rozhodne sama? Přece když se pro tento krok rozhodne, musí vědět že jde vlastně zabíjet své dítě a ponese si třeba následky, neplodnost či neschopnost donosit dítě v budoucnu.
Něco jiného je přerušení chtěného těhotenství ze zdravotních důvodů.

 
Kozoroh18
Kozoroh18 - 22.6.2018 20:51

u některých žen to psychické následky určitě zanechá, pokud se jim pak již nikdy nepodařilo otěhotnět tak pak třeba tvrdí, že nikdy děti nechtěly a nebo nemají děti rády.
Někdo je splachovací a může jít ,,každý rok,,
Každého svobodné rozhodnutí, žádné rozhodnutí nejde vzít zpět.

 
Arna
Arna - 22.6.2018 19:55

Santé: Nemluvím za jiné, jen vyjadřuji svůj názor a ostatně, i zkušenosti z mé zdravotnické praxe. Mnohým mladým ženám se po umělém přerušení těhotenství hodně ulevilo a rozhodně to nebyly lehké děvy. A za ty roky jsem zjišťovala, že těch co to podstoupily je mnohem víc než jsem si myslela a žádná neměla psychické nálsedky.
Jak často jsem slyšela: mně stačilo projít kolem pánských trenek a...

 
Santé
Santé - 22.6.2018 16:57

Arna - 20.6.2018 20:57 jak můžeš mluvit za jiné, že je potrat nepoznamenal, že je to jedno, jestli se mimčo narodí nebo ho dá pryč, pro mnoho žen to trápení je doživotní a tvé soudy jsou hodně příkré
já taky nedělám ňuňu, ale jak se říká: DOKUD JSI NECHODIL V MÝCH BOTÁCH, TAK NEMŮŽEŠ SOUDIT

 
sharon
sharon - 22.6.2018 14:18

kubikm: víš co znamená myslet....?smajlik - 68

taky si myslím že vyhraju eurojackpot ...a ono nicsmajlik - 68

 
illča
illča - 22.6.2018 9:02

kubikm: ona ta hormonalni antikoncepce je sice nejspolehlivejsi, ale jak pises, neni vhodna pro kazdeho a ty ostatni metody uz jsou mene spolehlive.
Bohuzel ma taky celkem dost negativ. Jenze doktori ji radi predepisuji, aniz by predtim dotycne udelali nejaka vysetreni.

 
Bellana
Bellana - 22.6.2018 8:43

kubikm: Spíš ho miluje a chtěla ho připoutat dítětem. Jinak by s ním o dítěti mluvila předem. Spletla se v každém případě.
Být to moje první dítě a muž mě poslat na potrat, tak pošlu do háje toho muže. Jestli bych šla na potrat nebo ne, to nevím. Ale za svým rozhodnutím bych si stála, ať už by bylo jakékoliv. Matka by měla jen hlas poradní, rozhodně bych se od ní nenechala ukecat. A jako matka bych to rozhodnutí taky nechala na dceři. Svůj názor bych jí řekla na obě možnosti, ale ne přesvědčovala bych ji. Samozřejmě, že bych jí pomohla, kdyby se rozhodla dítě porodit. Ale stejně by to byla hlavně její starost, proto bych ji nenutila, aby jednala podle mého názoru.

 
kubikm
kubikm - 21.6.2018 22:23

ještě...pro váš klid snad poslední...
mladí mívají dost mononukleózu
holky potom nemohou mít HA, protože mají poškozená játra....a pokud je gyn. zodpovědný, tak jim to prostě.....
takže zbývá jen ta guma...nebo nitroděložní tělísko...ale to je jen pro ženy, co už rodily...

tak co s tím?

 
kubikm
kubikm - 21.6.2018 22:17

sharon: máš pravdu...ale
třeba ho opravdu milovala, dítě s ním chtěla...a myslela si, že on ji taky miluje a že svoje dítě uvítá....a krutě se spletla, nosmajlik - 48
i dneska jsou ještě někteří mladí naivní...no

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77050.
    Archiv anket.