Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

S vnoučaty na dovolenou. Snacha je proti.

S vnoučaty na dovolenou. Snacha je proti.

Zajímalo by mne, jak to chodí v jiných rodinách, protože si s manželem připadáme, jako když žijeme v nějakém zlém snu. Je nám oběma 58 let a máme dvě vnoučata – šestiletého chlapečka a čtyř a půl letou holčičku. Obě děti jsou našeho syna a snachy.

Naše vzájemné vztahy považujeme za celkem dobré, se synem si rozumíme, myslím, že i se snachou, i když tam trochu napětí cítím. Ale není to nic závažného. Ona je trochu žárlivější a úzkostlivě si hlídá, abychom jim nijak nezasahovali do jejich soukromí. Respektujeme to a snažíme se držet zpátky. Ale znáte to, občas se člověk neudrží, řekne na něco svůj názor a jakmile se ten náš neshoduje s tím snašiným, ona hned dost nepřiměřeně reaguje.

Obě vnoučata milujeme, dýchali bychom za ně. Nebydlíme od sebe daleko a dost často se navštěvujeme. Buď přijdou oni jako celá rodina k nám, třeba v neděli na oběd nebo my zajdeme k nim. Vídáme se takřka každý víkend, maximálně každý druhý. Děti nás milují a my je taky. Hlavně můj muž jako dědeček je pro ně úžasným parťákem, hodně se jim věnuje, hraje si s nimi, povídá, moc si to užívá.

Už dřív jsme projevili zájem, aby u nás děti mohly být třeba o víkendu, nebo aspoň přes jednu noc. My bychom si je užili a mladí by si mohli odpočinout a někam zajít. Syn by nebyl proti, ale snacha k tomu nikdy nesvolila, prý ne, jsou ještě moc malé. Chápali jsme to, když jim byly dva, tři roky a netlačili jsme na pilu. Jenže teď už jsou děti větší, vnouček půjde po prázdninách do první třídy a vnučce bude na podzim pět let. Tak si myslíme, že už to nejsou žádná miminka, která by pár dní s prarodiči nezvládla. Jenže snacha má jiný názor.

Nabídli jsme teď mladým, že bychom mohli vzít obě děti s námi na dovolenou, chystáme se na Šumavu, máme tam zamluvenou chatičku a nebyl by problém vzít děti s sebou a pobyt a stravu dodatečně nahlásit. Jednalo by se o týden a myslíme, že by to dětem prospělo. Celkově jsme nabídli, že se o děti můžeme společně přes léto postarat, aby nemusely jednu půlku prázdnin chodit do školky, protože syn se snachou celé léto svou dovolenou nepokryjí. Připadalo nám to jako dobrý nápad a mysleli jsme, že mladí budou rádi, že mají o starost méně.

Ale bohužel, snacha s tím zásadně nesouhlasí, prý nejsou děti zvyklé spát jinde než doma, respektive s někým jiným, než s rodiči, opět její stará písnička, že jsou malé. A že pro ně není problém si to léto zařídit a na tom, že by děti chodily půlku prázdnin do školky, nevidí nic špatného. Samozřejmě, že na tom nic špatného není, ale je to přinejmenším zarážející, že místo, aby dopřáli dětem pobyt na čerstvém vzduchu, jen z nějakého svého rozmaru je radši nechají pařit se ve městě.

Přitom my bychom je mohli vzít na ten týden na Šumavu a potom ty další tři týdny k nám na chatu, která není daleko a jejich rodiče by tam za nimi mohli každý den jezdit, kdyby chtěli tak tam i přespávat, autem by se tam odtud do práce dostávali pohodlně a rychle. O děti by bylo postaráno, chata je vybavená, prostorná, s oplocenou zahradou. Nic by se tam dětem nestalo, hlídali bychom je jako oko v hlavě.

Ale zatím to vypadá, že budeme mít smůlu a snacha (a na její nátlak i syn) radši svěří děti cizím lidem do školky, než vlastní babičce a dědečkovi. Ještě chci podotknout, že stejný přístup má snacha i ke svým vlastním rodičům, ani oni děti nikdy neměli samostatně, stejně jako u nás se všechny návštěvy a kontakty s vnoučaty konají za asistence jejich rodičů.

Ptala jsem se snachy, s čím má takový problém, že na tom přece nic není, když děti stráví nějaký čas u babičky a u dědy. Řekla mi, že ani nám, ani své mámě nemůže stoprocentně důvěřovat, že bychom se o děti dobře postarali, že jsme stará škola, že za nás se všechno dělalo jinak a ona má svůj styl výchovy a způsob stravování a nechce, aby měly děti v životě zmatek. To je pravda, ona jim například nekupuje žádné sladkosti, jako pamlsky mají jen různé kandované ovoce apod. To je opravdu jen příklad.

Já s tím moc nesouhlasím, ale respektovala bych to, i jsem jí to řekla, ale prý ne, nevěří mi, že bych to dodržela. Takže důvod, proč s námi nemůžou vnoučata být je, že bychom je mohli asi nenávratně poškodit tím, že bychom jim koupili třeba lízátko. Chápete to?

Je nám z toho hodně hořko, stejně se cítí i snašina maminka, se kterou jsme se o tom bavili. Jako prarodiče svá vnoučátka milujeme a tohle omezování v kontaktu snášíme hodně těžko. Myslíte, že je to v pořádku, jak se snacha chová? A taky syn, on pro klid ve své rodině stojí při ní a nic jí neřekne. Jak fungují vztahy s mladými a s vnoučaty u vás? Je nás víc, kdo řeší stejný problém, nebo je ta naše snacha opravdu výjimka?  

Blanka


29.6.2016   Rubrika: Čtenářské příběhy   |   Komentářů 94   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - S vnoučaty na dovolenou. Snacha je proti.

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-94
YXH
YXH - 29.6.2016 17:31

Snacha je na hlavu. smajlik - 55 je posedla kontrolou. U nas se tomu rika (control freak). Proste musi mit prehled a ovladat vsechno sama. Misto aby byla rada, ze si muze uzit par dni bez deti, tak radsi bude deti cpat cizim lidem. Jenom by mne zajimalo, jake to je v te skolce a co bude delat, az pujdou do skoly. Snad si nemysli, ze oni nebudou menit svaciny at smajlik - 68 Nemam nic proti zdrave vyzive, ale ona to asi kapku prehani. Spis mi pripada jako dozorci nez mama. Aspon podle toho popisu. Treba ma nejaky strach, ze by deti mely radsi babicky a dedecky nez je.

 
Hanča
Hanča - 29.6.2016 17:05

sharon: mně je 50 a mám takovou práci, že není problém hlídat vnouče kdykoliv, když mu byly dva roky, tak jsme s dcerou měly něco jako střídavou péči, aby ho ona mohla zabezpečit,když přišel o tatínka

 
Hanča
Hanča - 29.6.2016 16:57

snacha je hloupá, u nás je problém v tom, že vnouček má tolik babiček a dědečků, že si na něj děláme pořadník, dcera ho půjčuje i pradědečkovy,kterýmu je 77 a není v tom problém, vnukovi je 5let

 
Ala
Ala - 29.6.2016 15:59

Co já bych za to dala taková hlídací babička a ještě k tomu s ochotným dědečkem... Dnes je spousta mladých matek néé trochu, ale dost připotrefeno zdravou výživou. Zdravě ano, ale nic se nemá přehánět. Jak jsi psala, kdyby bylo dětem rok, dva, tři, ale nyní a zvlášť když jsou dva by i to mladší, se starším sourozence klidně vydrželo u milujících prarodičů. Snacha si bude dělat zásluhy, že zvládla děti tak blízko sebe – odstup jen 1 a půl roku. Ale dobudoucna dětem škodí. Ochuzuje je. O zážitky spaní u dědečků a babiček, atd..
jo.. a ptala ses jak to chodi jinde... já jsem se jen "třepala" na to dát jich na pár dní pryč, ale jediné u koho byli pár krát byla bráchova žena- švagrová. tchyně byla nepoužitelná, a moje matka je na spaní nechtěla. ikdyž ...abych své mámě nekřivdila, hlídala je, ale beze spaní. Bydlí doslova za rohem, tak prý to - podle ní . nemělo cenu Děcka tam spát chtěly, ale babička je na spaní nechtěla..

 
Verera
Verera - 29.6.2016 15:23

Snacha žije pořád v domnění, že se jí povede všechno uhlídat, ale jak budou děti starší, stejně se bude muset vzdát svých představ a pokud ne, tak se budu děti bouřit, pokud není obzvlášť schopná ve vysvětlování.

 
catcat
catcat - 29.6.2016 15:14

Vzhledem k tomu, že jsem se z porodnice nuceně vrátila k našim, byli jsme společná rodina od začátku - i s mým bráchou. A naši svou vnučku brali od cca necelého roku sebou na víkend na chatu, abych si oddáchla. A všichni jsme byli spokojený a dcera měla fungující velkou rodinusmajlik - 60

 
Linda
Linda - 29.6.2016 14:32

Anakolut: mas pravdu, naprostou..... ja kdyz dneska vidim co tchyne dokaze se svymi ostatnimi vnoucaty, tak jsem dodatecne vdecna, ze s nasima si nechtela kazit zivot ....

 
Jaguška
Jaguška - 29.6.2016 14:23

My jsme si vnoučata brali na dovolenou od mala, napřed na chalupu, pak jsme s nimi jezdili po vlastech českých a když byla větší tak i za hranice a k moři. Žádnou újmu neutrpěla, mladí měli klid, že je o děti postaráno a teď, když jsou vnoučata dospělá, na společné dovolené rádi vzpomínáme.
Myslela jsem si, že je rozdíl vnoučata od syna a vnoučata od dcery, ale Blančina snacha nevěří ani vlastní mámě. Tady je každá rada drahá. Já bych se nevnucovala.

 
Anakolut
Anakolut - 29.6.2016 13:41

Linda: No, jasně bylo by to fajn mít hlídání v době nemoci nebo si moct po práci odpočinout, ale týdenní dovolená prarodičů s vnoučaty "bez mého policejního dozoru" smajlik - 4 je prostě něco jiného. Já tu snachu v tomhle chápu. Prostě chce mít vše pod kontrolou. Je jasné, že s nástupem do školky a školy o tu možnost stejně přijde, ale nepřijde mi fér ji tak odsuzovat. Koneckonců jsou to přeci rodiče, kdo mají právní zodpovědnost za bezpečí, zdraví a výchovu dětí. A pokud je přesvědčená, že s babičkami v bezpečí nebudou, tak je tam prostě nedá. A bohužel je i smutná pravda, že babičky mnohdy nerespektují, co rodiče dodržují ve výchově. Mně se to děje opakovaně, a to nemáme žádný extrémní výchovný styl typu může všechno, nebo naopak nemůže nic.

 
Linda
Linda - 29.6.2016 13:33

Anakolut: ja byla na deti sama, taky to slo, no nakonec to jit muselo, ale uprimne mit moznost je nekam odlozit tak to udelam. Fascinuje me, ze nekdo tuto moznost ma a nechce ji vyuzit za zadnou cenu smajlik - 26. I kdyz nic jinyho netvrd mi ze by treba v dobe nemoci deti by nebylo fajn je vrazit babicce treba jenom na hodinu kdyz by prisla z prace ,aby si clovek mohl treba zdrimnout.

 
Anakolut
Anakolut - 29.6.2016 13:29

jituna: Proč by se bál? Prostě jen stojí za svojí ženou a ne matkou. To je snad v manželství normální a zdravé. Navíc jednota ve výchově dětí je hodně důležitá.

 
Kadla
Kadla - 29.6.2016 13:28

Já v tom článku cítím nějaký podtón. Řekla bych, že vztahy nebudou tak růžové, jak je autorka maluje. Nejspíš už došlo na nějaké rozpory ohledně stravy a tak... Řekla bych, že snacha má důvod nedůvěřovat. Je to smutné, ale nic s tím nenaděláte. Leda si postupně znovu získat důvěru.

 
jituna
jituna - 29.6.2016 13:26

Vaše snacha je sobec. Vůči vám i dětem. Asi se bojí, že přijde o výsadní postavení, jinak tomu nerozumím. Mám dvě snachy a taky se mi leccos nelíbilo, ale to bylo tak do dvou let věku. Pokud je člověk vnímavý a trochu pokorný, přijde časem na to, že věci můžou být i jinak, to ale vače snacha asi není.Synové si nechtějí dělat zle, ale váš se jí asi dost bojí....

 
Anakolut
Anakolut - 29.6.2016 13:23

Je to složité. Jako maminka dvou malých dětí jsem ráda, když se té starší někdo věnuje (mladší má 3 měsíce) a běžně od malinka sama u obou babiček spí, ale pustit je na týdenní dovolenou ať s jednou nebo druhou mám taky trochu blok. Manželovi rodiče ji chtějí vzít na týden pod stan. Byla už vloni, ale byl s nimi i manžel. Samotnou se mi ji pustit nechce, prostě se taky bojím a to nejsem extraúzkostná matka a biomatka na starvu taky ne. Moje mamka ji taky chce na týden někam vzít a rovněž se bojím. Prostě ono starat se sama o dítě celý týden, když ji sama měla jen pár dní je jiná věc, než celý týden. Neustále být ve střehu unavuje a ostražitost klesá a taky chci, aby si mamka sama odpočinula a ne aby byla z malé unavená.
Pak ještě musím podoktnout, že mě udivují reakce typu: A jak to dělají, když mají nemocné děti, když je nepůjčují prarodičům? Představte si, že ne každý má prarodiče v důchodu, aby mohli hlídat v případě nemoci vnoučat. Jiní třeba nechtějí nebo nemohou kvůli zdravotnímu stavu nebo bydlí moc daleko, atp. Nám bohužel taky nemocnou starší dceru nikdo jiný než já, manžel nebo placená pomoc prostě v době nemoci hlídat nemohl.

 
orinka
orinka - 29.6.2016 12:17

Jarča*: O důvod víc jim děti svěřovat, co může být lepšího, než pedagog?

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-94
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77003.
    Archiv anket.