Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Bezohlední sousedi, vrtačka a batole

Bezohlední sousedi, vrtačka a batole

Už si nevím rady se svými sousedy. Bydlíme v panelovém domě a do patra nad námi se přistěhovala nová partaj. Dohodli se s družstvem na rekonstrukci bytu a napsali veřejné oznámení s prosbou o trpělivost, že budou po dva měsíce poněkud hlučnější.

Na provedení rekonstrukce si najali firmu a dělníci jsou v bytě prakticky od rána do večera. Bouchají a vrtají takřka nepřetržitě. Chápu, že bez toho se byt předělat nedá, ale příjemné to není. Máme to v podstatě „z první ruky“, přímo nad hlavou.

Největší problém je, že jsem na mateřské dovolené a mám rok a půlleté dítě, které chodí pravidelně po obědě spát. V tom rámusu usnout nemůže, a když už se mu to během chvíle ticha podaří, zakrátko vše začne nanovo a malá se s pláčem budí. Zkoušela jsem ji vždy odpoledne na spaní brát ven, ale spaní v kočárku pro tak velké dítě už také není. Je to pro ni nepohodlné, vydržela spát jen chvilku a pak byla až do večera plačtivá. A navíc je na to i dost zima.

Byla jsem za sousedy s prosbou, zda by nemohli zařídit, aby v době od dvanácti do dvou pracovali dělníci na nějakých méně hlučných věcech. Věřila jsem, že budou mít pochopení a vyjdou mi vstříc. Nestalo se tak. Ohradili se tím, že rekonstrukci řádně oznámili a tím mají nárok ji bez jakéhokoli omezení vykonat. V domovním řádu je prý jasně napsáno, že vrtačky se nesmějí používat až po 19. hodině.

Když jsem nepochodila u nich, stěžovala jsem si na představenstvu, ale ani tam mi nepomohli. Poradili mi, ať to prostě vydržíme. Kdyby šlo jen o mě, tak bych to zvládla, ale jak mám vysvětlit batoleti, že to „musí vydržet“?

Máme za sebou jeden měsíc toho šílenství a druhý nás ještě čeká. Nechápu, co v tom bytě tak dlouho dělají, a hlavně, co tam pořád vrtají a přitloukají. Už jsem z toho na nervy, i z dcerky, která je od té doby plačtivá a protivná. Nemůže za to a jsem k ní co nejtrpělivější, ale jak to dokážu ještě další měsíc, to opravdu nevím.

Netušíte, jestli mají sousedi právo na provádění rekonstrukce takhle bezohledným způsobem? Už nevím, co mám dělat.  

Jana


29.1.2009   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 72   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Bezohlední sousedi, vrtačka a batole

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-72
AlenkaH
AlenkaH - 15.4.2009 12:48

Dobrý den,
asi Vám to tady skoro všichni přeií jak si tak čtu. Jinak se to dělat nedá tak co si ještě stěžujete že?! Klasika, u nás v čecháčkově. Zakompleovanost, závistivost a sprostota. Asi je vážně nejlepší mít vlastní dům a hodně velký pozemek. Chápu že rekonstrukce se nedá dělat potichu, ale také přece neznamená že když si chci rekonstruovat byt tak všichni ostatní ať se pos.... Bohužel bydlím také v bytě. celou dobu tady trpíme ruské sousedy, dvojičku feťáků, kteří nemají naprosto žádně ohledy nebo chování slušnýho člověka. Nad námi je pouze jeden byt asi 150m + terasy. Stál nějakých 11mega (v novostavbě) a celou dobu byl v nabídce v prodeji. říkala jsem si, že jediné štěstí, že aspoň nad námi nikdo nedupe. Bohužel má už majitele. Minulý týden se na dveřích u vchodu objevilo oznámení o 3-4 měsících trvající rekonstrukci. Myslím,. a sama bych to udělala , že slušnost je obejít ostatní sousedy (a je nás tu max. 10bytů) zeptat se a vysvětlit, domluvit se, kdy to komu nejméně vadí. Nejde mi o šoupání, klepání atd. - to se dá vydržet. Ale už několikátý den od osmi od rána jedou zbíječky, asi bourají zdi. Já pracuji na počítači doma, sousedi mají 3malé děti... Není slyšet vlastního slova, neslyším lidi v telefonu, televize na max a není slyšet nic. Předpokládám, že jde o hlučnost ohrožující zdraví a sluch člověka, třeští mi hlava a bolí uši. Nějak začínám pochybovat, že bych si tohle měla nechat líbit. Nevím co by se stalo, kdyby přišel majitel, vedoucí čety a omluvil se, že teď budou třeba pár dnů sbíjet a rozbíjet zdi, a člověk by se zařídil a šel ven. Ale koho to tady zajímá že..... ach jo

 
Stanik
Stanik - 4.2.2009 10:30

kdyz jsme rekonstruovali my, nesmeli byt hlucni uz po osmnacte hodine... nicmene remcalove se taky nasli.. ale bohuzel neda se svitit.. bez toho se byt nepredela.. a pokud vse radne oznamili, maji stavebni povoleni a ostatni naleztitosti, musis vydrzet... kazdy kdo rekonstruoval vi jk to chudi... my rekonstruovali 40m2 tri nedele... pokud je vyt vetsi klido to muze byt dele.. bud trpeliva, nic jineho ti nezbyva.. me se tez nemusi libit, ze ted sousedi rekontruujou, ale protoze vim, co to obnasi.. newremcam... ono uz samo je za trest delat reko v panelaku, kde je kazda stena jinak kriva...

 
MaxKatka
MaxKatka - 3.2.2009 14:05

No já nevím, ale rekonstrukce je rekonstrukce... já zažívám taky muka... a to celé těhu a i to co je malá na světě... ale jaksi to to mrně zvládá líp než já... tři měsíce nám obec rekonstruovala balkóny... fakt super... ono rozbíjet na 26ti bytech 10cm vysoký beton je fakt super... a jeli to kangem... pak na 26ti předělávat zábradlí - uříznout flexou a pak zase navařovat... celý den poslouchat nastartovanou áviu - protože všechno dělali z plošiny - teda měli i lešení... a pak když byly ty větrné vichřice, jak celé lešení celou noc mlátilo do kovových konstrukcí balkónů!!!! A toto ve 30ti stupňových teplech!!!! Bez větrání!!! Tomu se říkají muka... o rekonstrukcích ostatních domů okolo nás ani nemluvě... jedna rekonstrukce paneláku skončila, další začala...

A před týdnem obec dokončila výměnu kotlů... taky zážitek... u nás byli minulý týden... musela jsem do exilu k rodičům... ono když je venku nula a doma se netopí... co chcete dělat s osmiměsíčním miminem doma, že??? A nikdo se nás neptal... nikdo nám nic dopředu neoznámil...

Buďte rádi, že jste vše věděli dostatečně dopředu a dva měsíce se dají přežít... tady okolo nás to trvá už rok a půl a není konec...

Pokud máte blízko rodiče a nebo kamarádku, tak musíte do exilu k nim... Jinak to nevidím...

 
rozina
rozina - 31.1.2009 8:33

He,aspoň vám to oznmili, ale u nás už celý rok,pode mnou předělávají byt-po chvilkách.Ty chvilky jsou vždy v sobotu, neděli-dokonce i na štědrý den. A neuděláme nic, nemoc nenemoc, musíme trpět a nevíme jak dlouho to ještě bude trvat. Chápu, že to bez rámusu nejde, ale ohledy tady nikdo nezná. Dnes jsou lidi k sobě zlí a bezohlední, takže musíme jak se říká držet hubu a krok a TRPĚT.

 
medved
medved - 29.1.2009 23:15

dam ti dobrou radu, prestehuj se do vlastniho baraku a budes mit klid, v bytovce uz to jine nebude smajlik - 26 ja zazila na materske v panelaku vic jak tri roky a bylo to peklo..za ty tri roky se delala kompletni rekonstrukce celeho vchodu od oken pres vytah, fasadu, balkony az po elektrorozvody...a k dovrseni vseho totez delal i sousedni vchod, ke kteremu nas byt prilehal....a to vubec nemluvim o tom, ze furt nekdo opravoval nejaky byt...bylo to na zblazneni smajlik - 36....dcera se navic vrtani bala, takze jak se zaclo vrtat, tak jsme bud museli pryc nebo mi sedela na kline, tiskla se ke mne a pripadne brecela smajlik - 9 zejmena v lete jsem si prisla jak vyhnanec ve vlastnim byte...odchazeli jsme rano a vraceli se pravidelne az vecer smajlik - 26 nenadelas s tim vubec nic smajlik - 66 dva mesice jsou fakt houby...cekaji te bezesporu i horsi veci....kdyz clovek chodi do prace, tak si ani nevsimne, ale na materske to je sila smajlik - 26

 
trpajzlik
trpajzlik - 29.1.2009 20:29

kominice: tedy čučím, jak si dělají po sobě pořádek, my dělali před dvěma lety výměnu všech oken - tj. přízemí a dvě patra, všechno jsme si zakryli, oni chodili a kopali do toho, můj byl na mrtvici, stará okna házeli na zahradu, před dům do keřů a na chodník, kde odlétávali z dlažby kousky kamínků .... manžel jim na ten bordel nachystal velké pytle, večer jsme do nich naskládali co šlo, aby v tom pokračovali příští den - ale kdepak, vysypali to z okna, my tiše trpěli. Ten, co zapravoval nebyl ani vyučený zedník, chodil s maltou a šplíchalo mu to na všechny strany, hrůza. Raději jsme řekli, že si to doděláme sami. Ale tohle není k článku.

O rekonstrukci jsem nedávno mluvila se známou, která ji dělala v bytě po své mamince - v paneláku. Měla povolení, dělníci pracovali 8 hodin denně a také to vadilo všem, kteří byli přes den doma. Ale takové práce nelze provádět potichu, takže to chce vydržet. Nemyslím, že by to šlo nějak řešit, ale je to můj názor.
My když jsme měli malé děti (dávno již tomu), tak soused - co má toho psa, co s prominutím se.e po ulici, začínal pracovat zásadně od devíti večer. Když nám holky onemocněly a šli jsme ho poprosit, jestli by přestal s příklepovkou - tak nám tak sprostě nadal, že já na něj nemluvím už 30 let. Je to hulvát a hulvátem zůstane. Lidi jsou různí, bohužel si sousedy nevybíráme.
Pere zásadně od 23.00 do 5.00 - fakt nevím co, ale je to randál, také s tím nic neuděláme. Jak píše kominice - rekonstrukce se dá přežít, ale když tě někdo sejří 30 a více let, tak to už je horší.

 
evelyn
evelyn - 29.1.2009 15:50

my pred tydnem dostali hromadnej dopis, ze delame binec, vecer vrtame, hrajem na bubny, soupame nabytkem...Tak jsme napsali mejla, ze jestli si dela prcu, ze my teda jsme jako mysky. Ono je to desne tezke lokalizovat vinika v pamnelaku, tak to zkouseji takle, jestli nekdo ma lepsi usi a rusitele zjistil. V tom pripade mu prijde varovani a nezlepsi-li se to jde to k soudu a dostane vypoved, ale to musi ten, co vi kdo je rusitel, vypovidat a tam vetsina vycouvasmajlik - 26
My bydlime v centru mesta a vikendy tam jsou na vrazdu, hobada ozrale hlucne, rvou az do rana, arabasi sice tolik nechlascou, ale chodi tam lovit baby, tak postavaji pred autama, kde jede muzika na plne pecky, pred hospodou, co mame na rohu a hulakaji na prochazejici lepe devy...smajlik - 37smajlik - 37

 
kominice
kominice - 29.1.2009 14:43

Salík+ Kryštůfek 10/03, Zuzanka 1/06: to je fakt. Ovšem jsou mnohem horší věci než že někdo dva měsíce rekonstruuje bydlení. Konec konců o rekonstrukci věděli nájemníci předem a připomínky nebo požadavky mohli včas nahlásit.
dělníci mají mimo jiné jen 30minut na přestávku, takže i kdyby sebevíc chtěli tak bez svolení nadřízených si pauzu o hodinu a půl prodloužit nemůžou. A zase je to o domluvě, o lidech .......
Ale to už by jsme zase jeli dokolečkasmajlik - 68

 
Salik
Salik - 29.1.2009 14:34

kominice: možná to řešení je, to samozřejmě nemůžu posoudit (já tu možnost třeba neměla a starší syn například nemohl spát v kočárku, protože v něm spala mladší smajlik - 26...)..

Rekonstrukce samozřejmě schválnost není (i když po ní můžou začít v jiném bytě.. pak v jiném a zase v jiném, že..)..ale schválnosti se při ní dají dělat, to zas jo (viz tranzistorák našich sousedů nastavený taky, aby přehlušil bagr i zbíječku...)

Vždycky je to o lidech..

 
kominice
kominice - 29.1.2009 14:25

Salík+ Kryštůfek 10/03, Zuzanka 1/06: smajlik - 34hubu a kroksmajlik - 34
Jasně všechno je o domluvě. V tom máš pravdu. Ale určitě je nějaké řešení jak nechat malou vyspat v klidu (u rodičů, u kamarádky atd). Tohle přeci není žádná schválnost, když si někdo chce zrekonstruovat byt?

 
sonije
sonije - 29.1.2009 14:09

Jani, my jsem taky rekonstruovali 2 měsíce a nad námi roční dítě, sousedi mi neřekli nic, dostali čokoládu a v pohodě. Oni zase na oplátku mají dva velké psy, kteří lítají a vyjou a někdy soused vrtá i v devět večer. Samam mám 18 měsíční dítě a je to v pohodě, prostě je szyklej spát i v randálu. Ale chápu, na pokoji v nemocnici jsem měla holčičku, kterou rušilo i klapání klávesnice, tak holt si buď domluv spaní třeba u babičky nebo to řeš tím kočárkem. My teď byli na dovolený a malej tam přes den spal v kočáře v pohodě a i večer tak usínal, takže jako dočasné řešení to jde. Zkrátka ji nabal a vyražte. Vydržet se to holt musí. Oni s tím taky nic nemůžou dělat, my měli sjednané práce na bytě, jak to vyšlo řemeslníkům, kdybychom jim řekli, že některé časy nesmí dělat hluk, tak rekonstruujem dodnes. Držím palce..

 
sharon
sharon - 29.1.2009 14:06

Salík+ Kryštůfek 10/03, Zuzanka 1/06: to máš pravdu....smajlik - 45

 
Salik
Salik - 29.1.2009 14:03

sharon: chápu, že píšeš na základě vlastních zkušeností, my jako děti spaly taky takhle...jenže zvyk je zvyk a změna je změna..moje děti taky naprosto nereagují na letadla (a je to fakt rámus, když se na to soustředím)...no a děti našich kamrádů tady spí blbě..nejsou prostě zvyklé..

 
Salik
Salik - 29.1.2009 14:01

..no, chtěla sem napsat hubu a krok..dopadlo to takhle smajlik - 68..

 
Salik
Salik - 29.1.2009 14:00

kominice: To jsou výmluvy, podívej, když se sousedka dověděla, že jsme se na té jedné stavbě domluvily na pauze od 12 do 13...přizpůsobila se a dávala spát prcky taky tak, chvíli trvalo, ale zvykly si...ta stavba zabrala čtyři měsíce (myslím ta hlučná část)..

Takže, kdyby se na nástěnce v přízemí objevilo, že pauza bude od do, většina matek by se zkusila přizpůsobit..

Jenže ono je to o tom, CHTÍT se přizpůsobit...kdo nechce, výmluvu si vždycky najde...

A k tomu srovnávání, vím, že kolem roku a půl, dvou let je s dětmi nejhorší pořízení, potřeby už mají větší než miminka, ovšem možnosti jak je prosadit minimální, takže většinou dotávají záchvaty vzteku samy ze sebe, jak jim věčně něco nejde..Péči o takovýhle batole prostě nemůžeš s dospělákem srovnat..

Ale znovu připomínám, že v tomhle případě mi také příjde nejlepší držet a ústa, vydržet a doufat, že se rekonstrukce neprotáhne..

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-72
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77221.
    Archiv anket.