Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Učíte se cizí jazyk? Nejdůležitejší je konverzace.

Učíte se cizí jazyk? Nejdůležitejší je konverzace.

Pro většinu studentů cizího jazyka je nejdůležitější konverzace a poslech. Je to z důvodu, že až 80 % z nich má psychickou bariéru konverzovat. Tuto bariéru dokáže odbourat „přímá metoda výuky“, při které se jazyk učí přímo jeho používáním – konverzováním, a tak studenti tuto bariéru automaticky ztrácí.

Na základě studie americké National Communication Association je nejdůležitějším parametrem při studiu cizího jazyka právě konverzace (51%). Následuje poslech (29 %), čtení (12 %) a psaní (8 %). Aktivní stránka, konverzace a poslech, je při studiu jazyků absolutně dominantní (80 %).

Až u 80 % lidí, kteří ovládají cizí jazyk, existuje psychická bariéra ho v praxi použít. Jde o syndrom „raději to nepovím, než bych to řekl špatně“. Přes snahy pedagogů je velmi těžké tento syndrom odbourat.

V současnosti je na trhu množství metod a přístupů, které se odvolávají na „komunikační aktivity“. Ty mají zaručit, že se student naučí konverzovat a ztratí zábrany. Avšak, existuje velký rozdíl mezi tzv. „volnou“ konverzací a „řízenou“ konverzací. Při volné konverzaci není student časově omezovaný, přemýšlí nad tím, co poví, a mnohokrát si to i překládá. Při řízené konverzaci jde o systém otázka – odpověď, při kterém je student „nucený“ odpovídat bez delšího rozmýšlení. Tím pádem nemá reálně čas se zamýšlet nad překladem a „musí“ odbourat strach z mluvení.  

Na takovém principu funguje i metoda Direct Method for English®. Jde o licencovaný systém výuky, který je v Čechách od 1. září 2009. Tento systém je založený na přímé metodě výuky a je sestavený pro studium všeobecné angličtiny. Metodicky je postavený na řízené konverzaci.

„Výuka probíhá v menších skupinách, studenti na hodinách mluví 5 až 6 krát častěji, než na „tradičních“ hodinách,“ říká Thomas Filipiuk, tvůrce metody. Je to způsobené tím, že lektor neustále klade otázky a studenti jsou náhodně vyvoláváni k odpovědím. Lektor studenta vždy „tlačí“ do odpovědi, jejímž výsledkem je, že studenti musí od první hodiny mluvit. „Studenti se tedy učí jazyk přirozenou cestou – jako malé děti – nejdříve pouze opakují slova a věty, později je začnou chápat a nakonec je začnou sami používat,“ dodává Thomas Filipiuk. Gramatika je součástí celého procesu výuky, ale je vysvětlována přímo v praxi a na reálních příkladech. Takže student pozná její použití rovněž v praktických situacích. Součástí výuky je psaní diktátů a čtení – jako doplňkové aktivity. Hodiny se tedy celkově skládají asi ze 70 % z komunikace, především mluvení a poslouchání.

„Takové hodiny dokážou vést pouze zkušení lektoři s dobrými pedagogickými vlastnostmi a praxí,“ říká Marta Šečíková, metodička první jazykové školy, která tuto metodu používá. „Důvodem je, že na hodinách se používá minimum češtiny a lektor vysvětluje téměř vše v angličtině. Kromě toho, musí zvládnout udržovat tempo hodiny, aby byli studenti neustále soustředění,“ doplňuje. Pouze tak se dá dosáhnout efektivity výuky a simulace anglicky hovořícího prostředí.

učíte se cizí jazyk?Pro ještě vyšší efektivitu má metoda i integrovaný systém online vzdělávání. Každý student má vlastní přístupový kód do rozhraní, v kterém si procvičuje přesně ty lekce, které probral. Cvičení obsahují všechny atributy – od slovní zásoby až po nahrávky diktátů, které student online překládá.

Výsledkem studia touto metodou je v první řadě odbourání strachu z mluvení. Studenti jsou nuceni od první hodiny jazyk používat a mluvit. To způsobuje, že bariéra se po několika hodinách překoná a student získává potřebné sebevědomí. Dalším podstatným znakem je lepší porozumění mluvené angličtině. Důvodem je to, že na hodinách musí být student 100% soustředěný na jazyk a jeho porozumění.  

V menší míře je kladen důraz na gramatiku, paradoxně ji však studenti ovládají a úspěšně se zúčastňují Cambridgeských testů (FCE a PET). Důvod je velmi jednoduchý – gramatika se učí přirozenou cestou. Student nezná teoretická pravidla, ale ví, kdy a jak gramatiku správně použít. Přesně tak jako ve svém rodném jazyce.

V Čechách je výuka touto metodou dostupná v jazykové škole EMPIRE a licencovaných partnerských jazykových školách.  

 

Více informací na www.Direct-English.cz

Komerční článek


22.9.2010   Rubrika: Společnost   |   Komentářů 5   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Učíte se cizí jazyk? Nejdůležitejší je konverzace.

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Sonne
Sonne - 29.9.2010 7:52

Ťapina: Někdo má buňky na jazyky, jiný na biologii (příp. chemii) atd. smajlik - 40smajlik - 41smajlik - 78smajlik - 79smajlik - 68smajlik - 58 Pro tebe by asi bylo lepší "hodit tě do vody" a nechat plavat (v zahraničí). Každodenní situace by tě ke konverzaci přinutily nenásilně...

 
Ťapina
Ťapina - 23.9.2010 11:56

Je to sice pravda, že konverzace je při výuce jazyků důležitá, jenže já bohužel umělé konverzace v rámci výuky nejsem schopná. Půl hodiny přemýšlím, co na otázku odpovědět, a stejně nic nevymyslím, i když překlad věty, kterou za mě vymyslí někdo jiný, mi potíže nedělá. Co s náma, s takovejma? Výuka jazyků pro introverty, tím by se měl někdo zabývat smajlik - 68

 
Sonne
Sonne - 22.9.2010 12:31

Dle mého názoru skvělá metoda - jako když se dítě učí mluvit. Taky se na počátku nevyjadřuje gramaticky úplně správně (kluk často používá koncovku -a, stejně jako maminka), ale stálým a nenásilným opakováním si to do hlavičky "zafixuje" a pak tam i ta gramatika (bez ní to bohužel na určité úrovni už opravdu nejde) dostane. Super, fandím! smajlik - 47

 
abadon
abadon - 22.9.2010 12:25

Anglicky jsem se nejlépa naučila za školou, když jsme chodili do stejného baru jako cizinci studující češtinu. Panečku, za půl roku jsem válela téměř jako rodilý mluvčí a ani na maturitu jsem se učit nemusela smajlik - 42 Bohužel jsem pak 10 let nemluvila a všechno se mi z hlavy zase vykouřilo.

 
Linda
Linda - 22.9.2010 9:19

Studie sem, studie tam a výsledky nulové..... vykopala bych vsechny ucitele jazyku ze skol a místo nich dát cizince, ani by nemusel být pedagogickuy vzdelaný, at mluví treba o zadelávání chleba nebo výrobe cihel, ale mluvi a mluvi. Gramatiku se muzou naucit pozdeji, ale mluvit musí od zacátku. A hlavne proboha neprekládat v hlave, ale myslet. Tohle "proboha jak se to rekne" je na dve veci, tak to nejak popis - je to kulatý, cervený ,sladký a ono z toho vyleze rajce, jabko nebo tresen nebo neco jiného, ale lepsí nez pul hodiny premýslet

 

Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77231.
    Archiv anket.