Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Malinová roláda

Malinová roláda

Snadná a lehká jako vánek...

pošlete nám recept

Magazín pro Šťastné ženy

 

Falešné recenze mohou být hodnoceny jako nekalá obchodní praktika

Falešné recenze mohou být hodnoceny jako nekalá obchodní praktika

falešné recenzeMožná si také občas nejste jisti, zda se dá recenzím na internetu věřit. Není divu, vždyť dnes se dá prakticky cokoliv zaplatit, tak jak můžete vědět, že jsou recenze reálné? Asi všichni vědí, že reklamám se věřit nedá – jedná se o zaplacenou spolupráci, a proto to, že reklama na Facebooku tvrdí, že toto je nejlepší šampon pro vaše vlasy, skutečně nic neznamená. S uživatelskými recenzemi je to ale jinak.

Ověření pravosti recenzí

Naštěstí se již situace na trhu zlepšuje. Zatímco dříve si každý e-shop mohl na své stránky publikovat prakticky cokoliv, dnes již musí ověřovat, zda se za recenzí skrývá reálný zákazník. Pokud to neudělá, vystavuje se riziku, že by Česká obchodní inspekce mohla počíná firmy hodnotit jako nekalou obchodní praktiku a vyvodit z toho důsledky. Pro zákazníky jsou totiž hodnocení ve formě recenzí často značně matoucí a nedokážou ověřit, zda jsou recenze na zubní pasty, šampony nebo třeba parfémy skutečné, nebo vytvořené zaplacenými lidmi, či dokonce softwarem.

Jak mohou obchody postupovat

Možnost přidávat recenze by měli mít pouze registrovaná uživatelé. Tedy ideálně ti lidé, kteří u daného e-shopu alespoň jednou nakoupili a mohou tedy sdělovat reálnou zkušenost. Tím se samozřejmě chrání nejen zákazník, ale také firma sama, která tak může snadno bojovat proti nekalému konkurenčnímu boji, který v minulosti také nebyl ničím výjimečným.

Jakmile budou recenze tímto způsobem ověřené, budou v nakupujících vyvolávat daleko větší pocit důvěry v to, že hodnocený produkt někdo skutečně vyzkoušel a může k němu podat relevantní recenzi. Zejména u některých dražších produkt, jako je třeba cbd olej, to může být zcela zásadní kritérium, podle kterého se zákazník může řídit. Dříve než tedy nakoupíte dle nějaké recenze, ujistěte se, že se jedná o názor ověřeného zákazníka, který skutečně má k výrobku co říct.

Zdroj obrázku: Ralf Geithe / Shutterstock.com

Komerční článek


24.3.2022   Rubrika:   |   Komentářů 2   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Falešné recenze mohou být hodnoceny jako nekalá obchodní praktika

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
lucka.tepla123
lucka.tepla123 - 25.5.2022 9:14

Jako setkávám se s tím na internetu stále častěji a ono pak člověk neví, kde vlastně nakupovat, aby někde nenaletěl. Proto už mám svoje oblíbené e-shopy, jako třeba https://www.topmuzika.cz/ kde kupuji věci do kapely. Ono totiž čím větší obchod, tak tím více nekalých praktik. Jako fakt super, když si člověk uvědomí, že jsou to většinou obchody, které to mají nejméně zapotřebí.

 
Stejskal
Stejskal - 12.4.2022 15:20

Pro pobaveni a k veci...
https://www.youtube.com/watch?v=cIxKxbU0X_I&t=371s&ab_channel=KlucizPrahy

 

Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

Anketa

Covid

Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

Celkem hlasovalo 55285.
Archiv anket.