Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Stala se ze mne zlá tchyně

Stala se ze mne zlá tchyně

Také tak nesnášíte slovo tchyně? Já ano, už od svého mládí. S matkou mého manžela jsem si užila opravdové peklo a zařekla jsem se, že já taková nikdy nebudu. Když se můj syn seznámil se svou pozdější ženou, snažila jsem se ze všech sil svému předsevzetí dostát. Chovala jsem se k ní mile, vstřícně, snažila se, abych nebyla nijak na obtíž. Myslím, že zpočátku se mi to i dařilo, i když jsem se často musela hodně ovládat.

Zlom nastal po svatbě, respektive ve chvíli, kdy snacha otěhotněla. Najednou jsem si uvědomila, že její nedostatky už nejsou jenom její věc, ale že jim bude vystavené to malé miminko, které za nic nemůže.

A začaly neshody. Možná některé z vás namítnou, že jsem si mohla spoustu věcí odpustit, ale myslím, že většina pochopí, že některé věci se prostě nedělají. Například kouřit v těhotenství. Milada kouřila vždycky hodně a mně to dost vadilo, nikdy jsem jí však nic neřekla. Když jsem zjistila, že svou kuřáckou vášeň není ochotná omezit ani v těhotenství, pěkně jsem jí vyčinila a obvinila ji, že ničí zdraví svému ještě nenarozenému dítěti. Byla z toho velká scéna a několikatýdenní citelné ochladnutí.

Postupem času se to nějak srovnalo a po narození Michalky, které je dnes rok a půl, se na nějakou dobu vše uklidnilo. Z holčičky jsme měli všichni velkou radost. Bohužel, snacha se neprojevila jako příliš dobrá matka. Kojit přestala ještě v šestinedělí, přednější jí byly ty věčné cigarety. Hulí doma jako fabrika a vůbec jí nevadí, že v té samé místnosti je Michalka. Věřte, že je strašné, když k nám přijdou na návštěvu a já z oblečení té maličké cítím cigaretový kouř.

Vadí mi, že s ní skoro nechodí ven, věčně má doma nějaké kamarádky a u kafe si povídají, kouří a Michalka je ponechána kolikrát v ohrádce, aby je neobtěžovala. K obědu ji odbude jogurtem, a když už něco uvaří, tak maximálně polévku, případně koupí nějakou tu hotovou stravu pro malé děti.

Syn tomu všemu jen přihlíží, svou ženu miluje a snesl by jí modré z nebe. Když ho na tyto zásadní věci upozorním a chci po něm, aby nějak zasáhl a nedovolil, aby té maličké její vlastní matka ničila zdraví, hrubě se proti mě ohradí a odkáže mě, ať se starám sama o sebe.

Je mi z toho všeho velice špatně, nejhorší je ta bezmoc, protože vím, že i kdybych se rozčilovala sebevíc, nic nezmůžu. Oni jsou dospělí a budou si dělat, co chtějí. Bez ohledu na kohokoli, včetně vlastního dítěte.

Manžel už rezignoval dávno, k nim na návštěvu prakticky nechodí, protože z toho zakouřeného bytu a věčného nepořádku mu bylo na nic. Já se snažím chodit k nim naopak co nejčastěji a brát Michalku ven, aby alespoň na chvíli tam odtud vypadla. Musím říct, že to snaše nevadí, naopak, vidím na ní, že to velice vítá, protože má pak víc času sama na sebe.

Nevím, jestli dělám dobře, jde mi hlavně o tu maličkou. Muž mi říká, že bych se neměla tolik angažovat, protože jinak si snacha žádné pořádné mateřské návyky nevypěstuje a bude pořád spoléhat na mou pomoc a ochotu.  

Co si o tom myslíte? Dokázali byste jen tak nečinně přihlížet, kdyby některé z vašich dětí nebo jejich partnerů takhle vědomě poškozovali vlastní dítě?  

Barbora


4.5.2009   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 150   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Stala se ze mne zlá tchyně

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150
milodar6
milodar6 - 4.5.2009 9:27

Milá Barboro, plně Tě chápu a naprosto se dovedu vžít do Tvé situace. Jsem také "tchýně" a vím o čem mluvíš.Jsem naprosto šokovaná některými příspěvky a to až vulgárními. Podle toho se pozná, kdo v jaké rodině vyrůstal.Tam, kde se vytratila úcta k rodičům i autoritám, vyrostou z dětí bezcitní jedinci. Věřte tomu, že bezcitnost se jednou obrátí proti vám a vaše děti vám to oplatí stejnou mírou.Nechápu jak maminka, která se těší na své miminko ho bezcitně, sobecky ničí cogaretovým dýmem. Přednější než vlastní dítě jsou jí kamarádky, odbyde ho studeným jogurtem a šup s ním do ohrádky. To, že někdo píše, že se dnes žije trochu jinak neznamená, že lépe.

 
sharon
sharon - 4.5.2009 9:23

Grainne: já vařívala i oběd i večeře.....jaký si to kdo udělá, takový to má....že ! Nejde o povinnost.......to nikdo netvrdilsmajlik - 68

 
Grainne
Grainne - 4.5.2009 9:20

Hm, protože žijeme v Česku, je povinné jíst teplý oběd? Už léta letoucí vařím teplé večeře, přes den se každý obslouží sám, když byly děti malé, tak samozřejmě s potřebnou pomocí. Je to praktické, dnes se každý domů přicourá v různou hodinu, to se máí jídlo ohřívat pokaždé, když se někdo docourá domů?
Nu a mj., když nestrkáme nos do domácností cizích lidí, proč mít nutkavou potřebu strkat ho do domácností svých potomků? Já se raduju, že jsou šťastní a spokojení a jak.......to už je na nich.

 
sharon
sharon - 4.5.2009 9:18

sevenofnine: nenadělá, jen si tu postěžovala a my se k tomu vyjadřujem tak jak to každá vidíme, řeknu ti upřímně,že mě by to srštvalo taky.......

 
sevenofnine
sevenofnine - 4.5.2009 9:12

sharon: já Ti Tvůj pohled neberu, jen říkám, že s tím Barbora nic nenadělá a akorát ji to stojí spoustu sil, i ona s tchýní bojovala a taky si věci nakonec udělala po svém. Nepřikláním se na žádnou stranu, nebráním snachu. Pravda je věc relativní a často se v průběhu života a času mění. Mě by vadilo jen kouření, ale stejně Barbora kromě ochladnutí vztahů nic nevyzíska ani nezmění.

 
Boubel
Boubel - 4.5.2009 9:08

Kouření je hnus, s tím sohlasím.
Ale jinak povídání je jen z tvého pohledu a jsi si jistá, že je objektivní? Třeba jsi na snachu už vysazená a všechno vidíš trochu jinak, než to je. Jogurt k obědu- jsi si jistá, že je to každý den? Kamarádky jsou taky každý den? Já nevím, ale tohle se mi nezdá... Co je pro někoho nepořádek, je pro druhého normální. S malým dítětem nejde mít byt jak klícku. Dítě drobí, hraje si.. Co kdybys sis brala malou ven bez řečí a kyselých obličejů, jaký má snacha zase bordel?

 
sharon
sharon - 4.5.2009 9:04

sevenofnine: každá to vidíme jinak....já z pozice "tchýně" ty z pozice té mladé..........a jogurt na oběd je podle mě síla! Žiju v česku a ne jinde ve světě.......ve školce taky nedostane k obědu jogurt, ten spíš ke svačince.....já nepsala, že je síla že jí jorurt, ale že jí ho dá k obědu......

 
sevenofnine
sevenofnine - 4.5.2009 8:59

sharon: co je síla? Že malá jí jogurt? Nebo to, že dnes se žije trošku jinak? Oběd jako hlavní teplé jídlo se nejí skoro nikde na světě. To, že chce pro vnouče to nejlepší ještě neznamená, že je to to, co chce ona. Stejně si to mladí udělají podle sebe, zbytečně prudí a nic se nezmění, akorát se užírá a neužívá si malou a zasloužený odpočinek. My to s Barborou nemyslíme zle.

 
bohunka
bohunka - 4.5.2009 8:58

Tak takovouhle tchyni bych hnala svinským krokem. Jediné co by mě vadilo - a hodně - je kouření. Jenže jak psaly ženské dole - trestné to není. A jak dlouho mladá kojila, co vaří, jak uklízí a s kým tráví chvilky u kafíčka - po tom je každému ho.... Pokud to nevadí manželovi, tak tchyně už do toho vůbec nemá co kafrat. Já být na místě snachy, tak bych snad omezila i to půjčování vnučky. Tak drž pusu a buď ráda že ti ji půstí alespoň na ty vycházky. Jestli ji naštveš, nebude ani to.

 
Grainne
Grainne - 4.5.2009 8:57

Hm, bývaly časy, kdy se kouřilo pořád a všude, lidstvo nebylo neustále zavalováno výstražnými nápisy a hrůznými scénaři, které se naplní v důsledku kouření. Myslím, že tak jedna, či dvě generace vyrostly v dýmu cigaret, aniž by někdo tušil, jak hrozné důsledky to má.
Kupodivu většina přežila celkem ve zdraví, ve sladké nevědomosti. Kupodivu bylo mnohem méně alergií, astmat, neplodných párů.......
No nic, za chvíli začnou lítat z monitoru kameny, ale pro autorku - omdlívala by hrůzou tak cca před 25 lety? Patrně ne, pokojně by si užívala vnučky, chodila na procházky a možná by i tu domácí polívčičku do kastrůlku stvořila. Možná nám tak moc ztěžují život "momentální všeobecné normy" pro správné žití, že nedokážeme žít svůj vlastní život a všechny, kdo podle nich nežijí, šmahem odsoudíme. Nekazíme si tím život zbytečně?

 
Křeček
Křeček - 4.5.2009 8:53

Vypadá to, že se situací nic nenaděláš, tak asi bude lepší to nechat plavat.
Mně je té malé taky líto, to kouření je opravdu blbý. Ale sama vidíš, že když něco řekneš, tak se to jen obrátí proti Tobě a mladí si to k srdci nevezmou.

 
sharon
sharon - 4.5.2009 8:52

Barboro,vůbec se ti nedivím co se malé týká,jinak ať se ti dva dospělí třeba zblázní, ale ničit zdraví vlastnímu dítěti je nad lidské chápání....ale Ty v tom nic nenaděláš, můžeš jen tiše přihlížet, bohužel, jak tu někdo píše, nechceš-li přijít o tu malou.......pokud ti jí dají, ber si jí co nejčastěji k sobě , uvař jí dobrou polévku, kuřátko, palačinky...atd....ať se holka poměje, choď s ní na procházky na čerstvý vzduch, na bazén plavat a tak. Píšu z vlastní zkušenosti a to se u dcery nekouřilo a bordel tam nebyl, ale my měli vnučku stále, prostě jsme jen chtěli....dnes má 12 a do přáníčka jsem jí napsala, že je naše sluníčko, které nám svítí na cestu do stáří........smajlik - 62

 
sharon
sharon - 4.5.2009 8:46

kominice: já myslím, že jí jde hlavně o tu malou a každá normální babička chce pro vnouče to nejlepší.....no nevím, ale dát děcku místo oběda jogurt, to je síla!

 
Mirabelka
Mirabelka - 4.5.2009 8:41

A kde jsou tvá přecevzetí o tom, že budeš jiná tchýně??? Souhlasím s ostatními, že byť se ti to nelíbí je to život mladých a ty nemáš žádné právo do něj zasahovat. Kouření není nic blahodárného a možná kouří i tvůj syn, ale to zde neuvádíš. Nezbyde ti stejně nic jiného než se povznést nad způsob života mladých, nebo pokud tě to natolik irituje, tak to vyřeš jako tvůj manžel a nechoď tam !!!!

 
Mirabelka
Mirabelka - 4.5.2009 8:41

A kde jsou tvá přecevzetí o tom, že budeš jiná tchýně??? Souhlasím s ostatními, že byť se ti to nelíbí je to život mladých a ty nemáš žádné právo do něj zasahovat. Kouření není nic blahodárného a možná kouří i tvůj syn, ale to zde neuvádíš. Nezbyde ti stejně nic jiného než se povznést nad způsob života mladých, nebo pokud tě to natolik irituje, tak to vyřeš jako tvůj manžel a nechoď tam !!!!

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77221.
    Archiv anket.