Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Stala se ze mne zlá tchyně

Stala se ze mne zlá tchyně

Také tak nesnášíte slovo tchyně? Já ano, už od svého mládí. S matkou mého manžela jsem si užila opravdové peklo a zařekla jsem se, že já taková nikdy nebudu. Když se můj syn seznámil se svou pozdější ženou, snažila jsem se ze všech sil svému předsevzetí dostát. Chovala jsem se k ní mile, vstřícně, snažila se, abych nebyla nijak na obtíž. Myslím, že zpočátku se mi to i dařilo, i když jsem se často musela hodně ovládat.

Zlom nastal po svatbě, respektive ve chvíli, kdy snacha otěhotněla. Najednou jsem si uvědomila, že její nedostatky už nejsou jenom její věc, ale že jim bude vystavené to malé miminko, které za nic nemůže.

A začaly neshody. Možná některé z vás namítnou, že jsem si mohla spoustu věcí odpustit, ale myslím, že většina pochopí, že některé věci se prostě nedělají. Například kouřit v těhotenství. Milada kouřila vždycky hodně a mně to dost vadilo, nikdy jsem jí však nic neřekla. Když jsem zjistila, že svou kuřáckou vášeň není ochotná omezit ani v těhotenství, pěkně jsem jí vyčinila a obvinila ji, že ničí zdraví svému ještě nenarozenému dítěti. Byla z toho velká scéna a několikatýdenní citelné ochladnutí.

Postupem času se to nějak srovnalo a po narození Michalky, které je dnes rok a půl, se na nějakou dobu vše uklidnilo. Z holčičky jsme měli všichni velkou radost. Bohužel, snacha se neprojevila jako příliš dobrá matka. Kojit přestala ještě v šestinedělí, přednější jí byly ty věčné cigarety. Hulí doma jako fabrika a vůbec jí nevadí, že v té samé místnosti je Michalka. Věřte, že je strašné, když k nám přijdou na návštěvu a já z oblečení té maličké cítím cigaretový kouř.

Vadí mi, že s ní skoro nechodí ven, věčně má doma nějaké kamarádky a u kafe si povídají, kouří a Michalka je ponechána kolikrát v ohrádce, aby je neobtěžovala. K obědu ji odbude jogurtem, a když už něco uvaří, tak maximálně polévku, případně koupí nějakou tu hotovou stravu pro malé děti.

Syn tomu všemu jen přihlíží, svou ženu miluje a snesl by jí modré z nebe. Když ho na tyto zásadní věci upozorním a chci po něm, aby nějak zasáhl a nedovolil, aby té maličké její vlastní matka ničila zdraví, hrubě se proti mě ohradí a odkáže mě, ať se starám sama o sebe.

Je mi z toho všeho velice špatně, nejhorší je ta bezmoc, protože vím, že i kdybych se rozčilovala sebevíc, nic nezmůžu. Oni jsou dospělí a budou si dělat, co chtějí. Bez ohledu na kohokoli, včetně vlastního dítěte.

Manžel už rezignoval dávno, k nim na návštěvu prakticky nechodí, protože z toho zakouřeného bytu a věčného nepořádku mu bylo na nic. Já se snažím chodit k nim naopak co nejčastěji a brát Michalku ven, aby alespoň na chvíli tam odtud vypadla. Musím říct, že to snaše nevadí, naopak, vidím na ní, že to velice vítá, protože má pak víc času sama na sebe.

Nevím, jestli dělám dobře, jde mi hlavně o tu maličkou. Muž mi říká, že bych se neměla tolik angažovat, protože jinak si snacha žádné pořádné mateřské návyky nevypěstuje a bude pořád spoléhat na mou pomoc a ochotu.  

Co si o tom myslíte? Dokázali byste jen tak nečinně přihlížet, kdyby některé z vašich dětí nebo jejich partnerů takhle vědomě poškozovali vlastní dítě?  

Barbora


4.5.2009   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 150   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Stala se ze mne zlá tchyně

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150
sevenofnine
sevenofnine - 4.5.2009 8:37

ještě by mě zajimalo co jsou podle tchýně s tchánem "pořádné mateřské návyky".

 
Almega
Almega - 4.5.2009 8:34

Představte si,že mladí žijou v Austrálii,vy se za nimi jen tak nevypravíte a co dělají a jak žijí,znáte jen z jejich dopisů a mailů...nemá smysl se montovat do cizího života,nakonec budete vy ta špatná.Jednoho dne,až bude dítě lapat po dechu v astmatickém záchvatu ,si rodiče budou navzájem vyčítat,kdo za to může....Je to nyní souboj s větrnými mlýny,snacha schválně bude v opozici,aby si potvrdila,že už je dospělá a matka a má nárok na vlastní činy,to že je to pomýlené,si nebude chtít ještě dlouho připustit .

 
Ajli
Ajli - 4.5.2009 8:30

napište více proč vám to a to vadí, třeba se to tady vysvětlí a bude vše v pohodě...u kouření tam není co dodat...

 
Ajli
Ajli - 4.5.2009 8:28

jsem ve věku, kdy bych mohla být tchýně, ale nejsem ale také mám malé dítě /2.r./ , jediné co mi vadí by bylo to kouření, jinak jídlo je daleko zdravější jogurt než doma uklochtěnéá nějaká omáčka s knedlíkem, skleničky jsou výborné - konrolovaná vyvážená strava, nevím co je na tom špatného a malou bych si brala co nejčastěji a názor dědečka se mi zdá divný, užívejte si s malou vztah babička vnučka a nenechejte si ho ničím kazit...

 
Jarča*
Jarča* - 4.5.2009 8:20

Chtěla jsem napsat něco jako sevenofnine.
Měla jsem kolegyni, která taky jenom žila tím, co dělají a nedělají jejich mladí, co by měli dělat líp atd. Ber to tak, že si stejně budou dělat co uznají sami za vhodné a jak jsem tak pochopila, asi jim to klape. Věřím, že mají vnučku rádi a ona určitě nepatří do kategorie zanedbaných nebo dokonce týraných dětí. To kouření je svinstvo, ale jak už tu bylo psáno, trestné to bohužel nenísmajlik - 26
Nechci to zlehčovat, ale asi ti nezbyde nic jiného, než respektovat jejich způsob výchovy, vnučku si brát ven a užívat si jí - to je podle mě to nejlepší, co pro ní můžeš dělat.
Trochu taky vycházím ze svých zkušeností - mně mami nemluvila nikdy do ničeho, zatímco tchýně byla za tu nejchytřejší, která by dělala všechno líp - a co myslíš, stejně jsem si dělala věci podle svéhosmajlik - 68

 
Linda
Linda - 4.5.2009 8:16

Jediný v cem s tebou souhlasím je to kourení, ALE je to snasino zdraví a snasino díte takze sorry, ale starás se o veci do kterých ti nic není smajlik - 26.
Na jogurtu nebo namazaným chlebu k obedu není nic spatného, moje deti na tom vyrostly a kupodivu ve zdraví prezily (ziji v DK a tady se teplé obedy nevedou - at uz doma nebo v jeslích/ skolkách/skolách).
Být tebou pokracuji v procházkách s vnuckou tak casto jak ti to bude vyhovovat, holka vypadne ze zakourené domácnosti a ty si ji uzijes a jinak bud slepá + hluchá + nemá, protoze jinak rizikujes, ze zacnes snase tak lézt na nervy, ze radsi nechá holku otravovat doma nez aby ti udelala radost a pujcila ti ji. Do toho co se deje u nich doma ti doopravdy nic není a syn delá dobre, ze se zastane manzelky.

 
kominice
kominice - 4.5.2009 8:08

sevenofnine: smajlik - 47
Osobně jsem nekuřačka a smrad z cigár mi vadí.
Ovšem to co popisuje Barbora- co všechno jí vadí- no ještě že to není má tchýně.
Protože o tom jak si vedu domácnost nebo s kým pokecám a kdy, bych s tchýní vůbec nediskutovala.
S prominutím, ale co je tchýni do toho, kdy snacha přestala kojit? Co je jí do toho jestli posedí s kamarádkama?

 
máša h.
máša h. - 4.5.2009 7:55

fakt, fakt, faktsmajlik - 68smajlik - 63

 
máša h.
máša h. - 4.5.2009 7:54

to kouření by mi fakt vadilo... jinak bych se do toho fakt nepletla...
caira: uškrtitsmajlik - 25

 
sevenofnine
sevenofnine - 4.5.2009 7:28

trošku se uklidni, co je špatného na jogurtu nebo skleničce pro mimi? Pokud ji nekrmí párkama nebo fast foodem... otázka úklidu je taky jejich věc a pokud si pozve kamarádky je to opět jejich věc, jak se věnují malé, zase jejich věc, Ty jsi svoje dítě vychovala a určitě jinak jak tchýně, pokud chceš malou vídat tak z těchto bodů budeš muset slevit. Jediné co vidím jako problém je kouření, tohle bych zkousávala moooc špatně, ale obávám se, že s tím nic neuděláš. Zkus trošku víc žít vlastní život.

 
annie
annie - 4.5.2009 7:12

caira - asi se tchýně snaží být užitečná za každou cenu.
A na Tvou mámu asi žárlí, že by jí "ukradla" vnoučata...
Těžko soudit, ale Ty a Tvůj manžel jste rodiče a vy máte hlavní slovo...

 
caira
caira - 4.5.2009 7:02

Tak to ze mne se stala zla snacha.
Tchyni mam nad hlavou. Posledni dobou je to k nevydrzeni. Plete se do vseho - co varime, kam beru deti, co jim oblekam.
Dle manzela ji musime byt vdecni, neb nam rano vodi kluky do skolky a k me nevoli je po obede vyzvedava (kazdy treti den je ma odpoledne.
Uz nekolikrat jsem navrhovala, ze skolu platim za cely den, a neni problem rano kluky vypravit a odpoledne je vyzvednout. Dle ni to budou chudacci zavreni ve skolce cely den, kdyz ja si budu v praci (jakoby moje prace byla nejaka zabava)
Naposledy to vyvrcholilo tim, ze vznesla pozadavek, at k nam nejezdi moje mama.
Mam ji poslat rovnou nekam? Nebo uskrtit?
Jak se resi takovahle situace?
Podotykam, ze nekourim, nepiju (toci se mi hlava po dvodecce cerveneho) a jakmile jsem doma, jsme s detmi a venuji se jim - beru je na vylety na kola, na inline, na lyze.
Mrzi mne, ze absolutne nedokaze ocenit moji snahu venovat se detem.
Prece nemuzu za to, ze chodim do prace a mam plny uvazek.

 
annie
annie - 4.5.2009 6:30

Ad kouření - souhlas ve všech bodech.
Jestli teď potřebuje kouřit, může si odskočit ven.
Nesnáším ženský, co jednou rukou drží kočár a druhou cigaretu. smajlik - 36
Ohledně ostatních věcí se nejspíš budeš muset povznést.
Je to složitá situace, ale jestli Tvůj syn nehodlá nic řešit, ani snacha, tak s nimi nehneš.
Maximálně přijdeš ještě o vnučku.
Tvářit se, že je všechno v pořádku jde taky těžko. smajlik - 65
Tuto situaci nezávidím, přeju hodně sil. smajlik - 45

 
jasmine
jasmine - 4.5.2009 6:12

Tak to zlá tchyně nejsi ,to by jsem zasáhla taky,ničitzdraví vlastního dítěte co je to za mámu proboha?Ale proč tvůj syn to snáží ?nejde si promluvit o všem se synem?jestli se k tomu staví,že mu to nevadí,tak to je špatné ,

 
Sanya
Sanya - 4.5.2009 0:31

S tim kourenim v tehotenstvi a v mistnosti, kde je male dite, to je opravdu blbe. V dnesni dobe, kdy snad uz kazdy vi, jake je to koureni svinstvo, jake zdravotni problemy koureni zpusobuje, se divim, ze to vasi mladi absolutne ignoruji. Nekde ve vychove syna se vloudila chybicka, kdyz kasle na zdravi vlastniho ditete. Ale co s tim, to nevim. Neni to bohuzel trestne, kdyz dite vyroste jen na junk food a v kouri. Jen si preji, aby jste boj za lepsi zivotni podminky sve vnucky nevzdavala.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77226.
    Archiv anket.