Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Stala se ze mne zlá tchyně

Stala se ze mne zlá tchyně

Také tak nesnášíte slovo tchyně? Já ano, už od svého mládí. S matkou mého manžela jsem si užila opravdové peklo a zařekla jsem se, že já taková nikdy nebudu. Když se můj syn seznámil se svou pozdější ženou, snažila jsem se ze všech sil svému předsevzetí dostát. Chovala jsem se k ní mile, vstřícně, snažila se, abych nebyla nijak na obtíž. Myslím, že zpočátku se mi to i dařilo, i když jsem se často musela hodně ovládat.

Zlom nastal po svatbě, respektive ve chvíli, kdy snacha otěhotněla. Najednou jsem si uvědomila, že její nedostatky už nejsou jenom její věc, ale že jim bude vystavené to malé miminko, které za nic nemůže.

A začaly neshody. Možná některé z vás namítnou, že jsem si mohla spoustu věcí odpustit, ale myslím, že většina pochopí, že některé věci se prostě nedělají. Například kouřit v těhotenství. Milada kouřila vždycky hodně a mně to dost vadilo, nikdy jsem jí však nic neřekla. Když jsem zjistila, že svou kuřáckou vášeň není ochotná omezit ani v těhotenství, pěkně jsem jí vyčinila a obvinila ji, že ničí zdraví svému ještě nenarozenému dítěti. Byla z toho velká scéna a několikatýdenní citelné ochladnutí.

Postupem času se to nějak srovnalo a po narození Michalky, které je dnes rok a půl, se na nějakou dobu vše uklidnilo. Z holčičky jsme měli všichni velkou radost. Bohužel, snacha se neprojevila jako příliš dobrá matka. Kojit přestala ještě v šestinedělí, přednější jí byly ty věčné cigarety. Hulí doma jako fabrika a vůbec jí nevadí, že v té samé místnosti je Michalka. Věřte, že je strašné, když k nám přijdou na návštěvu a já z oblečení té maličké cítím cigaretový kouř.

Vadí mi, že s ní skoro nechodí ven, věčně má doma nějaké kamarádky a u kafe si povídají, kouří a Michalka je ponechána kolikrát v ohrádce, aby je neobtěžovala. K obědu ji odbude jogurtem, a když už něco uvaří, tak maximálně polévku, případně koupí nějakou tu hotovou stravu pro malé děti.

Syn tomu všemu jen přihlíží, svou ženu miluje a snesl by jí modré z nebe. Když ho na tyto zásadní věci upozorním a chci po něm, aby nějak zasáhl a nedovolil, aby té maličké její vlastní matka ničila zdraví, hrubě se proti mě ohradí a odkáže mě, ať se starám sama o sebe.

Je mi z toho všeho velice špatně, nejhorší je ta bezmoc, protože vím, že i kdybych se rozčilovala sebevíc, nic nezmůžu. Oni jsou dospělí a budou si dělat, co chtějí. Bez ohledu na kohokoli, včetně vlastního dítěte.

Manžel už rezignoval dávno, k nim na návštěvu prakticky nechodí, protože z toho zakouřeného bytu a věčného nepořádku mu bylo na nic. Já se snažím chodit k nim naopak co nejčastěji a brát Michalku ven, aby alespoň na chvíli tam odtud vypadla. Musím říct, že to snaše nevadí, naopak, vidím na ní, že to velice vítá, protože má pak víc času sama na sebe.

Nevím, jestli dělám dobře, jde mi hlavně o tu maličkou. Muž mi říká, že bych se neměla tolik angažovat, protože jinak si snacha žádné pořádné mateřské návyky nevypěstuje a bude pořád spoléhat na mou pomoc a ochotu.  

Co si o tom myslíte? Dokázali byste jen tak nečinně přihlížet, kdyby některé z vašich dětí nebo jejich partnerů takhle vědomě poškozovali vlastní dítě?  

Barbora


4.5.2009   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 150   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Stala se ze mne zlá tchyně

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150
Kajkule
Kajkule - 4.5.2009 18:50

No tak asi uzákonit zakázat kouřit v domě kde jsoud děti by bylo složité a možná i prakticky nemožné pro vládu, ale jen mě rozčiluje ta kravina, jak na zastávce se nesmí, v restauračce taky ne, ale doma děcku jo, já toprostě nemám ráda, ani nechápu jak někdo může chtít mít smradlavou domácnost, ale o tom to tady není. Autorko, tomu prosrtě nezabráníš, kdo hulit doma chce tak bude, aspoň vidíš, co je snaše přednější.Jakoy byl tak velký problém zavřít se aspoň na hajzlík, hold pohodlí je pohodlí i na úkor druhýchsmajlik - 48

 
Kaca
Kaca - 4.5.2009 18:35

boubel: jj dočetla jsem se k tvému příspěvku a souhlasím...ráda bych slyšela druhou stranu, ona žádná "realita" není jednoznačná....viz ty zoubky nebo posunutý režim dítěte. Tchýně neví vše, není u všeho, co se doma u snachy děje, tak by neměla hned mít jasno smajlik - 98 všechno má tolik pohledů, kolik lidí na to kouká

 
Kaca
Kaca - 4.5.2009 18:29

Kajkule: mmch u nás už to na zas zrušili a na zastávkách už zákaz není.... vadí mi to..ale co..stejně+ to málodko dodržoval. Něž aby dělali postihy a hlídali to, tak to radši zrušili a ušetřili si práci a pocit, že by měli něco dělat a nedělaj smajlik - 42

 
Kaca
Kaca - 4.5.2009 18:26

já nevim, ale jako tchýně se mi zdá barbora dost vlezlá smajlik - 42 dobře, s názorem na kouření souhlasim...ale to je asi tak všechno. Rozhodně bych do toho nikomu nekecala, i když se mi to nelíbí, je to jeho věc.
A jogurt nebo sklenička k obědu? kde bere barbora jistotu, že ten jogurt byl oběd?? protože ho dostala ve 12h? Moje děti měly obě tak posunutej režim, že svačily těsně před dvanáctou, právě ten jogurt...a obědvaly klidně v 15h po vyspání... a je mi jasný, že přesně tohle by starší generace odsoudila...ale byla to čistě MOJE věc, jak jim to dám, a já se řídila tím, jaký režim si dítě samo vyžádalo svojí potřebou spánku atp. Co se týče skleniček, je to rozhodně zdravější, než vařit dítěti ze surovin ze supermarketu, je to hlídané a čisté a čerstvé, bez plísní a závadných obsažených látek....takže pokud je rodiče dítěti kupujou, jediné negativum je cena...a jestli to jsou ochotni a schopni dát, tak je to opět čistě jejich věc. Moje děti byly taky do cca 2 let téměř výhradně na těchto skleničkách a rozhodně si nemyslím, že bych byla krkavčí matka. V podstatě se od Milady liším jen tím, že nekouřím... ale kdYby mi přišla návštěva...a že jako matka na mateřský, odříznutá od světa, mám návštěvy hodně ráda, tak dám taky radši dítě na tu hodinku do ohrádky, aby na sebe nezvrhlo kafe nebo nerozsypalo pohoštění po zemi, případně nejedlo nám pro batole nezdravé mlsy, určené právě pro návštěvu. Otázka je, co je to "odloží do ohrádky" ..pokud by dítě ječelo a nechtělo tam být, je to něco jinýho..ale jestli je tam spokojené, tak proč proboha ne? Barboro, myslím, že nemáte co dělt a setsakta se motáte mladým do života smajlik - 99

 
sevenofnine
sevenofnine - 4.5.2009 18:17

modroočka: jediná vada na kráse Tvého řešení je to, že Barboru nikdo o nic neprosí, co když je mladé jedno, jestli tam Barbora je? Co když se Milada zaraduje, že má konečně pokoj? A prosím Tě, jaké podmínky si má Barbora diktovat? Kouření je těžká závislost a když to neomezila ani kvůli těhotenství tak kvůli Barboře se nepřetrhne. Tvá rada by fungovala ,kdyby mladí chtěli hlídat a Barbora by si diktovala místo, čas, podmínky (připravené jídlo, náhradní oblečení, telefon....) to jsou rozumné požadavky, ale oni o ni možná vůbec nestojí a Barbora zůstane bez vnučky a malá přijde o babičku.

 
modroočka
modroočka - 4.5.2009 18:05

Potíž je v tom, že každý to vidí z té strany, která je pro něho "atraktivní". Ty se opíráš o zdravotní stav dítěte, snacha jde cestou zábavy a potěšení s požehnáním Tvého syna. Líbí se jim současný život.
Jasně že máš pravdu Ty.
Ale chceš jí doopravdy pomoci? Pokud ano, nechoď k ní vůbec. Počkej, až Ti sama zavolá, teprve potom budeš moci diktovat svoje podmínky. Nesmíš povolit, nechat se vydírat zdravím dítěte... smajlik - 45

 
monja
monja - 4.5.2009 17:55

Kdyby se musela každá blbost uzákonit, to by byl dobrej blázinec smajlik - 20, to by už mohli kuřáci bejt a priori mimo zákon, protože co kdyby chtěli kouřit doma a co kdyby tam měli dítě smajlik - 76 myslím si, že je na každém zodpovědnost za svoje zdraví a za zdraví jeho dětí....
to by se mohlo dostat tam. že očkování proti třeba rakovině děložního čípku by bylo povinné a který rodič by na to neměl, toho by trestně stíhalismajlik - 82 ??? mě ty černo bílý soudy přijdou trošku mimo, myslím, že Barbora sama nečekala, co kolem jejího článku začne za tóčo smajlik - 20

 
Kajkule
Kajkule - 4.5.2009 17:23

Paradox je , že na zastávce se hulit nesmí a doma děcku josmajlik - 76

 
Kajkule
Kajkule - 4.5.2009 17:22

Tak já nemám ráda kouř z cigaret a sama jsme kouřila, ale spíš jen v hospůdce s kamarády, přes den málo, po ránu mi cigára strašně smrděly. Když jsme plánovali dítko, tak jsem přestala hulit, pro dítě vše, že :-) takže já nejsem odpůrce kuřáku (i když nechápu, že to ještě někdo provozuje, házet prachy do černé díry) ale nebyla jsem nikdy sobec,. prostě to dítě si nevybralo, že chce být v zahuleném, souhlasím, že to není zrovna dobrý příklad pro výchovusmajlik - 48 to s tím jogurtem jnemusí být opravdu tak horké, třeba neměla malá hlad, nebo ji udělala oběd později, samozřejmě dávat jogurty apod. jako pravidelný oběd moc dobré teda není, dítko by mělo mít teplý oběd, aspoň tu kupovanou skleničku, když nechce vařit.Já nevím co si mám o tchýni myslet ani o snaše, ale příjde mi, že snacha bude spíš takový ten zhnilý typ, co nechce vařit, prát, radši si dá cigárko. Ale taky nám to autorka mohla upravit k obrazu svému. Ale ty cíga mě fakt štvou, to by se mělo zakázat hulit děckam v místnosti, ničit zdraví druhým , když se nemůžou bránit je sobecké.

 
Stanik
Stanik - 4.5.2009 17:04

b+h: hele... jako to ma kdo doma je kazdeho vec.. vadi ti to predvsim proto, ze kouri , kdyz tam jsou Tve deti ne? to pak chapu....

ja sama jsem kiurak.. deti nemam... kourim jen tam, kde se to smi ..
myslim, ze cele se tu to zvrhlo jako debata militantnich nekuraku proto kurakum...

tchyne strka nos kam nema ( i kdyz se ji milionkrat nemusi libit, jak to mladi doma maji zarizene)... mezi nama.. nikdo nema rad, pokud ho jako dospeleho rodice maji tendenci vecne vychovavat...

tchnyka mi tohle nedela, ale mati vzdcky, kdyz prijedem na navstevu... a to samo u ni v byte by me ani nenapadlo si zapalit.. chodim ven... a stejne ma kecy.. militantni nekuraci mi byli vzdy k smichu... nemuzu si pomoct smajlik - 26 btw. bych chtela videt stat, jak vyjde bez spotrebnich dani za cigara, kdyby ted vsichni naraz prestali kourit :-)) uz takhle je rozpocet deficitni jak svina smajlik - 16

 
b+h
b+h - 4.5.2009 16:58

Stanik: to taky - ale jogurt v tomto pripade neni jidlo, ze ktereho se ztloustne - jogurt se pocita vlastne za tekutinu - dokonce ani ne za jidlo... jinak souhlas, ze rodice by meli deti krmit zdrave a to by melo byt taky uzakonene, ale to by uz bylo horsi uzakonit, pac mnoho rodin kteri ziji pod zivotnim minimem nemusi mit na to financni fondy... hlavne aby fiance nesly na cigarety, ale na jakez takez jidlo pro deti... mno ale tchyne si v tomto pripade tu nestezuje, ze na jidlo nemaji, ze jo...

ja kdyz prijedu k brachovi na navstevu na nekolik dni, tak tam kouri vsichni, vcetne mych neteri (a to jsem mohla rikat svagrove horem spodem, ze je - teda v tomto pribade uz byla - spatnym prikladem svym detem, ktere taky kouri) a kdyz odjizdim tak vsechno moje obleceni nehorazne smrdi ... me se to primo hnusi na me natahnout i kdyz to je vyprane, pac i vyprane hadry smrdi... fuj.... no ale bohuzel, mam je rada a tak mlcim, i kdyz me to totalne stve.... a jezdim k nim co nejmene

 
Stanik
Stanik - 4.5.2009 16:50

přežírat

 
Stanik
Stanik - 4.5.2009 16:49

b+h: souhlasim, ze hulit decko pod nos je hnus... nicmene porad rikam, ze az se svet "vyporada" s kuraky budou na rade tlusty lidi... tak bacha , prezorat decka je taky zlocin smajlik - 42

 
b+h
b+h - 4.5.2009 16:48

"damy a nove" melo byt "damy a panove"

 
b+h
b+h - 4.5.2009 16:46

koureni v byte, kde ziji deti by melo byt protizakonne, protoze ti kteri vedit, ze koureni skodi zdravi mohou jit kourit ven a neohrozovat ty, ktere proti tomu nemohou nic udelat... ja jsem vzdy byla sileny odpurce koureni - nejenom, ze rodice ukazuji svym detem, ze to je v naprostem poradku kourit (svym prikladem) ale navice jim VEDOME nici zdravi "druhotnym kourem" (tj. vyvouknutym z jejich hnusne drztky - damy a nove necht prominou, ale ta smradlava prokourena huba si nezaslouzi lepsi nazev)

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77221.
    Archiv anket.