Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Stala se ze mne zlá tchyně

Stala se ze mne zlá tchyně

Také tak nesnášíte slovo tchyně? Já ano, už od svého mládí. S matkou mého manžela jsem si užila opravdové peklo a zařekla jsem se, že já taková nikdy nebudu. Když se můj syn seznámil se svou pozdější ženou, snažila jsem se ze všech sil svému předsevzetí dostát. Chovala jsem se k ní mile, vstřícně, snažila se, abych nebyla nijak na obtíž. Myslím, že zpočátku se mi to i dařilo, i když jsem se často musela hodně ovládat.

Zlom nastal po svatbě, respektive ve chvíli, kdy snacha otěhotněla. Najednou jsem si uvědomila, že její nedostatky už nejsou jenom její věc, ale že jim bude vystavené to malé miminko, které za nic nemůže.

A začaly neshody. Možná některé z vás namítnou, že jsem si mohla spoustu věcí odpustit, ale myslím, že většina pochopí, že některé věci se prostě nedělají. Například kouřit v těhotenství. Milada kouřila vždycky hodně a mně to dost vadilo, nikdy jsem jí však nic neřekla. Když jsem zjistila, že svou kuřáckou vášeň není ochotná omezit ani v těhotenství, pěkně jsem jí vyčinila a obvinila ji, že ničí zdraví svému ještě nenarozenému dítěti. Byla z toho velká scéna a několikatýdenní citelné ochladnutí.

Postupem času se to nějak srovnalo a po narození Michalky, které je dnes rok a půl, se na nějakou dobu vše uklidnilo. Z holčičky jsme měli všichni velkou radost. Bohužel, snacha se neprojevila jako příliš dobrá matka. Kojit přestala ještě v šestinedělí, přednější jí byly ty věčné cigarety. Hulí doma jako fabrika a vůbec jí nevadí, že v té samé místnosti je Michalka. Věřte, že je strašné, když k nám přijdou na návštěvu a já z oblečení té maličké cítím cigaretový kouř.

Vadí mi, že s ní skoro nechodí ven, věčně má doma nějaké kamarádky a u kafe si povídají, kouří a Michalka je ponechána kolikrát v ohrádce, aby je neobtěžovala. K obědu ji odbude jogurtem, a když už něco uvaří, tak maximálně polévku, případně koupí nějakou tu hotovou stravu pro malé děti.

Syn tomu všemu jen přihlíží, svou ženu miluje a snesl by jí modré z nebe. Když ho na tyto zásadní věci upozorním a chci po něm, aby nějak zasáhl a nedovolil, aby té maličké její vlastní matka ničila zdraví, hrubě se proti mě ohradí a odkáže mě, ať se starám sama o sebe.

Je mi z toho všeho velice špatně, nejhorší je ta bezmoc, protože vím, že i kdybych se rozčilovala sebevíc, nic nezmůžu. Oni jsou dospělí a budou si dělat, co chtějí. Bez ohledu na kohokoli, včetně vlastního dítěte.

Manžel už rezignoval dávno, k nim na návštěvu prakticky nechodí, protože z toho zakouřeného bytu a věčného nepořádku mu bylo na nic. Já se snažím chodit k nim naopak co nejčastěji a brát Michalku ven, aby alespoň na chvíli tam odtud vypadla. Musím říct, že to snaše nevadí, naopak, vidím na ní, že to velice vítá, protože má pak víc času sama na sebe.

Nevím, jestli dělám dobře, jde mi hlavně o tu maličkou. Muž mi říká, že bych se neměla tolik angažovat, protože jinak si snacha žádné pořádné mateřské návyky nevypěstuje a bude pořád spoléhat na mou pomoc a ochotu.  

Co si o tom myslíte? Dokázali byste jen tak nečinně přihlížet, kdyby některé z vašich dětí nebo jejich partnerů takhle vědomě poškozovali vlastní dítě?  

Barbora


4.5.2009   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 150   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Stala se ze mne zlá tchyně

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150
kareta
kareta - 4.5.2009 12:43

až se po letech přijde na to, že je kouření zdraví prospěšné, začnete vy nekuřáci taky kouřit!!??smajlik - 68

 
Dandenka
Dandenka - 4.5.2009 12:37

Snaž se si vzít z toho to dobré. Vnučku ti s ochotou půjčují, snacha je očividně pohodář, když ty chodíš k nim a oni k vám, stojí při sobě, co víc si přát? Věř, že jsou i horší vztahy v příbuzenstvu.
Kouření je pravda svinstvo, ale mladý si stejně budou dělat to, co chtějí, tak to nech na nich.

 
olin
olin - 4.5.2009 12:36

A ještě by nás potěšila reakce, případné dovysvětlení od samotné Báry, ať máme nějakou zpětnou vazbu. Přiznám se, že některé počáteční příspěvky by mě na místě Báry docela srazily, ale myslím, že nakonec se zde najde celá plejáda názorů, z nichž ti, Báro, snad nějaký závěr vyplyne. Hodně štěstí a napiš sem.

 
olin
olin - 4.5.2009 12:31

Majucha: smajlik - 5

 
olin
olin - 4.5.2009 12:30

Kassy:
Souhlasím, ale myslím si, že kdyby Bára byla opravdu jen ta "zlá" a vše "přifukovala", jak se jí to hodí, že by sem nepsala, já to chápu zde jako trošku volání o pomoc, proto moje dřívější reakce...
V životě se člověk setkává s oběma typy - s nicnedělajícími maminkami i s dovšehorýpajícími tchýněmi. Zde to nechápu ani jako jeden extrém, ovšem víc se stále přikláním na Bářinu stranu - vždyť nevytýká nějaký nepořádek ( co je komu do toho ...), ani brebentění s kamarádkami, ale kouř, případně výživu malému dítěti, které se od toho pak odvíjejí, a to jsou myslím podstatné věci.
Ale - jak mám už v minulém příspěvku - řekla si k tomu své, nás se vlastně ptala, zda má ještě něco podnikat - k tomu je diskuse.
S druhou částí - bezvýhradný souhlas, hezkys to napsala. Hezké odpoledne.

 
štoudev
štoudev - 4.5.2009 12:29

"proč tedy nezaujmout postoj jako k cizímu" - třeba proto že vnučku jako někoho cizího nevnímá, má ji ráda a tudíž jí na ní záleží? smajlik - 64

Neříkám, že dělá nebo nedělá dobřesmajlik - 26, ale chápu ji.

 
Grainne
Grainne - 4.5.2009 12:23

olin: já vidím jednu jedinou zásadní chybu a tu si způsobuje Barbora sama - okázale trpí něčím, čím trpět naprosto nemusí a ještě se dovolává spravedlnosti, místo toho, aby se radovala, že si může užívat vnučku, prožívat s ní dětství a když už má tu samaritánskou potřebu, může si hýčkat pocit "ochránce a zachránce".
Mohla mít tu smůlu, že snacha by se zavrdila a styk s rodinou manžela si nepřála vůbec, potom by byl na místě soucit a povzbuzení, to jistě. Přání, aby ostatní fungovali tak, jak my si přejem není nic udivujícího, ale život tak ideální není a není důvod se užírat, je důvod se radovat. Není nutné okázale milovat "nepovedenou" snachu, ale na druhou stranu - proč tedy nezaujmout postoj jako k cizímu, tedy zdvořilý a bez zásahů do života?

 
valesovavera
valesovavera - 4.5.2009 12:13

Chtěla bych Báru podpořit.V přítomnosti malých dětí by se opravdu kouřit nemělo.Já s mou bývalou snachou jsme taky moc nevycházely ona sice nekouřila,ale tam byl zase problém ,že její rodiče kteří pijí první ligu.Nelíbilo se mi že pijí před vnučkou ,když se syn proti tomu postavil na moji stranu tak se to snaše nelíbilo.Syn se rozvedl a snacha konečně uznala,že jsem měla pravdu a odstěhovala se do nového bytu,ale vnučce je už 12let když byla malá tak znala jen opilou babičku Lídu a opilého dědu Míru.

 
Kassy
Kassy - 4.5.2009 12:12

olin: "kdyby byl jednou jogurt, pak "klasika", vycházka, sklenička Hami, kávička (i holt s tou cigaretkou - ale aspoň třeba na balkoně) a zas pohybová aktivita a "norm." oběd atd. , tak bys tady nepsala, že ? A ani synovi nic neříkala..." Tak tohle mi přijde hooodně naivní. Jestli Barbora snachu zrovna "nemusí", tak i kdyby to, co se jí nelíbí, snacha dělala dvakrát do měsíce, klidně to může nafouknout. Ona slova jako "skoro", "věčně" a "kolikrát" jsou hodně vágní a můžou stejně dobře znamenat "denně" jako "jednou za měsíc" podle toho, jak se to zrovna hodí a jak to zapadá do už vytvořeného obrazu snachy. Ono to tak třeba Barboře připadá, že je to často, ale v tom se může už odrážet její negativní vztah ke snaše a nezaujatému pozorovateli by třeba všechno připadalo v normě.

Ať je to jakkoliv, je to mladých život. Tchýně si může myslet co chce, může třeba jednou svůj názor taktně sdělit, ale vynucovat si něco, kritizovat, přesvědčovat - to nemá smysl, dosáhne tím jedině toho, že se s ní mladí přestanou bavit. Je to jejich život a oni mají právo si ho zařídit po svém. A za svoje dítě mají taky zodpovědnost především oni jako rodiče a mají právo se rozhodnout, jak ho budou vychovávat.
A to, že syn stojí při manželce, je naprosto v pořádku. Kolikrát tu bývají stížnosti v opačném gardu, že "mamánek" táhne s maminkou a na ženu kašle. Ne ne, syn se snachou teď tvoří rodinu a navenek musí vystupovat jednostně. Barboro, s tím se smiř. Pokud se synovi taky něco nelíbí, může si to se svou ženou vyříkat v soukromí a třeba to i dělá. Ale ty se to holt nedozvíš, protože před okolím prostě stojí za ní a to je dobře.

 
Nika1
Nika1 - 4.5.2009 12:10

Vás bych jako tchýni nechtěla. Chápu že Vám jde o vnouče, ale není to Vaše dítě. Její zlozvyky, jakkoliv jsou nezdravé, tak je kvůli Vám měnit nebude, když je nemění kvůli dítěti. Uklízet jí taky nechodíte, tak laskavě pomlčte o nepořádku. Do manžela laskavě nerejpejte, protože on potřebuje spokojené manželství a ne spokojenou maminku. Snacha je jaká je - vybral si jí a žije s ní Váš syn a Vám je do toho houby. Moje tchýně hulí jak fabrika, chlastá a dětem cpe tajně uzeniny, brambůrky, ale i pivo. A taky nechodím za jejím manželem, aby jí domluvil !!!!!!!! Starejte se o sebe, své děti jste vychovala, tak ať si mladí vychovají to svoje.

 
olin
olin - 4.5.2009 12:06

sevenofnine:
Soudím z toho, že se B. opatrně ODVÁŽILA (!) nesouhlasit s kouřením v bytě v přítomnosti vnučky...podle psaní soudím, že tato paní nechce vyvolávat konflikty, a když už se ozve, tak to už musí být ...!
Kromě toho si myslím, že je statečná, mohla by se stáhnout jako její manžel a nechodit tam - ale jde jí o malou, proto si ji vyzvedává ( pozor, už bez nějaké kritiky, to řekla v minulosti, teď se rozčiluje jen vnitřně, nás se ptala, jestli s tím má ještě něco víc dělat...)
Proto mě za ni mrzely některé kategorické reakce a proto jsem ji také podpořila. Chce to přečíst a i se zamyslet.
Hezký den !

 
annie
annie - 4.5.2009 12:06

To je právě ta potíž, že známe problém jenom z jedné strany. Bylo by zajímavé si poslechnout totéž, jen z druhé strany...
Tak jen vaříme z toho, co píše Barbora. smajlik - 12

 
sevenofnine
sevenofnine - 4.5.2009 11:44

olin: když nejsi vědma tak jak víš jak to v Miladině domácnosti chodí od rána do večera od pondělí do neděle? Podle mě to neví ani Barbora natož my z jejího jasně podjatého psaní.

 
Grainne
Grainne - 4.5.2009 11:35

Ota: ono jde spíš o to, že buď kuřáky nenavštěvuji, nebo jim doma nebrblám a očuchávat je taky nemusím.
Myslím, že jinak byli kuřáci dostatečně vytěsněni z dosahu slušné společnosti a v dohledné době bude dokonáno - zákazem kouření v restauracích.
Sleduju to celkem s pobavením a s napětím budu čekat, co, nebo kdo přijde na řadu poté. Mám takový opatrný dojem, že nejen kouřením si lidstvo škodí.

 
olin
olin - 4.5.2009 11:34

Nejsem stoletý geront ani vědma ani tchýně, ale musím Báru aspoň krátce podpořit, bohužel na nejméně stránkový elaborát, který by si téma ( a hlavně různé reakce ! ) zasloužily, mi času nezbývá.
Báro, reaguješ naprosto normálně, zlá tchýně nejsi, už jen fakt, že o tom zde uvažuješ, to popírá.
Přece je nutno číst mezi řádky - ono, kdyby byl jednou jogurt, pak "klasika", vycházka, sklenička Hami, kávička (i holt s tou cigaretkou - ale aspoň třeba na balkoně) a zas pohybová aktivita a "norm." oběd atd. , tak bys tady nepsala, že ? A ani synovi nic neříkala... Ale ono je to jen ta kávička, cigaretky, ohrádka a pak narychlo jogurtík, protože se už nic jiného nestihne - a to tě štve ! A právem !
Potěšily by mě trošku objektivnější názory, a ne šmahem odsouzení z jednoho úhlu pohledu. Ale na druhou stranu - hlas lidu, hlas boží...Možná je dobře, že zde zazněl, alespoň ti to ulehčí případné vyčítání si, jestli nemůžeš dělat víc.
Ne, dělej to, jak doposud, Michalce dopřej vzduch, pohyb, dobrůtky.... A chraň se před ní něco kritizovat, to zde někde zaznělo dobře !
Myslím, že reakce vás všech zúčastněných v rodině jsou přiměřené - mladá si chce odfrknout ( vždyť porodila !), syn je správně na její straně ( v dobrém i zlém), děda se typicky stáhl (aby nevypěnil, pro klid v rodině) a malá vás má všechny ráda, ne ?
Teď jde jen o to to nevyhrotit, své sis řekla ( aby ti někdo v budoucnu nevyčetl, žes nevarovala !). Tahle doba stejně přejde, "kafíčkování" nejde dělat donekonečna - z různých důvodů - uvidíš !
Mějte se jarně !

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77221.
    Archiv anket.