Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Jsem hladová, nebo on je držgrešle?

Jsem hladová, nebo je on je držgrešle?

Jsem rozvedená se dvěma dětmi školního věku, před čtyřmi měsíci se ke mně nastěhoval přítel, s nímž jsem předtím skoro rok chodila. Ve všech směrech si rozumíme, až na jednu zásadní záležitost. Neshodneme se v názoru a způsobu společného hospodaření s penězi.

Doufala jsem, že když se k nám přistěhuje, projeví se to nějak i v naší životní úrovni, protože vím, že má velice slušný plat. Já jako samoživitelka jsem se měla co ohánět a nebudu zastírat, že jsem se těšila, až mi ty nekonečné finanční problémy ustanou. I když samozřejmě to nebyl jediný důvod, proč jsem na společné bydlení kývla. Svého přítele mám moc ráda jak já, tak i děti.

Ale teď zpět k tomu problému. Patrně jsme si o tom měli nějak hlouběji promluvit již dříve, možná bych nebyla teď tak zaskočená. Můj partner totiž trvá na oddělených financích, preferuje názor, že vše je potřeba platit napůl.

držgrešleV praxi to vypadá tak, že mám pocit, jako bych doma měla nájemníka. Přispívá přesně čtvrtinou na nájem a na jídlo a další potřeby. Dokonce i když jdeme společně do kina, platí jen za svůj lístek, zatímco já za sebe a děti. Stejně je to i na různých výletech. On si důsledně pokrývá pouze svou vlastní spotřebu, výjimečně se stane, že nám za své všem koupí třeba zmrzlinu.

Dřív takový nebyl. Když jsme spolu chodili, zval mě na večeře, nikdy mne nenapadlo, že by se z něj mohl vyklubat takový škrt.

Abyste mi rozuměly. Nechci ho o jeho peníze odírat, nepatřím k zlatokopkám, rozhodně ne. Ale způsob společného hospodaření, který preferuje, je mi hodně nepříjemný. Několikrát jsem s ním na toto téma mluvila, ale on na tom nic špatného nevidí, podle něj je to tak v pořádku. Nechápe, že když spolu všichni žijeme jako rodina, měl by se podle toho chovat.

Jak jsem řekla, rozumíme si jinak bez problémů, ale ta finanční otázka mne hodně tíží. Dokonce jsem uvažovala, že to s ním kvůli tomu ukončím. Ale když jsem to probírala s kamarádkou v práci, tak ta mne dost zviklala, protože i ona považuje jeho způsob hospodaření za zcela normální a nic závadného na něm nevidí.

Zajímal by mne váš názor. Připadá vám v pořádku, že on u mne bydlí, užívá mé zařízení bytu, v podstatě i mých služeb včetně úklidu, praní, vaření a důsledně hradí pouze a jen svou spotřebu? Připadám si hloupě, jakoby mne zneužíval. Anebo je to dnes opravdu takto normální?

Klára


25.3.2011   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 170   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,8/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Jsem hladová, nebo on je držgrešle?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Stanik
Stanik - 25.3.2011 10:25

PEGG: nebyla, neb nepotrebuju aby me nekdo sponzoroval... smajlik - 35
skrti me nebavili nikdy.. ale chapu, ze se nechce nechat vysavatsmajlik - 63

 
dadka
dadka - 25.3.2011 10:22

Udělej si ceník služeb, kolik vyžaduješ za úklid,praní, žehlení, vaření a předlož mu to. Uvidíš, jak se bude tvářit.Kdyby byl sám, tak si za služby taky bude muset zaplatit. A když už, tak nájem by měl dělit na polovinu a jídlo taky, copak děti jsou výdělečně činné?
Já osobně bych s takovým chlapem vyběhla..Musel by se odstěhovat.

 
Tetley
Tetley - 25.3.2011 10:19

hm tak takovýho sem doma taky mněla co rozpočítával všechno přesně napůl. teda nájem a to co koupil on sám i když to nebilo potřeba třeba nový repráky,takto přišel a řek stálo to tolik a toli dej mi polovinu je to do společný domácnosti.ale třeba na jídlo moc nepřispíval to už žádná polovina naplatila že něco stojí prací prášek nebo se platí účet za telefon to taky nerad slyšel. tak sem ho po pár měsících vyrazila protože on bral daleko víc než já a z vejplaty mu pro jeho osobní potřeby zbývalo hodně a já sem po zaplacení všeho napůl a dalších věcí k tomu kolikrát chodila k rodičům pro půjčky.jen co odešel zbývalo mi dost i prosebesmajlik - 92

 
Jadvinka
Jadvinka - 25.3.2011 10:14

lajika: no myslím,že je to správné ,aby se zase odstěhoval.Ale jak znám chlapy tak po tomto návrhu ten vztah zkončí.Bude se cítit ukřivděný.No a co takových je .Je to ponaučení pro příště-domů nenasazovat.!!

 
pippi.dlouha.puncocha
pippi.dlouha.puncocha - 25.3.2011 10:03

Já myslím, že pokud chtěl platit důsledně spravedlivě (dokonce 25%, to jsem ještě neslyšela, aby neplatil aspoň půlku nájmu), měl si najít bezdětnou. Jako počítat náklady na jídlo stejně dospělému chlapovi, jako školnímu dítěti - je to škrt, to se nedá jinak říct.

 
PEGG
PEGG - 25.3.2011 9:57

Pentlička - 25.3.2011 9:43 smajlik - 47
Většina chlapů je stejně jen další problémové dítě. smajlik - 68

 
lajika
lajika - 25.3.2011 9:48

Hm - nerozpočítávat. Jak tu někteří radí, započítej mu praní, žehlení, sex...to je hloupost. On ti pak taky může započítat sex a opravu kapajícího kohoutku (a instalatér stojí na hodinu víc než uklízečka. A ty spory o to, kdo vlastně chtěl sex a má teď tedy zaplatit).... to je prostě jen cesta do pekel. Možná by stálo za to ho upozornit na rozdíl v životních nákladech mezi jeho předchozím staromládeneckým životem a jeho životem v tvé domácnosti. A jednoduše se vrátit k původnímu modelu. Prostě ho upozornit, že rozdíly ve vašem přístupu k financím jsou třecí plochou vztahu, že se cítíš otrávená jeho přepočítáváním a tím, jak ti to stále víc vadí a že, vzhledem k tomu, že jinak máte hezký vztah (máte li hezký vztah) bys byla ráda, aby se zase odstěhoval do svého. Když každý za svoje tak se vším všudy. A že to má i výhody - budete si vzácnější, budete zase "randit", budete si moct jeden druhého snáz idealizovat když nebudete navzájem narážet na své špinavé prádlo... zkrátka, v dané situaci jedna výhoda na druhé.... V případě, že se mu tohle řešení nebude líbit, upozorni ho na to, že si připadáš využívaná, nedokážeš se povznést nad jeho držgrešlení a tím pádem váš vztah končí, protože by se stejně dřív nebo později rozpadl.

 
Milena
Milena - 25.3.2011 9:43

Já bych to hodně zvážila. Držgrešle nesnáším, a pochopila jsem, že namísto zlepšení se vše spíše zhoršilo, pán si zřejmě nechává posluhovat. Měl by se zapojit do úklidu, věšet prádlo, kupovat gel na praní...
Připomíná mi to historku o jednom známém, taky držgrešle. Když byli s bývalou ženou nakupovat, tak se v placení střídali. Když platil on, tak se pomalu kupoval jen chleba a mlíko, když ona, tak do košíku házel samé delikatesy...
A co kdybyste si spolu pořídili dítě? Platil by jen půlku na dítě?
Ono to na mě dělá trochu dojem, že se bojí, aby nebyl oškubáván. Ale vzal to sakra zgruntu.... Pokud se tak bál, tak se neměl k tobě stěhovat.

 
Pentlička
Pentlička - 25.3.2011 9:43

A proto bych já už nikdy nechtěla bydlet s chlapem pod jednou střechou. Výlety, kafe, večeře, kino, to bych si nechala líbit, ale dohadovat se o peníze a dělat mu pečovatelku ani za nic!
V tomhle případě bych se s pánem okamžitě rozestěhovala. Podle mně on je lakomec jako vyšitý.

 
tornado-lou
tornado-lou - 25.3.2011 9:42

taky myslim, ze od nakladu na deti je otec, ale tohle neni k ziti.o detech vedel, to mohl cekat, ze to nepujde napul. to si vazne predstavuje, ze budete rozpocitavat kazdou korunu? po zbytek zivota? nebo co? to by se mi teda nelibilo.

 
Ploduska
Ploduska - 25.3.2011 9:40

PEGG:
no právě! ty děti k ní prostě patří.
nedostatek jiné činnosti - smajlik - 34

pippi.dlouha.puncocha:
uhozený je to celý...

 
pippi.dlouha.puncocha
pippi.dlouha.puncocha - 25.3.2011 9:33

PEGG: souhlasím se vším, co píšeš.

 
PEGG
PEGG - 25.3.2011 9:29

pippi.dlouha.puncocha - 25.3.2011 9:21 - já myslím, že ani "Stanik" by s takovým chlapem nebyla,ale pravdu má v tom, že ženská nemůže čekat,že se o ně bude starat cizí chlap. Ale od něho je sprosté,že s k ní stěhoval,protože věděl, že děti má. Snad by ji měl chtít i s dětma, protože ty k ní prostě patří a pokud on s nimi ve svém životě nepočítá, měl zůstat sedět na prdeli tam kde byl a ne stěhovat ke Kláře. Protože upřímně řečeno, já bych taky počítala s tím, že budeme rodina, protože nikdo nemůže čekat,že si nastěhuju chlapa jen z nedostatku jiné činnosti,abych se měla o koho staratsmajlik - 76

 
Stanik
Stanik - 25.3.2011 9:22

pippi.dlouha.puncocha: vsak jsem rekla, ze ja bych daval tretinusmajlik - 42 neni spravedliva crtvrtina ale tretina smajlik - 105

 
pippi.dlouha.puncocha
pippi.dlouha.puncocha - 25.3.2011 9:21

Stanik: já ti nerozporuju v tom, že o děti se má starat zploditel. Asi se neshodneme, no co, diskuse je k diskutování. Ale nesouhlasím s tím, že se na domácnosti podílí stejným dílem. Ty děti jako mají každý platit čtvrtinu nájmu?? trochu uhozený

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77231.
    Archiv anket.