Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Děti.Výchova, škola, kamarádi

Můj syn srazil lyžaře na sjezdovce

Můj syn srazil lyžaře na sjezdovce

Chtěla bych znát váš názor. Můj syn, je mu dvacet tři roků, jezdí lyžovat. Před Vánocemi mu přišla obsílka k soudu, a když jsem na něj uhodila, o co se jedná, tak se přiznal, že minulou zimu srazil na sjezdovce nějakého lyžaře, a protože ho odvezli do nemocnice, tak ho teď budou soudit pro ublížení na zdraví.

Přiznám se, že jsem z toho měla zkažené svátky. Nechci ho obhajovat, určitě si měl dávat pozor, ale ten soud se mi zdá přehnaný. Za nás, když jsme jezdili na lyže my starší, tak se to stávalo také. Holt někdy se vyhnout nedá a srážky byly na denním pořádku. A hlavně bylo někdy těžké posoudit, kdo za ní mohl. Každou zimu někdo odcházel ze sjezdovky se zlámanou lyží, s boulemi, modřinami, otřesy mozku, a dokonce i se zlomenou rukou či nohou. Jenže nikdo za to nikoho nežaloval. Všichni jsme věděli, že se to může stát, a když jdeme na kopec, tak musíme přijmout to riziko. Teď je ale v módě všechny za všechno žalovat a mně to připadá nespravedlivé.

syn srazil lyžařeNevím sice, co se tomu mladíkovi stalo, ale z nemocnice ho prý pustili hned druhý den, tak to asi nic zas tak vážného nebylo. Určitě si měl dávat pozor i on, bůhví nakonec, kdo z těch dvou tu srážku zavinil. A hlavně si myslím, že když už, tak si to měli vyříkat hned, ale ne skoro po roce. Ten kluk dneska vesele běhá a nic mu neschází, ale náš Jirka za to bude sedět nebo dostane podmínku v době, kdy nic neudělal. Má přítelkyni a snad plánují i rodinu, ale dneska by mu jakýkoliv trest vlastně zničil život! I kdyby dostal jen podmínku, tak kde ho zaměstnají se záznamem v rejstříku? Kde mu dají úvěr na bydlení? Ten chlapec se vyléčil za chvíli, ale Jirka bude mít trest na doživotí! Copak je to srovnatelné?

Kdyby spáchal nějaký trestný čin, tak prosím. Ale za to, že udělal karambol na sjezdovce? Budeme zavírat lidi i za to, že při běhu někomu šlápli na nohu nebo že do mě někdo vrazil při nastupování do tramvaje?

 

Lenka


6.1.2011   Rubrika: Děti. Výchova, škola   |   Komentářů 54   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

Související odkazy:

 

Diskuse ke článku - Můj syn srazil lyžaře na sjezdovce

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-54
sharon
sharon - 6.1.2011 15:44

jak tu tak pročítám příspěvky, tak někdy je fakt za trest tu nějaký článek čí příběh napsat.....inu názor je názor....smajlik - 63

 
sharon
sharon - 6.1.2011 15:41

Lenko, bůhví jak to bylo.....což kdyby ti tak syn řekl pravdu a vše na rovinu, proč to rok "tutlal"....to se přeci může stát každýmu a taky si musí každý nést odpovědnost........odbočím ( slyšely jste jak policajti přejeli Sámerovi nohu ?).......Lenko, myslím že to nebude tak horké jak to vypadá.......jó kdyby byl president tak má kolem sebe gorily a nic by se nestalo, ale stalo se.....jsou horší věci v životě a myslím, že mu nehrozí ani ta podmínka, vždyť to neudělal úmyslně, až budeš vědět víc tak písni.....

 
Lubar
Lubar - 6.1.2011 14:41

Kdyby váš synáček byl takový neviňátko, za jaký ho tady vydáváte tak :
1. už dávno jste o celé záležitosti věděla,
2. už dávno celá věc skončila podmíněným zastavením trestního stíhání, protože váš synek by : a) nahradil poškozenému škodu, b) toho, co se stalo, litoval, c) komunikoval by a nenechal by to dojít až tak daleko.

Když to nechal dojít až k soudu, tak nejspíš tak úplně v pohodě ta celá záležitost není, nejspíš se někde na něco vybodnul a teď už jde do tuhýho, tak ti to teda maminko řeknu...
Možná předtím něco málo popil (kolik mlaďochů dneska jezdí bez grogu či svařáku?), možná jel fakt hodně agresivně, možná se choval jak povýšený princátko, co za nic nikdy potrestaný nebude...
Jako vždy - soudit z článku z novin nebo z toho, co mi řekne pachatel, je vždycky vošajstlich ...

 
Riki
Riki - 6.1.2011 12:35

Souhlas s většinou smajlik - 42 Paní to vidí moc černě, a zjevně nemá přitom dostatek informací. Lyžování je dnes jiný sport než před 30 lety, a stejně jako při horolezectví či potápění je dobré být pojištěn jednak sám, jednak na možné způsobení škody či úrazu. Na sjezdovkách se stávají i velmi osudné úrazy, a i kdyby to byla "jenom" zlomená ruka, je to pořád pro postiženého újma jak zdravotní tak finanční. Nemluvě o nároku zdravotní pojišťovny, která může chtít uhradit léčbu od toho, kdo událost zavinil. Syn je už velkej chlapec, takže neplašit, nechat ho, ať si to vyřídí, je patrně svéprávný (kdyby ne, tak by na sjezdovce neměl co dělat), maximálně mu nabídnout pomoc při sehnání právníka.

 
Kassy
Kassy - 6.1.2011 12:23

kamima: Zastávat ano, ale způsob prezentovaný v článku je trochu přehnaný. Zastávání by bylo, kdyby tvrdila, že za to syn nemůže a že vlastně tak moc nestalo, ale argumenty typu "přece ho nemůžou potrestat, když má přítelkyni a chce rodinu a navíc se to stalo před rokem" jsou hodně mimo nehledě na mateřskou lásku. A navíc se ho na jednu stranu zastává a na druhou ho vidí málem na doživotí v kriminále, to taky nedává moc smysl. Fakt se nedivím, že jí syn nic neřekl. Paní bude podobný typ jako moje máti, která na každý průšvih (i neúmyslný) reagovala tím, že mě hrozně seřvala a pak začala hystericky vymýšlet ty nejčernější možné scénáře s komentáři podobného typu jako v článku. Taky jsem jí většinu věcí radši zatloukala co to šlo, protože kvůli jedné poznámce mi byla schopná vynadat, že mě teď určitě vyhodí ze školy a pak se z toho sama málem zhroutit.

 
Juana
Juana - 6.1.2011 12:12

Na slezdovkách nejezdíme, ale určitě by to chtělo pojistku na zodpovědnost za škodu, když už člověk něco tak riskantního provozuje. Druhá věc je, jestli ten poškozený není zlatokop, co z té nehody chce vytřískat co možná nejvíc. Mému otci se něco podobného stalo při banální dopravní nehodě, při které se jen trochu poškodily plechy - paní začala simulovat a známý doktor jí psal všechna možná potvrzení, co má za problémy, přitom to vůbec nebyla pravda (k nehodě došlo při závratné rychlosti 20km/hod a byla připoutaná). Kryla to naštěstí pojistka, ale je fakt, že ta ženská prostě byla podvodnice.

 
kamima
kamima - 6.1.2011 11:53

Nebudu se vyjadřovat ke článku, k tomu tu bylo řečeno prakticky vše...jen mě zaráží jedna věc...co je divného na tom, že se máma zastává svého syna? Ano z nezaujatého pohledu má trošku zkreslený náhled na věc, stejně jako by ho měla kdyby byla na opačné straně...je to přece máma, nemůže být objektivní...

 
dadka
dadka - 6.1.2011 11:45

Lenko, chtěla bych znát váš názor, pokud byste byla matkou toho druhého kluka, kterého váš syn srazil. Jak to bylo nevíte, jen zprostředkovaně. To byste zase nasazovala na nezodpovědného lyžaře, který srazil vašeho syna a teď si nezodpovědně běhá jen tak po světě a divila byste se, jak je možné, že není zavřený.

 
Kočkomilka
Kočkomilka - 6.1.2011 11:20

vlatní VAHOUsmajlik - 55

 
Kočkomilka
Kočkomilka - 6.1.2011 11:18

Jako lyžařka a matka 2 lyžařů bych nejdřív řekla,abys nevyšilovala.Pak se zeptej syna,jestli měl uzavřenou pojistku na zodpovědnost. Lyžuje se rychle,zvlášť kdo umí carving a je to jen o uvědomění si svých schopností a předvídání reakcí lyžaře před sebou.
Kamarád měl loni nepříjemnost v Rakousku. Ač sám lyžuje opatrně,důchodkyně před ním nezvládla oblouk,vjela mu do cesty a on ji dost těsně minul.paní se lekla,převrátila se a vlastní nahou si přerazila paži.2 výslechy na místní policii,pak rozhovor s právníkem od pojišťovny,u které měl pojistku.Konec,zameteno,pojišťovna si to vyřídila.Poškozená paní si totiž najednou začala vymýšlet věci,které do protokolu neuvedla a chtěla vyrýžovat co se dalo.Možná měla syn problém řešit hned a nečekat,co se z toho vyvrbí.

 
Kassy
Kassy - 6.1.2011 11:13

Lenko promiň, ale přijde mi že máš trošku pokřivený náhled na svět. "Ten kluk dneska vesele běhá a nic mu neschází, ale náš Jirka za to bude sedět nebo dostane podmínku v době, kdy nic neudělal. Má přítelkyni a snad plánují i rodinu, ale dneska by mu jakýkoliv trest vlastně zničil život!"
To jako podle stejné logiky, když by vraha chytili až po roce, tak by ho vlastně už neměli trestat, protože by ho trestali v době, kdy nic neudělal? Od toho existuje cosi, co se jmenuje "promlčení" a promlčecí dobu stanoví zákon u každého trestného činu jinak podle závažnosti. A jak vůbec víš, že si ten druhý lyžař "vesele běhá?" Třeba naopak unaveně a v bolestech chodí po rehabilitacích. To že tvůj syn má přítelkyni a plánuje rodinu s tím taky nijak nesouvisí. To jako ten, kdo plánuje rodinu, má být automaticky omluven a páchat trestné činy beztrestně? (Pravda, možná by to byla dobrá metoda na zvýšení porodnosti smajlik - 16)
Než začneš vyšilovat, tak si zjisti, o co vlastně jde. Je to trestní soud? Pokud ano, tak to musela vyšetřovat policie, musí existovat nějaké protokoly z výslechů a další důkazy. Tak to koukej ze syna vytáhnout. Není možné, aby se rok nedělo NIC a pak najednou přišla obsílka k soudu a syn byl z něčeho jen tak z minuty na minutu obžalovaný.
Pokud je to občanskoprávní spor (což mi připadá pravděpodobnější), tak půjde nejspíš o náhradu škody a ušlého výdělku a bolestné. A ten soud není od toho, aby automaticky vyhověl žalobci a syna potrestal, ale od toho, aby zjistil pravý stav věcí - kdo srážku jakou měrou zavinil a pak určil případné vyrovnání.
Takže přestaň vyšilovat a vidět syna hned na doživotí za mřížemi. Spíš bych se zajímala o to, proč ti něco takového neřekl už před tím rokem. Skoro bych řekla, že čekal nějakou takovouhle reakci, tak si to radši chtěl vyřešit sám...

 
Kočkomilka
Kočkomilka - 6.1.2011 11:07

iljanka: naprosto souhlasím,občas dávají i dýchnout.A to jsou v Dolomitech podstatně prostornější a upravěnější sjezdovky než třeba v Jeseníkách,kde je až nebezpečná koncentrace lyžařů na 1 m2.

 
iljanka
iljanka - 6.1.2011 11:04

nečetla jsem ještě reakce, jen napíšu tu svou: Lenko, lyžujete? Znáte situaci na našich sjezdovkách dnes? Za našeho mládí to bylo o něčem úplně jiném. Dnes se jezdí nesrovnatelně rychleji a řekla bych i agresivněji. Je nepsaným zákonem (dnes pravděpodobně už i psaným), že pozor musí dávat ten, co předjíždí, protože dopředu vidí. V Itálii se na sjezdovkách pohybují i karabinieri a při srážce může viník zaplatit i za poničenou vystroj, nejen za ublížení na zdraví. Domnívám se, že je v pořádku, jestliže i u nás se bude přiměřeně trestat za nepozornost a z toho vyplývající karamboly. Na sjezdovkách je to stejné, jako na silnicích, nedáváš pozor, zaplatíš.

 
Tetley
Tetley - 6.1.2011 11:00

a jéžiš, další matka kerá bude obhajovat andílkovost svýho synáčka i kdyby ho našli nad mrtvolou s nožem v ruce. von mu na něj sám naběhnul a pak ještě třikrát co?smajlik - 42

 
Milena
Milena - 6.1.2011 10:58

Já jezdím lyžovat od dětství a v poslední době se vyrojili hlavně mladí kluci, kteří jezdí velmi rychle a bezohledně. Ono už to není jako dřív, kdy se jezdilo na rovných lyžích. Carvingy umožňují lyžovat slušně prakticky každému a hlavně se na nich jezdí daleko rychleji a tudíž i nebezpečněji. Já tedy bez helmy ani ránu a když vidím mladého kluka, tak se mu raději klidím z cesty. Samozřejmě nevím, jak to bylo, ale spíše je to na vysvětlenou k těm vašim boulím a zlomeným lyžím z dob, kdy se jezdilo s kandahárem a bambuskama.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-54
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77204.
    Archiv anket.