Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Cizí žena mi zmlátila dítě. Právem.

Prosím čtenářky o radu, protože teď řeším něco, s čím si opravdu nevím rady, a docela tápu, jak se zachovat. Jedná se o mého dvanáctiletého syna.

Jsem rozvedená, syna vychovávám sama od jeho šesti let. Nikdy s ním nebyly větší problémy, docela dobře se učí, nijak zvlášť nezlobí. Jediné, co ho trápilo, byl nedostatek kamarádů. Už od mateřské školky měl problém se s některým dítětem více sblížit a ani ve škole to nebylo jiné.

Proto jsem měla velkou radost, když na začátku tohoto školního roku nastoupil do nové školy a našel si kamarády. Byl jako vyměněný, vyprávěl mi každý den spoustu zážitků. Záhy se s chlapci začali i navštěvovat, takže jsem je všechny poznala. Jsou celkem čtyři a tvoří dohromady takovou sympatickou partičku. Alespoň donedávna jsem si to myslela.

Minulý týden se totiž všechno změnilo. Sousedka mi sdělila, že viděla, jak mého syna přímo na ulici bije nějaká žena. Sprostě mu prý přitom nadávala. Zůstala jsem jako opařená, protože událost se stala den předtím a syn se mi s ničím takovým nesvěřil. Byl venku s kamarády, domů přišel jakoby nic, nenapadlo by mne, že se něco takového dělo.

Samozřejmě, že jsem na tu cizí anonymní ženu dostala pořádný vztek, protože něco takového si přece nemůže nikdo dovolit, bít cizí dítě. Sousedka ji však neznala, takže jsem nevěděla, o koho jde.

Šla jsem tedy za synem a řekla mu, co jsem se právě dozvěděla, a ptala se ho, proč se mi nesvěřil. Nejdřív dělal drahoty, prý se mu o tom nechce mluvit, ale pak se mi podařilo z něj všechno vytáhnout. Pravda, lezlo to z něj jako z chlupaté deky, čemuž se ani nedivím. Po jeho „výpovědi“ jsem byla doslova v šoku.

Vyšlo totiž najevo, že kamarádi mého syna – a on samozřejmě s nimi – nejsou takoví nevinní svatouškové, jak se jevili. Podle toho, co syn říkal, šikanují mladší spolužáky, kradou jim svačiny a drobné peníze. Některé prý dokonce nutí, aby jim peníze každý den nosili, jinak jim vyhrožují bitím. Hrůza. Syn mi sice tvrdil, že „on nic, to ti druzí“, ale v tom, abych mu stoprocentně uvěřila, jsem hodně opatrná.

No a výprask, který mu uštědřila ta paní přímo na ulici, se vztahoval k této jejich činnosti. Byla to maminka jednoho z chlapců, které synova partička trápí. Přiznám se, že v tu chvíli jsem onu maminku naprosto chápala. Kdybych byla na jejím místě, možná bych reagovala stejně.

Jenže já jsem na opačné straně barikády a tím agresorem je můj syn a jeho kamarádi. Radost, kterou jsem měla, že konečně není osamělý, je tatam. Řekla jsem mu, že s těmi chlapci okamžitě přeruší veškeré soukromé kontakty. Syn se rozplakal, prý jestli se kluci dozví, že mi řekl, co dělají, tak ho zbijí a zasednou si na něj. Bojí se jich.

Netuším, co mám dělat. Klukům by se to mělo rozhodně zatrhnout, než se jejich šikana rozroste ještě víc. Jak to mám udělat, abych tím neublížila svému synovi? Vím, že by zasloužil ještě jeden výprask ode mne, ale v podstatě je mi ho líto. Byl rád, že má konečně kamarády, a takhle naletěl. Jak byste tuto situaci řešili vy?

Mirka


13.10.2009   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 70   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Cizí žena mi zmlátila dítě. Právem.

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-71
Ota
Ota - 13.10.2009 15:00

sharon: hm obrovská švanda.
Člověk podotkne, že " za starých dobrých časů" to taky stálo za starou bačkoru a jen se o tom nesmělo mluvit.
A hnédličko je oheň na střeše.smajlik - 105

 
sharon
sharon - 13.10.2009 14:54

PEGG: přesně, jsou to mnozí parchanti už nevychovaní a drzí z domu......u nás v domě máme cca 3 měsíce fungl nový výtah za milion korun...a do týdne byl uvnitř posprejovaný......všichni víme kdo to udělala, ale za rukáv ho bohužel nikdo nechytil 13ti letýho hajzlíka.....dršku bych mu rozbila zmetkovi a matka se ho ještě zastává! Tohle dřív nebylo, dnes si ničeho neváží,žádnou úctu k ničemu a nikomu nemají......smajlik - 36

 
sharon
sharon - 13.10.2009 14:50

Ota: fakt nej,nej,nej, nejchytřejší, nejinformovanější, nejvzdělanější........Tebe bych chtěla mít doma...smajlik - 35, byls už na Marsu ?

 
Almega
Almega - 13.10.2009 14:28

Velmi záleží na samotných žácích ve třídě.Za mého dětství se někteří hoši snažili o šikanování jednoho tlustého spolužáka a jednoho,který chodil na náboženství.Ale my děvčata jsme byly ve střehu,jakmile se něco dělo,tak jsme na ty kluky naběhly,bušily jsme do nich a nadávaly jim,až toho nechali.I před školou jsme dovedly udržet pořádek,sice tam byl řev a honičky,házeli jsme po sobě vším možným,ale nepamatuji se,že by tehdy byla nějaká šikana.Třeba když se jedna spolužačka počúrávala a dost smrděla,tak jsme se jí posmívali,ale zároveň jsme zařídily(my holky)přes matku jedné spolužačky,aby tam třídní s dvěma matkami došly a pomohly,zjistilo se,že její rodiče německé národnosti tehdy neměli skoro žádné peníze a ještě myslím byli nemocní.Dnes jaká je doba,takové jsou i děti,jediné měřítko pro ně jsou peníze...pro některé,a né vztahy mezi lidmi.A tím,jak rodiče mají málo času na ně,tak to potom špatně dopadá...Teď se probírá ten student,co chtěl vyhodit gympl i se spolužáky do povětří-myslím,že vyklouzne bez trestu a pak to udělá doopravdy....

 
Kremzina
Kremzina - 13.10.2009 14:27

Já mám zkušenost, že na ty mladší spratečky funguje autorita policie.Kdysi dělali binec na dětském hřišti, když nedali na mé prosby tvářila jsem se, že volám městskou policii. Během 5 minut byli pryč. Asi bych se pokusila domluvit s nějakým místním strážníkem, aby na chlapce (všechny šikanující, aby nebylo jasné, kdo ho poslal) udělal pořádné BUBU. Pokud nejsou chlapci úplně zkažení, pomůže to a dají pokoj. Pokud to nepomůže, pak bych teprve sdělila věc škola. Oni jsou schopni z toho udělat větší aféru než to je. A rozhodně na posledním místě by bylo dát kluka jinam, ono to taky vždycky nejde. Další škola může být taky v jiném městě. Navíc třeba jsou kluci fakt jinak dobrá parta, jen něco odkoukali a ono jim to vyšlo. Utnout v zárodku a tvrdě!

 
PEGG
PEGG - 13.10.2009 14:16

sharon, LenkaT - souhlas, určitě to bylo i dřív,ale ne v takové míře, parchanti se aspoň trochu báli,ale teď se nemají čeho bát. Sáhnout se na ně nesmí, pokud jim není 15 jsou beztrestní a rodiče se jich ještě zastávají, protože to bych jejich Milánek přece neudělal. A pak se divíme,co toho vyroste. smajlik - 37
LenkaT - to je dost otřesný případ,copak nikdo už nemá rozum na svém místě? smajlik - 76

 
Viv :o)
Viv :o) - 13.10.2009 14:16

myslim, ze dneska je orpavdu vetsi "tolerance" k vytrznostem, drzosti a nevychovanosti... a nejhorsi je, kdyz se deje to co popisovala LenkaT ve 13:50, prilis benevolentni a volnomyslenkarska vychova zacinaji nest ovoce... bohuzel...

 
Ota
Ota - 13.10.2009 14:07

sharon: no vzhledem k tomu,že část mých bratranců v pasťácích byla a že jsem vyrostl v sociálně nevyvážené čtvrti a vzhledem k tomu, že jsem si početl ve statistikách té doby až hanba tě mohu uklidnit.
Nejsem nejchytřejší ale klidně řeknu , že jsem o té době docela dobře informovaný a to i vzhledem k statistikám kriminality.
Koneckonců za komunistů sedělo v kriminálech víc lidí než dnes ( nemluvím o 50tých letech) ..

 
sharon
sharon - 13.10.2009 14:06

LenkaT: tak něco podobnýho vidím a slyším i u našeho baráku.....výrostci sprostí až hrůza, kolem sebe bordel že hnus pohledět a technické služby to za ně uklízejí.....lidi kolem už rezignovali a ti co to mají přímo u domu se bojí aby jim spratci nevymlátily okna......tak to mi řekni jestli tohle bylo před třiceti lety......to měl můj mladej 7 a roztrhla bych ho jak hada kdyby se tak choval.......

 
PEGG
PEGG - 13.10.2009 14:03

lippia - tak to ti nezávidím a obdivuji tvůj příspup, já bych asi tu ruku vztáhla,i když nevím, ono se to lépe říká než dělá. Naštěstí jsem nic takového nemusela řešit. Vlastně když na to tak myslím, tak já jsem zažila psychickou šikanu na své vlastní osobě na střední škole a to od profesorky. Měla jsem z toho takové trauma, že mi bylo vždycky fyzicky špatně. Nikomu jsem to neřekla,protože jsem si myslela,že chyba je ve mě,že jsme blbá,že nechápu co po mě chce. Nebyla jsem jediná a teprve s odstup času jsem si uvědomila,že to byla šikana.smajlik - 76
Takže některé šikanované děti to třeba cítí stejně,mají pocit,že je to jejich vina,takže nic neřeknou.

 
LenkaT
LenkaT - 13.10.2009 13:50

sharon: souhlasím s tebou, dřív se tihleti frackové víc báli potrestání, diagnosťáků a pasťáků. Dneska jsou jako mladiství nepostižitelní a tak toho parchanti využívají. U nás za barákem výrostci nadávali sprostě chlápkovi, který je napomínal kvůli bordelu, co dělají a z hlučnosti. Byli dost sprostí a strkali do něho, tak jednomu z nich vlepil facku. Oni zavolali policajty a chlápek dostal 1000 korun pokutu a ještě se tomu spratkovi musel omluvit. Kam to spějeme? Jen pro případné odsuzovače připomínám, že fakt na ně ze začátku nebyl nijak agresivní, jen chtěl, aby se zklidnili a uklidili po sobě ten binec, který po jejich sedáncích vždycky zůstane a nerozbíjeli flašky kvůli střepům. Ale pak už nemohl vydýchat ty sprostosti, co na něho chrlili a jeden z těch cápků ho začal pěstí bouchat do ramene, tak mu jednu ubalil. Mužskej tam zrovna venčil naše hafiny, tak to celé viděl. Chtěl mu jít na pomoc, ale už přijížděli policajti, byli tam jak blesk rychle. Naštěstí to mužskej nestihl se k tomu přimotat, měl na starosti psy.

 
sharon
sharon - 13.10.2009 13:50

Ota: prosím tě čti pořádně, nepatřím mezi ty co tvrdí že se NIC nedělo.......ale tvrdím jen , že ne v takévé míře a takovým způsobem jako dnes.........tečka
jsem zapoměla, že tys ten nejchytřejší......sorrysmajlik - 96

 
Ota
Ota - 13.10.2009 13:46

sharon: sharon: sharon: .... jaké poučování ?
Prostě tě informuju, že komunistické sdělovací prostředky neinformovaly zejména pedofilech, kriminalitě a šikaně a proto má značný počet lidí dojem, že se nic takového nedělo a že se zpedofilnělo až v roce 1990 a to pod vlivem kapitalismusmajlik - 105

 
sharon
sharon - 13.10.2009 13:38

Ota: já napsala, že to dříve v takové míře nebylo jako dnes a na tom trvám........tak mě nepoučuj !smajlik - 96

 
Ota
Ota - 13.10.2009 13:29

MilcaC: na novinkách je ten článek ještě horší
http://www.novinky.cz/krimi/181398-spoluzaci-znasilnili-trinactiletou-divku-na-ceste-ze-skoly.html

Nemá to s výchovou romské dcery ale vůbec jednoduché. Ve škole je pravidelně terčem naschválů od spolužáků. „Neubližují jí ale bílé děti, ale paradoxně Cikáni. Holka je hrozně důvěřivá a toho chuligáni ve třídě zneužívají. Naposledy se jí vymočili do lahve s pitím, které měla k svačině,“ popisuje strasti žena.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-71
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77230.
    Archiv anket.